2017-06-24, 22:28
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansEric
På paket hon håller i handen står H-tek Dental AB som avsändare. Ett tandteknikföretag i Södertälje med en sviktande omsättning, ser de senaste 11 åren en brant backe nedför. Som nu haltar sig fram genom att oetiska tandskojare köper av honom. 1 anställd, ägaren själv. Att Anna Book anser att det är fasader DeLuxe säger allt.
Ha ha ha!!!
Flashback är fantastiskt! Här kommer det mesta fram! Undrar hur kul Tunnan tycker det är! Nu tror jag ju knappast Fettot klarar av att beställa tandfasader utan handledning, så Läpp-tandläkaren har säkert sagt var hon skall lägga sin order. Men som vanligt så rasar fasaden kring fettot, och det kanske tandfasaderna gör ganska snart efter montering med. :evilgrin39

Men som vanligt så ska det låta bättre än det i verkligheten är när det gäller fettot. Hon tror att hon beställt lyx-fasader fast det är en ÖoB variant (troligen). Skum tandläkarklinik, leverantör med omsättning ingen normal kan leva på. Ja DeLux, var det ja, som Volvo 240 DL (utan servo) Ingen GLE här inte!
Citera
2017-06-24, 22:39
Medlem
Citat:
På paket hon håller i handen står H-tek Dental AB som avsändare. Ett tandteknikföretag i Södertälje med en sviktande omsättning, ser de senaste 11 åren en brant backe nedför. Som nu haltar sig fram genom att oetiska tandskojare köper av honom. 1 anställd, ägaren själv. Att Anna Book anser att det är fasader DeLuxe säger allt.

Det är väl ganska uppenbart att H-tek Dental AB säljer sina tandfasader svart direkt till patienterna. Om behandlande tandläkare skulle köpa in fasaderna måste ju transaktionerna bokföras i två led och det är då omöjligt att sköta saken svart. Men om patienten själv får beställa och betala fasaderna blir det en win-win: patienten får billigare fasader och H-tek Dental AB (eller snarare personen bakom) får svarta pengar. Behandlande tandläkare går inte miste om något eftersom det ändå inte är själva materialet denna tjänar pengar på.
Citera
2017-06-24, 22:49
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ha ha ha!!!
Flashback är fantastiskt! Här kommer det mesta fram! Undrar hur kul Tunnan tycker det är! Nu tror jag ju knappast Fettot klarar av att beställa tandfasader utan handledning, så Läpp-tandläkaren har säkert sagt var hon skall lägga sin order. Men som vanligt så rasar fasaden kring fettot, och det kanske tandfasaderna gör ganska snart efter montering med. :evilgrin39

Men som vanligt så ska det låta bättre än det i verkligheten är när det gäller fettot. Hon tror att hon beställt lyx-fasader fast det är en ÖoB variant (troligen). Skum tandläkarklinik, leverantör med omsättning ingen normal kan leva på. Ja DeLux, var det ja, som Volvo 240 DL (utan servo) Ingen GLE här inte!

Hm, vänta lite här nu....
Kan Anna och tandkliniken i grunden ha begått ett brott om myndigheterna skulle syna det hela lite närmare?

Ja tänker så här att ponera att tandläkaren och tandteknikern har ett "avtal" med varandra om att kliniken köper in fasader mm från tandteknikern men att kunden själv nu då står för beställning och betalning för paketet vilket gör att materialet inte bokförs hos kliniken. Det innebär väl att kliniken begår både skattebrott och bokföringsbrott eftersom bara tandläkartjänsten, dvs bara fastsättningen av fasaderna utförs och bokförs eller tänker jag tokigt?

Det jag försöker fråga är vad händer om Skattemyndigheten gör en kontroll hos kliniken gällande Annas tandvård mm.
Kan det bli åtal för bla bokföringsbrott mm då?
Citera
2017-06-24, 23:25
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Kan Anna och tandkliniken i grunden ha begått ett brott om myndigheterna skulle syna det hela lite närmare?

Ja tänker så här att ponera att tandläkaren och tandteknikern har ett "avtal" med varandra om att kliniken köper in fasader mm från tandteknikern men att kunden själv nu då står för beställning och betalning för paketet vilket gör att materialet inte bokförs hos kliniken. Det innebär väl att kliniken begår både skattebrott och bokföringsbrott eftersom bara tandläkartjänsten, dvs bara fastsättningen av fasaderna utförs och bokförs eller tänker jag tokigt?

Det jag försöker fråga är vad händer om Skattemyndigheten gör en kontroll hos kliniken gällande Annas tandvård mm.
Det är säkert en hel del skattefuffens inblandat här. Inte minst för Tunnan själv, som aldrig reklam-markerar sina sponsrade inlägg. Någon som vill göra en anmälan?
Citera
2017-06-24, 23:25
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag kan inte såna frågor, men jag tänker att det nog är tillåtet. Båda får någon fördel av beställningen kunden gör. Läpp-tandläkaren får några procent utav försäljningen av fasaderna från den firma hon rekommenderar. Jag tänker att det är ju tillåtet att t ex beställa en möbel från IKEA och sedan låta en hantverkare montera den om man nu inte kan själv.

