2017-07-12, 01:33
Medlem
Det känns som att hela familjen är listiga lögnhalsar och ljuger som det ska passa in. Hur dom försörjer sig borde vara att det snattas hej vilt och mamma Book gömde en falukorv under frysdisken. Ingen förstagångsförbrytare som gör så och lill-Tunnan har också åkt dit av samma orsak.

I helgen berättade en väninna som är lika gammal som Book att när dom stod i en kö på väg in i ett diskotek hade Anna precis blivit känd med sin ABC. Då kommer hon och går rakt förbi hela kön med ungdomar i sin egen ålder och gick in före allihop. Märkvärdig som om hon var en världsstjärna. Det har väl rullat på så den dess och att det är något fel i huvudet går inte att sticka under stol med längre.

Sen den där poolen som familjen Dysfunktionell ligger vid om dagarna i Spanien verkar vara inhägnad och låst. Hon har väl raljerat om att det är deras egen eller har jag misstolkat detta?

Mest undrar jag vad det är för fel på hennes karl som ser ut som ett värsta mähä. Ful som stryk och berättar för svensk skvallerpress hur han hjälper Book med att banta genom att dra över frugan på sin fritid. Om ungarna ska läsa sånt kan man förstå att dom är lika skadade som mupparna 1 och 2. Tur för fostret som slapp födas in i denna familj och aborterades för att magnätet skulle spricka. Också en tårdrypande historia som vi fått läsa om genom åren.
Senast redigerad av gurkelurkan 2017-07-12 kl. 01:44.
Citera
2017-07-12, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Sen den där poolen som familjen Dysfunktionell ligger vid om dagarna i Spanien verkar vara inhägnad och låst. Hon har väl raljerat om att det är deras egen eller har jag misstolkat detta?
Hon försöker väl få det till Vårt hus i Spanien, där vi har egen pool, när det egentligen tycks vara en lägenhet - tillhörande svärfar - med en gemensam pool för lägenhetskomplexet.
Citera
2017-07-12, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Hon försöker väl få det till Vårt hus i Spanien, där vi har egen pool, när det egentligen tycks vara en lägenhet - tillhörande svärfar - med en gemensam pool för lägenhetskomplexet.
I vilket fall så ligger dom utanför det låsta stängslet och jäser.
Senast redigerad av gurkelurkan 2017-07-12 kl. 01:45.
Citera
2017-07-12, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Vilken familj egentligen. Men dom håller ju åtminstone ihop. Det är rätt fint i alltihopa.

Nej,det är inte fint.Mest sorgligt att familjen tvingats anpassa sig efter Anna som troligtvis har en störd personlighet.Lever man med en människa som är störd,så blir det en slags "normalisering" och man blir väldigt präglad av det.
Äldsta dottern är ju vuxen,och man kan tycka att hon borde ha ett bättre omdöme än att sitta på mammas instagram och försvara våldtäkten hennes bror begått på en 13årig flicka,men hon är en produkt av sin uppväxt,och därför förstår hon inte bättre.

Tror att Anna varit ett problem i alla tvprogram hon deltagit i genom åren,både producenter och övriga deltagare har önskat henne till "en varmare plats",men det där är inget Hon själv förstår.
Varför var inte Anna med i finalprogrammet på "hela kändissverige bakar?
Jo,för hon var en så dålig förlorare,och TV4 hade missat en klausul om att alla måste vara med när vinnaren koras för att få betalt,var ju egentligen en helt självklar sak att alla deltagare skulle vara med när vinnaren utsågs.
Numer vet alla tvkanaler att skall man ha med Anna så måste det skrivas tydligt att hon skall vara med till sista programmet även om hon förlorar för att hon skall få betalt.

Jag hoppas innerligt att vi slipper Anna framöver i diverse TV-program och gråtartiklar i tidningar,det skulle ge helt fel signaler till ungdomar,och för all del vissa äldre.
Ingen vuxen människa beter sig som hon gör,stackars hennes familj.
Citera
2017-07-12, 02:33
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
stackars hennes familj.

Jovisst, jag hade ju inte velat vara ett av hennes barn för 100 miljoner, det kan jag ju säga i alla fall.
Citera
2017-07-12, 02:55
Medlem
Citat:
Vilken familj egentligen. Men dom håller ju åtminstone ihop. Det är rätt fint i alltihopa.
Kanske att någon hade klarat sig om dom separerat hela bunten. Säg en enda sak som är fint med den dysfunktionella flocken? Nu väntar vi med spänning på nästa drama. Väntar bara på att tänderna ska lossna. Eller att magen spricker.
Senast redigerad av gurkelurkan 2017-07-12 kl. 02:58.
Citera
2017-07-12, 03:01
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Säg en enda sak som är fint med den dysfunktionella flocken?

Vet inte, försökte bara desperat att dra fram något positivt i den här jävla gröten, men jag ska sluta nu
Citera
2017-07-12, 03:11
Medlem
Citat:
Vet inte, försökte bara desperat att dra fram något positivt i den här jävla gröten, men jag ska sluta nu
Väldigt fint. Lycka till i fortsättningen. Oj, läste igen och såg att du skulle sluta.
Citera
2017-07-12, 03:41
Medlem
Citat:
Kanske att någon hade klarat sig om dom separerat hela bunten. Säg en enda sak som är fint med den dysfunktionella flocken? Nu väntar vi med spänning på nästa drama. Väntar bara på att tänderna ska lossna. Eller att magen spricker.

