2017-01-25, 12:28
Citat:
Ursprungligen postat av Lairdy
Jo fast man får ju kanske ta lite hänsyn till hennes livssituation också. Hon har ju sedan hon var ung tonåring befunnit sig i en miljö som är högst ovanlig och utsatts för saker som de flesta inte har.

Jag kan förstå om man blir lite extra less på kritik när allt man gör och säger ständigt ska kritiseras. Hennes vikt och ögonbryn, uttalanden, matlagning, olyckor och sjukdomar, osv osv. Och jag veeet att hon har sig själv att skylla då hon själv söker uppmärksamhet, men vissa människor har en exhibitionistisk läggning och får sin energi från att synas och höras.

Hon ska väl inte behöva gömma sig och förtrycka sina känslor om hon nu trivs med att synas, bara för att några som hon inte känner tycker det blir lite skämmigt när de ser någon som gråter och skäller lite högre än vad de är vana vid.

Det handlar ju inte om att hon gråter eller skäller lite högre än andra. Utan om att hon beter sig som en tonåring, trots att hon närmar sig 50. En betydande del av "skitsnacket" hade försvunnit om hon mognade till, valde sina strider, slutade skarva samt tog av sig offerkoftan.
Citera
2017-01-25, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det handlar ju inte om att hon gråter eller skäller lite högre än andra. Utan om att hon beter sig som en tonåring, trots att hon närmar sig 50. En betydande del av "skitsnacket" hade försvunnit om hon mognade till, valde sina strider, slutade skarva samt tog av sig offerkoftan.

Ja, det ligger något i det du skriver, särskilt det där om att välja sina strider skulle hon tjäna på. Jag hoppas att hon lär sig det så småningom för jag tror att hon i grunden faktiskt är en riktigt älskvärd och skön person bakom allt "drama."
Citera
2017-01-25, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Anna Bok spårar ur igen. Någon skriver något som Anna tolkar som oförskämt och sedan bär det iväg. Hon är skogstokig. (Detta gäller hennes muffins, som någon också ber om receptet på. Kanske för att kunna mata fåglarna i parken.).

susannewollterSer mumsiga ut 💖
lenabetty78Skulle man kunna få receptet 😉
dbjornflod@annatoledanobook vart kommer muffinsformarna ifrån??
monicabrandinHur klarar du av att äta allt detta goda, mat o bakverk? Jag går upp i vikt bara jag tittar på sånt här!
annatoledanobook@monicabrandin Vem har sagt att JAG äter utav allt detta själv🤔🤔🤔 När jag bakar, så provsmakar jag oftast bara en liten bit ~ för att kunna bedöma mitt recept. Men jag äter generellt inte alls av det jag / vi själva bakar....men det gör så gärna min älskade man & vår son. För dom är riktiga gottegrisar😛😛😛 & äta bör man ju göra varje dag. Men det är lika med det. JAG äter ju inte allt själv! Faktum är att jag återigen äter alldeles för sällan &
monicabrandinOj då! En fråga bara!
annatoledanobook@monicabrandin Här kommer fortsättningen ~ Därmed riskerar jag att börja gå upp ännu mer i vikt igen, pga min PCOS. Så bara för att jag bakar ibland, långt ifrån ofta...& lagar mat varje dag. Så betyder det ju inte att jag äter allt själv, eller att jag inte kan kontrollera mitt intag!!! Jag är GBP Opererad......så jag är aldrig stor i maten & jag gillar tyvärr inte att främlingar enbart anser saker & ting..... men det är livets baksida. & om du går upp i vikt bara av att titta på sånt här?!?!? Så kanske mitt konto är rätt för dig, att följa?!?
annatoledanobookJa, & jag svarade & förklarade. Fick jag inte göra det?!🤔🙏🏼🤔 Trodde du ville ha svar???? Eller var det bara inte det svaret du väntade dig?
helenfrejaSer riktigt goda ut!

Monika skrev sen följande på sin insta;
Citat:
Skrev en fråga här på IG till Anna Book om hur hon klarade av att äta av allt det goda hon bakar o lagar... och så att jag själv går upp i vikt bara av att titta på det!!! Fick sånt jävla svar.. 😡😡😡 Tack för mig Anna Book! Klarar man inte av att ens svara lite trevligare så skall man inte lägga ut nåt på IG! Fattar inte vad hon insinuerar? Ser ni andra nåt fel i detta jag skrev? Trött man blir!

https://www.instagram.com/p/BPpQOYbg...=monicabrandin
Citera
2017-01-25, 16:46
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Såg Anna Book på Breaking News och tycker faktiskt det var riktigt bra och klokt sagt, det hon sa om att det är skillnad på att vara "känslig" och att vara en "känslomänniska." Alla har vi känslor men vi visar dem olika tydligt.

