2020-12-21, 12:55
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Just det klippet (tack för det) är ett suveränt exempel på hur lätt hon ljuger.
När hon klagar på bordet säger hon att hon är missnöjd med storleken och att det förstört deras sociala liv eftersom de tidigare kunnat få plats med ”14-16 personer kring det gamla bordet”
Bild på det bordet kommer här
https://postimg.cc/nCywvxFD

Finns inte en chans att man suttit 16 personer där. Som sagt: Hon ljuger igen, som vanligt!!
Över 1½ år nu i casa blanca och jag kan bara minnas en gång där det har varit mer än 10 personer och det var vid inflyttningen och då är dom ändå sex personer i hushållet.
Citera
2020-12-21, 13:30
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Över 1½ år nu i casa blanca och jag kan bara minnas en gång där det har varit mer än 10 personer och det var vid inflyttningen och då är dom ändå sex personer i hushållet.
Det var en del folk där när yngsta tjejen fyllde 18. Då fick de kritik för det var Coronatider och de kindpussades och höll på. Enligt Anna själv var det ju många som fick tacka nej av olika skäl. Hon hade inte en tanke på att folk kanske inte går på fest under Coronan? Men vi väntar fortfarande på den stora festen när Anna och Roberto ska förnya sina äktenskapslöften. Det var något hon utlovade redan innan flytten. Men det har varit tyst om det.
Kanske de fick plats med ett dussin barn vid bordet när någon av de yngsta fyllde typ fem? Barnkalas med pallar?
Citera
2020-12-21, 13:33
Medlem
Tribolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Du kan också se denna film, där ser du Anna Book i sitt naturliga tillstånd:

https://m.youtube.com/watch?v=wV1sw8...ature=youtu.be

Fyfan vad otäckt!! Värre, föreställ dig att hon är ensam barnvakt med dina barn.

B-cluster.

Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Just det klippet (tack för det) är ett suveränt exempel på hur lätt hon ljuger.
När hon klagar på bordet säger hon att hon är missnöjd med storleken och att det förstört deras sociala liv eftersom de tidigare kunnat få plats med ”14-16 personer kring det gamla bordet”
Bild på det bordet kommer här
https://postimg.cc/nCywvxFD

Finns inte en chans att man suttit 16 personer där. Som sagt: Hon ljuger igen, som vanligt!!

Jag brukar inte klanka ner på människor däremot kan vi förhålla oss till sanningen.
Jag är ingen psykolog men jag kan göra en bra bedömning.

Hon vet allt.
Hon har aldrig fel. (Tro mig, hon kommer inte ha fel om du konfronterar henne med bevis!)
Har svar på allt och kan förklara allt.
Men förr eller senare faller allt som ett korthus. That ship has sailed för längesen!
Det som är speciellt med henne är att den typen måste dölja sin sanna natur. (Läs är bäst på att göra det)

Jag ångrar mig. Nu är jag psykolog.
Gillar makt. Hon vill ha allas uppmärksamhet och det får hon eftersom hon spelar på andras känslor. Men det fyller inte tomrummet så hon vill bara ha mer.
Impulsivitet. Boven kan vara en kemisk obalans som rör om i grytan. Det är en akilleshäl om man saknar empati men det tror jag inte. Omåttligt grandios.

Nu behöver jag ett bra svar.
Varför blev hon känd, vad triggade igång Flashback? Har jag gjort en bra bedömning?
Senast redigerad av Tribolt 2020-12-21 kl. 13:49.
Citera
2020-12-21, 14:10
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tribolt
Fyfan vad otäckt!! Värre, föreställ dig att hon är ensam barnvakt med dina barn.

B-cluster.

Jag brukar inte klanka ner på människor däremot kan vi förhålla oss till sanningen.
Jag är ingen psykolog men jag kan göra en bra bedömning.

Hon vet allt.
Hon har aldrig fel. (Tro mig, hon kommer inte ha fel om du konfronterar henne med bevis!)
Har svar på allt och kan förklara allt.
Men förr eller senare faller allt som ett korthus. That ship has sailed för längesen!
Det som är speciellt med henne är att den typen måste dölja sin sanna natur. (Läs är bäst på att göra det)

Jag ångrar mig. Nu är jag psykolog.
Gillar makt. Hon vill ha allas uppmärksamhet och det får hon eftersom hon spelar på andras känslor. Men det fyller inte tomrummet så hon vill bara ha mer.
Impulsivitet. Boven kan vara en kemisk obalans som rör om i grytan. Det är en akilleshäl om man saknar empati men det tror jag inte. Omåttligt grandios.

Nu behöver jag ett bra svar.
Varför blev hon känd, vad triggade igång Flashback? Har jag gjort en bra bedömning?

