Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Ha ha ha!!!
Flashback är fantastiskt! Här kommer det mesta fram! Undrar hur kul Tunnan tycker det är!

Nu tror jag ju knappast Fettot klarar av att beställa tandfasader utan handledning, så Läpp-tandläkaren har säkert sagt var hon skall lägga sin order. Men som vanligt så rasar fasaden kring fettot, och det kanske tandfasaderna gör ganska snart efter montering med.

:evilgrin39
Men som vanligt så ska det låta bättre än det i verkligheten är när det gäller fettot. Hon tror att hon beställt lyx-fasader fast det är en ÖoB variant (troligen). Skum tandläkarklinik, leverantör med omsättning ingen normal kan leva på. Ja DeLux, var det ja, som Volvo 240 DL (utan servo) Ingen GLE här inte!
Hm, vänta lite här nu....
Kan Anna och tandkliniken i grunden ha begått ett brott om myndigheterna skulle syna det hela lite närmare?
Ja tänker så här att ponera att tandläkaren och tandteknikern har ett "avtal" med varandra om att kliniken köper in fasader mm från tandteknikern men att kunden själv nu då står för beställning och betalning för paketet vilket gör att materialet inte bokförs hos kliniken. Det innebär väl att kliniken begår både skattebrott och bokföringsbrott eftersom bara tandläkartjänsten, dvs bara fastsättningen av fasaderna utförs och bokförs eller tänker jag tokigt?
Det jag försöker fråga är vad händer om Skattemyndigheten gör en kontroll hos kliniken gällande Annas tandvård mm.
Kan det bli åtal för bla bokföringsbrott mm då?