I vår kultur häruppe i Norden råder en oskriven lag om att visa så lite känslor som möjligt. Anna verkar skita i det. Hon brusar upp när hon blir arg, gråter när hon blir ledsen osv. Då vi inte är vana vid sådant beteende är det lätt att säga att Anna "flippar ur" i tid och otid, men kanske är hon inte argare eller ledsnare än vem som helst, hon bara visar det mer.

Jag tycker det är lite coolt, faktiskt. Kanske skulle hennes beteende inte alls ses som lika knasigt om hon hade bott i USA t.ex.

Det är väl en jävla skillnad mellan att knyta näven i fickan på svenskt maner och grina för minsta lilla. Finns inget land i världen där det är normalt att flippa när man får en oskyldig kommentar om muffins. Om du tycker det är coolt så får det stå för dig. Jag tycker det är extremt barnsligt, speciellt i kombination med hennes självförhärligande lögner och extrema småaktighet.

Det finns vissa andra personer som beter sig illa på olika sätt som jag emellanåt kan tycka synd om innan de igen beter sig illa. Med Anna får man aldrig ens den där pausen på några månader innan hon återigen visar vilken ful människa hon är på insidan.
Citera
2017-01-25, 17:16
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Jo fast man får ju kanske ta lite hänsyn till hennes livssituation också. Hon har ju sedan hon var ung tonåring befunnit sig i en miljö som är högst ovanlig och utsatts för saker som de flesta inte har.

Eh va? Hennes sk karriär har väl ändå inte varit särskilt märkvärdig? Det är knappast så att fru Tunnan exponerats som en stor stjärna. För att hålla sig till nära 50-åringarna är både Carola Häggkvist och Pernilla Wahlgren större och betydligt mer omskrivna och de beter sig imo avsevärt mer vettigt än lilla Anna.

Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Det är väl en jävla skillnad mellan att knyta näven i fickan på svenskt maner och grina för minsta lilla. Finns inget land i världen där det är normalt att flippa när man får en oskyldig kommentar om muffins. Om du tycker det är coolt så får det stå för dig. Jag tycker det är extremt barnsligt, speciellt i kombination med hennes självförhärligande lögner och extrema småaktighet.

Instämmer, sagda muffins som enligt bild ser ut som ankskit i pappform, men det beror enligt instainlägg på att Anna inte var van att använda den sortens muffinsformar

Undrar också när det kommer fler videos med nya intresset ridning? Eller är det ingen som vill låta sina hästar bli skumpade på och ryckta i munnen längre? En och annan bild från allt annat påstått motionerande skulle också vara skoj!
Citera
2017-01-25, 17:25
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Undrar också när det kommer fler videos med nya intresset ridning? Eller är det ingen som vill låta sina hästar bli skumpade på och ryckta i munnen längre? En och annan bild från allt annat påstått motionerande skulle också vara skoj!

Ja, vi kan ju lätt konstatera att hon inte tränar ett enda dugg eftersom hon då hade smattrat ut bilder i sin iver att få ryggdunkningar och beröm.

lisawall75
"Du är otroligt vacker och fin och verkar vara en snäll och fin person men tyvärr måste jag säga att ikväll blir det att ta fram skämskudden när jag tittar på Arga Snickar'n.... Du framstår som oerhört gnällig och otacksam..."

Nu har du satt din sista potatis lisawall75. Berömmet kommer hon inte ens se, bara den sista raden av oförsvarligt näthat.
Citera
2017-01-25, 18:34
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaclint
Monika skrev sen följande på sin insta;
https://www.instagram.com/p/BPpQOYbg...=monicabrandin

I vanlig ordning måste hon också skriva att det är hennes älskade man. Bara skriker osäkerhet om henne. I ett normalt förhållande och ja en människa som mår bra så behövs det inte läggas till älskade i titeln då man pratar om sin partner.
Citera
2017-01-25, 18:35
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ja, vi kan ju lätt konstatera att hon inte tränar ett enda dugg eftersom hon då hade smattrat ut bilder i sin iver att få ryggdunkningar och beröm.

lisawall75
"Du är otroligt vacker och fin och verkar vara en snäll och fin person men tyvärr måste jag säga att ikväll blir det att ta fram skämskudden när jag tittar på Arga Snickar'n.... Du framstår som oerhört gnällig och otacksam..."

Nu har du satt din sista potatis lisawall75. Berömmet kommer hon inte ens se, bara den sista raden av oförsvarligt näthat.