Nää, impulsiv skulle jag inte anklaga Anna för att vara.
Hon gillar förutsägbarhet, samma sak varje dag, det har väl alla noterat vid det här laget på
IG, det är bara de IGkompisar hon har som bor ensamma i en liten lägenhet typ, som upplever Annas liv som otroligt spännande..

Upplever inte att Anna är speciellt maktgalen.
Hennes familj har fått vika sig för hennes psykiska problem.
Anna är ju väldigt osäker och ängslig som person. Kollar osäkert in hur andra beter sig, säger en massa klyschor, som hon inte tycks tolka rätt ibland.

Tror inte heller att Anna menar på att hon vet allt, det har hon ju uppenbarligen bevisat då hon alltid säger att hon ingenting visste, då det blir krångel. Anna visar ju prov på en klängade osäkerhet och osjälvständighet.
Hon måste ju ha stöd för att fixa jobb, fixa hemmet osv
Slår vad om att Anna satt hemma hos sin mamma en stor del av sina dagar, för att få dagarna att gå.

Annas humörsvängningar, kan misstas på biopolaritet, visst hon kan säkert ha det.
Men i grunden tror jag Anna har ärftlig npf.
Många som har det får ju fel diagnoser.
Man blir man sårbarare, med en sådan diagnos i grunden.
Det går inte att göra något åt, speciellt inte, på det med en uppfostran från hennes mamma.
Därefter psykiska problem.

Alla dessa motsägelser, dåliga insikter, pinsamheter, ingen integritet osv roar
Man kan tänka jiiissess, så där skulle jag aaaldrig ha gjort själv.
Anna blir ibland en väldigt bra rollmodell på hur man INTE ska vara.
Anna skrattar nog sällan åt sig själv avslappnat och säger det bjuder jag på.. Hon blir osäker och vet inte hur hon ska tolka folk och ibland tar det ett tag innan hon tror sig ha tolkat folk rätt ta Brostbråket, intervjun med Tilde de Paula. Att Anna fastnar i det förgångna, ältar detaljer är ju också.. Roande.. oftast..För oss som inte har henne i våra liv.
Senast redigerad av cece123 2020-12-21 kl. 14:20.
Citera
2020-12-21, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Förfallet har ju som sagt redan börjat på utsidan.. Om några år kommer det att visa sig på insidan, eftersom Anna inte orkar ringa efter rörmokare osv. Eller vänta.
Annas personliga assistent Felicia kanske kan coacha big moma att ringa..
Det innebär att Felicia nog måste vara mambo i resten av sitt liv.
Men hon väntar ju på "gratis jobbare" som hon bju på tonfisk mackor och 1 glas kallt vatten 😂
Citera
2020-12-21, 14:56
Medlem
Citat:
Nää, impulsiv skulle jag inte anklaga Anna för att vara.
Hon gillar förutsägbarhet, samma sak varje dag, det har väl alla noterat vid det här laget på
IG, det är bara de IGkompisar hon har som bor ensamma i en liten lägenhet typ, som upplever Annas liv som otroligt spännande..

Upplever inte att Anna är speciellt maktgalen.
Hennes familj har fått vika sig för hennes psykiska problem.
Anna är ju väldigt osäker och ängslig som person. Kollar osäkert in hur andra beter sig, säger en massa klyschor, som hon inte tycks tolka rätt ibland.

Tror inte heller att Anna menar på att hon vet allt, det har hon ju uppenbarligen bevisat då hon alltid säger att hon ingenting visste, då det blir krångel. Anna visar ju prov på en klängade osäkerhet och osjälvständighet.
Hon måste ju ha stöd för att fixa jobb, fixa hemmet osv
Slår vad om att Anna satt hemma hos sin mamma en stor del av sina dagar, för att få dagarna att gå.

Annas humörsvängningar, kan misstas på biopolaritet, visst hon kan säkert ha det.
Men i grunden tror jag Anna har ärftlig npf.
Många som har det får ju fel diagnoser.
Man blir man sårbarare, med en sådan diagnos i grunden.
Det går inte att göra något åt, speciellt inte, på det med en uppfostran från hennes mamma.
Därefter psykiska problem.

Alla dessa motsägelser, dåliga insikter, pinsamheter, ingen integritet osv roar
Man kan tänka jiiissess, så där skulle jag aaaldrig ha gjort själv.
Anna blir ibland en väldigt bra rollmodell på hur man INTE ska vara.
Anna skrattar nog sällan åt sig själv avslappnat och säger det bjuder jag på.. Hon blir osäker och vet inte hur hon ska tolka folk och ibland tar det ett tag innan hon tror sig ha tolkat folk rätt ta Brostbråket, intervjun med Tilde de Paula. Att Anna fastnar i det förgångna, ältar detaljer är ju också.. Roande.. oftast..För oss som inte har henne i våra liv.