Rent etiskt kanske inte tandläkarföreningen tycker det är okej med upplägget dock. Produkten som Fläsket köper måste ju skattas ändå, men genom att firman hon köper av betalar in skatt, men om läpp-tandläkaren beställt den till sin praktik och tagit betalt av fläsket så blir väl hon momsredovisningsskyldig. Men Läpptandläkaren vill kanske hålla ner siffrorna av någon anledning.
Citera
2017-06-24, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det är väl ganska uppenbart att H-tek Dental AB säljer sina tandfasader svart direkt till patienterna. Om behandlande tandläkare skulle köpa in fasaderna måste ju transaktionerna bokföras i två led och det är då omöjligt att sköta saken svart. Men om patienten själv får beställa och betala fasaderna blir det en win-win: patienten får billigare fasader och H-tek Dental AB (eller snarare personen bakom) får svarta pengar. Behandlande tandläkare går inte miste om något eftersom det ändå inte är själva materialet denna tjänar pengar på.

H-Tek Dental behöver väl inte sälja fasaderna svart? Hur skulle det gå till? H-Tek måste väl bokföra sina försäljningar precis som alla andra företag?
Citera
2017-06-24, 23:48
Medlem
Förresten, har ni noterat att reklamen runt Brottbykliniken aldrig tycks ta slut, för nu verkar Anna och tandläkare Jelena blivit kompisar och har firat midsommar ihop, så dentist Jelena taggas i varje inlägg.

Jelena verkar å andra sidan satsa på gratisreklam via Instagram genom att frottera sig med kändisar, så nåt lurt är i görningen, för varför skulle annars Robert Wells mfl posera med en simpel tandläkare??? (eller simpel å simpel, jag menar bara att det är ju inte direkt så att Jelena verkar i samma branch som dessa artister, det är därför jag tycker det känns skumt).
Senast redigerad av Florman 2017-06-24 kl. 23:50.
Citera
2017-06-24, 23:57
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Förresten, har ni noterat att reklamen runt Brottbykliniken aldrig tycks ta slut, för nu verkar Anna och tandläkare Jelena blivit kompisar och har firat midsommar ihop, så dentist Jelena taggas i varje inlägg.

Jelena verkar å andra sidan satsa på gratisreklam via Instagram genom att frottera sig med kändisar, så nåt lurt är i görningen, för varför skulle annars Robert Wells mfl posera med en simpel tandläkare??? (eller simpel å simpel, jag menar bara att det är ju inte direkt så att Jelena verkar i samma branch som dessa artister, det är därför jag tycker det känns skumt).
Just vid det tillfället var det Anna som hade tagit med sin käftis på kändisfest. Det finns ju ingen annan som vill gå med henne.

Och i år fick hon fira midsommar med samma käftis. Hon har ju inga vänner kvar.

Så helt klart går dealen ut på att Jelena ska få komma ut och träffa nytt klientel i utbyte mot Annas hästgaddar.
Citera
2017-06-25, 04:03
Moderator
Oddballs avatar
Det är lustigt att hon alltid lyckas med konststycket att bli felbehandlad hos alla - tandläkare, läkare, frisörer, Arga Snickaren etc. Hmmm.
Citera
2017-06-25, 04:33
Medlem
manodepressivs avatar
Varför använde hon inte sitt postombud i Frösunda utan tog en dagsresa ut till Brottby för att hämta sina postorderbetar?

Vad tror ni hon hade för startvikt i Biggest loser förresten?

Edit: Vet du vad skillnaden är mellan Bookis och en valross?

Den ena är tjock, luktar fisk och har överdimensionerade tänder. Den andra är en jävla valross!
Senast redigerad av manodepressiv 2017-06-25 kl. 04:45. Anledning: La till ett skämt
Citera
2017-06-25, 09:01
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Oförtjänt kranskritik tycker jag. Kransarna av svenska maskrosor och annat fjösigt blir sällan vackra och stabila. Har sett damer på min Facebook med maffiga kransar av köpeblommor och det är väl okej? Kan man ha snittblommor på bordet, så kan man också ha dem i håret.

Bara för att flera gör samma fel betyder inte det att hon gör rätt/inte ska ha kritik.

Citat:

Hahahaha, lyxigt. Snart är väl en middag på sibylla rena lyxmiddagen med.

Jag fattar inte hur hon inte ens kan misstänka att det inte rätt tillvägagångssätt att själv hämta ut tänderna på en mack? Jag har fått fixa mina tänder efter en smäll i en match en gång och ingen kan se att det inte är riktiga tänder, och än mindre fick jag hämta dom själv på en mack. Däremot tog det en j-a tid hos tandläkaren...
Citera
2017-06-25, 11:21
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
https://www.metro.se/artikel/modellm...ara-perfekt-xr

Artikel om Anna Books tandläkare Jelena i samband med att hon var med i Mammor och minimodeller på TV3.

Alltså, vad är det här för jävla skum klinik egentligen? Patienterna får själva hämta ut sina tandfasader på en bensinmack i närheten, de är både tandläkare och plastikkirurger, receptionisten har varit med i Outsiders och ägaren har varit med i Mammor och minimodeller...

Gissar att det kommee ta en månad innan Anna Book gråter ut i Aftonbladet om hur dålig behandlingen blev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in