Anna har redan låtit piskan vina:

karin.schon.privatPuss!!!
annatoledanobook@lisawall75 Inte ska du behöva skämmas😂😂😂 Titta inte bara hahaha. Och hur jag framstår & faktiskt är...... ja det är ju två heeeelt skilda saker ~ But i will help you out 😂👋🏼👋🏼👋🏼

Så var det goodbye Lisa. Den bild som kommenteras till visar också vilka fantastiska filter som finns på insta. Den får det som att se ut som att Bokskan gått ner 20 kg i vikt och börjat se 20 år yngre ut än igår. Tror hon att någon tror att hon ser ut så där?
Citera
2017-01-25, 18:45
Nu vänder sig fansen emot henne:

Vilket drygt och otrevligt svar du ger till @monicabrandin. Hon menade det ju inte på ett negativt sätt utan det är ju bara du som väljer att se saker ur en negativ synvinkel. Tycker att du är patetisk och sorglig som hela tiden verkar ha ett behov av att hävda dig och bara ger sken av att ha enormt låg självkänsla. Sök hjälp, för ditt sätt här mot människor är otroligt omoget och lågt. Du borde ju skämmas.
e_rasmussonHåller med @viffy. Så himla otrevligt svar till Monica. Har avföljd dig och kommer aldrig komma tillbaka igen.

One down, who`s next?
Lisawall75s inlägg togs bort, men hon har ändå svarat. Vilket blir lite märkligt, då nya läsare inte fattar vad hon babblar om:

annatoledanobook@lisawall75 Inte ska du behöva skämmas😂😂😂 Titta inte bara hahaha. Och hur jag framstår & faktiskt är...... ja det är ju två heeeelt skilda saker ~ But i will help you out 😂👋🏼👋🏼👋🏼
Citera
2017-01-25, 18:51
Medlem
SpencerHastingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Anna har redan låtit piskan vina:

karin.schon.privatPuss!!!

Så var det goodbye Lisa. Den bild som kommenteras till visar också vilka fantastiska filter som finns på insta. Den får det som att se ut som att Bokskan gått ner 20 kg i vikt och börjat se 20 år yngre ut än igår. Tror hon att någon tror att hon ser ut så där?

Hon skulle behöva professionell hjälp när det gäller att uppföra sig som offentlig person. Jag säger inte att man ska behöva censurera sig eller vara någon man inte är när man är känd (eller som Anna, "känd"), men man måste lära sig att behålla fattningen när man känner sig förolämpad eller kränkt online. Ingen bryr sig om ifall Lisa som jobbar på Pressbyrån får ett vredesutbrott värt en två-åring på instagram och blockar hejvilt, men om Anna Book gör det så får ju folk reda på det. Det borde hon ju ha lärt sig för ett bra antal år sedan men all uppmärksamhet är väl bra uppmärksamhet.
Hon bevisar ju bara om och om igen att folks bild på henne stämmer bra. Det faktum att typ tio personer på varje bild spyr ur sig komplimanger om hennes utseende, matlagning och karriär verkar ju få henne att tro att de flesta tycker så om henne när motsatsen är den som stämmer. Tyvärr får hon skylla sig själv för hon är gammal nog att veta bättre.
Citera
2017-01-25, 19:01
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Ska aldrig aldrig mer titta på Tunnans periscope. Hon verkade allmänt exalterad och vevade hej vilt med en skalkniv, fick associationer till duschscenen i Psycho. Läskigt.

Och så har hon tydligen både smör och grädde i sitt potatismos och ska, på förslag, även skira smör till kvällens mos (själv ska hon inte ta skirat smör sa hon). Tro't den som vill.
Citera
2017-01-25, 19:08
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Ska aldrig aldrig mer titta på Tunnans periscope. Hon verkade allmänt exalterad och vevade hej vilt med en skalkniv, fick associationer till duschscenen i Psycho. Läskigt.

Och så har hon tydligen både smör och grädde i sitt potatismos och ska, på förslag, även skira smör till kvällens mos (själv ska hon inte ta skirat smör sa hon). Tro't den som vill.

Det är ju kul att titta på periscope. Hon är uppåt idag. Hennes älskade familj får inte en syl i vädret, Anna är upptagen med att prata med sin telefon.

Sonen röker INTE, han har haft en vape, som han har lämnat in till Anna.
Myycket låång utveckling om rökning och ungarnas sexliv.
Anna själv har knappt legat alls, och det är hon stolt över.
Men hon dömer ingen annan, de gör som de vill (jo Anna, vi har sett det på din insta.)

Någon nämnde vapen och Antonio, då gick hon i taket. Hon vet ALLT om Antonio (stackars unge), så det så!
Senast redigerad av Pripps3.5 2017-01-25 kl. 19:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in