Är bara en tidsfråga innan tänderna lossnar och magen kommer att spricka,men jag hoppas vi slipper läsa om det i pressen.
Tycker media har ett ansvar där,man skall inte skriva eller publicera artiklar om en människa som helt uppenbart är sjuk eller har en störning,om de inte har begått grova brott.
Anna har så vitt jag vet inte begått grova brott,lite snattande i affärer,och lite stölder från vänner,fast det är ju inte heller ok tycker jag.
Citera
2017-07-12, 03:42
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Riktigt sjukt. Istället för att sin son tar sitt straff så skuldbelägger hon offret och ska till och med driva en överklagan så tjejen ska må ÄNNU sämre. Hur ska grabben någonsin få sunda värderingar om han aldrig lär sig vara rakryggad och stå för sina handlingar. Anna Book är ett fruktansvärt avskum som människa. Tvi fyfan alltså
Vill du att vi ska frångå principen i svensk straffrätt att man som dömd har rätt att få sin sak prövad i högre instans? Vittnena har ju varit allt annat än tydliga i utpekandet av AB om man läser domen och AB har faktiskt ganska goda möjligheter att bli friad i högre instans. Så jag tycker nog att vi ska låta rättsprocessen ha sin gång.

Sedan får vi också ha förståelse över att föräldrar försvarar sina barn, inte minst i sådana här oklara lägen. Vi ska vara tydliga med att många föräldrar försvarat sina barn trots att bevisen varit rejält mycket starkare än i detta fall.

Men vad gäller Anna Book så begår hon ett stort misstag när hon går ut och försvarar sin son öppet. Bollen är redan i rullning och den går inte att stoppa. Det ser inte bra ut när man skuldbelägger offer och vittnen. Det hade varit bättre att så att säga, hålla käft och låta rättsprocessen ha sin gång och under tiden inte delta i debatten. Vill man att ett drev ska lägga sig så gäller det klassiska "inga kommentarer" och sedan stänga ned sin Facebook och Instagram etc. eller låsa dem från externa kommentarer för att sedan fortsätta sin semester i lugn och ro. Vill hon hjälpa sin son så håller hon sig borta från debatten och hjälper honom på bästa sätt att driva hans överklagan i hovrätten. Kanske borde Anna Book hålla sig med en medierådgivare. Inte bara i detta fall, utan överhuvudtaget någon som hon kan få tips och råd av hur hon ska vara och synas i den offentliga debatten.
Citera
2017-07-12, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vill du att vi ska frångå principen i svensk straffrätt att man som dömd har rätt att få sin sak prövad i högre instans? Vittnena har ju varit allt annat än tydliga i utpekandet av AB om man läser domen och AB har faktiskt ganska goda möjligheter att bli friad i högre instans. Så jag tycker nog att vi ska låta rättsprocessen ha sin gång.

Sedan får vi också ha förståelse över att föräldrar försvarar sina barn, inte minst i sådana här oklara lägen. Vi ska vara tydliga med att många föräldrar försvarat sina barn trots att bevisen varit rejält mycket starkare än i detta fall.

Men vad gäller Anna Book så begår hon ett stort misstag när hon går ut och försvarar sin son öppet. Bollen är redan i rullning och den går inte att stoppa. Det ser inte bra ut när man skuldbelägger offer och vittnen. Det hade varit bättre att så att säga, hålla käft och låta rättsprocessen ha sin gång och under tiden inte delta i debatten. Vill man att ett drev ska lägga sig så gäller det klassiska "inga kommentarer" och sedan stänga ned sin Facebook och Instagram etc. eller låsa dem från externa kommentarer för att sedan fortsätta sin semester i lugn och ro. Vill hon hjälpa sin son så håller hon sig borta från debatten och hjälper honom på bästa sätt att driva hans överklagan i hovrätten. Kanske borde Anna Book hålla sig med en medierådgivare. Inte bara i detta fall, utan överhuvudtaget någon som hon kan få tips och råd av hur hon ska vara och synas i den offentliga debatten.

Det här inlägget passar väl bättre i aktuella brott,och jag tycker att ungdomarna berättat en trovärdig historia om hur kvällen gick till.
Sorgligt och patetiskt att Anna som den ödmjuka snälla kvinna som hon själv framställer sig som,inte direkt efter hon fick vetskap om händelsen åkte till flickan med en stor blomsterbukett och ett beklagande med ett antal reportrar i släptåg för att visa hela världen vilken fin människa hon är.För naturligtvis är det Anna som lider mest i det här,inte flickan och inte hennes son,antagligen har resten av familjen ett helvete nu nere i Spanien.

Stackars farfar som både äger lägenheten i Spanien och i Solna som har svärdottern från helvetet.Hoppas han har andra släktingar i Spanien som han kan våldgästa så han slipper undan all denna turbulens.
Citera
2017-07-12, 04:24
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vill du att vi ska frångå principen i svensk straffrätt att man som dömd har rätt att få sin sak prövad i högre instans? Vittnena har ju varit allt annat än tydliga i utpekandet av AB om man läser domen

Vad är det som har varit otydligt? Vittnet E är den som ser ATB sitta med uppknäppta byxor och hålla tjejens huvud i sitt knä. En annan person har vaga minnen av två killar som gör något med henne. Den som pekat ut honom är nykter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in