Jag tror faktiskt att du kan ha en poäng här. Visserligen har jag enormt svårt för Anna på grund av hennes narcissistiska beteende och galna utspel. Men det kanske är så att Anna helt enkelt inte kan sociala koder. Hennes sätt att skapa konflikter som inte finns, förvränga, förstora och älta skitsaker till förbannelse, förstår jag mig inte riktigt på. Men för Anna kanske det är verklighet. Hon kanske verkligen tror att alla är ute efter att trycka ner henne. I så fall är det oerhört sorgligt. Å andra sidan påverkas ju hennes familj i allra högsta grad negativt av hennes utspel. Tre vuxna barn varav en närmare 30 som fortfarande bor hemma och två grovt kriminella säger en hel del om hur Anna lyckats med sitt föräldraskap...
Citera
2020-12-21, 15:16
Medlem
Magictrixs avatar
Många bipolära människor är helt egotrippade. Jag känner ett par kvinnor med diagnos. Den ena gödslar Facebook med exakt samma bilder som Anna. Det är bilder på henne själv där hon står i olika vinklar med filter. Det eller små "skyltar" med carpe diem. Den andra tjejen målat tavlor. Alla tavlor föreställer henne själv i olika positioner. Ibland naken. Dä är brösten perfekta. Det är de inte i verkligheten. På tavla är hon en modell. Bägge har även svårt att hålla sig till sanningen. Det är nästan så de inte ljuger eftersom de tror sig själva så hårt. Det enda som förvånar mig är att Anna inte verkar ha något självskadebeteende. Hennes "mörka" sidor verkar ju vara en annalkande depression. Men vi vet ju egentligen ingenting bakom den perfekta ytan. Hon kanske skär sig i låren på kvällarna? Droger verkar ju förekomma lite då och då. De här filtren får ju henne att mer och mer påminna om Michael Jackson. Han var ju dock mager som ett skelett och åldrades inte. Anna kanske tror det blir så för henne med.
Citera
2020-12-21, 15:47
Medlem
Herrejeez ! Försvunnen tonåring, officer, och rörelsehindrad medelålders kvinna i Norrland !
Hur kan den coronaspridande Anna ta sån plats ?
Undrar ärligt talat, vad jag själv gör på denna tråd just idag så här dagarna innan jul 😅
Tror att om tråden för ut, så kommer Annas "kändisskap" dö ut
Finns ingen i hennes bransch som vill ta i henne med tång
Äckligt och sjukt hur hon håller med näbbar och klor i sin karriär som dog för 35 år sedan
Hur många ggr kan kvällstidningarna skriva om gummisnoddar fasttjorvade i går och panik liksom, när världens barn svälter och människor försvinner

"Anna i en öm kram hos sin bästaste och finaste frisör"
Citera
2020-12-21, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Många bipolära människor är helt egotrippade. Jag känner ett par kvinnor med diagnos. Den ena gödslar Facebook med exakt samma bilder som Anna. Det är bilder på henne själv där hon står i olika vinklar med filter. Det eller små "skyltar" med carpe diem. Den andra tjejen målat tavlor. Alla tavlor föreställer henne själv i olika positioner. Ibland naken. Dä är brösten perfekta. Det är de inte i verkligheten. På tavla är hon en modell. Bägge har även svårt att hålla sig till sanningen. Det är nästan så de inte ljuger eftersom de tror sig själva så hårt. Det enda som förvånar mig är att Anna inte verkar ha något självskadebeteende. Hennes "mörka" sidor verkar ju vara en annalkande depression. Men vi vet ju egentligen ingenting bakom den perfekta ytan. Hon kanske skär sig i låren på kvällarna? Droger verkar ju förekomma lite då och då. De här filtren får ju henne att mer och mer påminna om Michael Jackson. Han var ju dock mager som ett skelett och åldrades inte. Anna kanske tror det blir så för henne med.

Annas självskadebeteende är att äta
Citera
2020-12-21, 15:53
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beebopalula
Jag tror faktiskt att du kan ha en poäng här. Visserligen har jag enormt svårt för Anna på grund av hennes narcissistiska beteende och galna utspel. Men det kanske är så att Anna helt enkelt inte kan sociala koder. Hennes sätt att skapa konflikter som inte finns, förvränga, förstora och älta skitsaker till förbannelse, förstår jag mig inte riktigt på. Men för Anna kanske det är verklighet. Hon kanske verkligen tror att alla är ute efter att trycka ner henne. I så fall är det oerhört sorgligt. Å andra sidan påverkas ju hennes familj i allra högsta grad negativt av hennes utspel. Tre vuxna barn varav en närmare 30 som fortfarande bor hemma och två grovt kriminella säger en hel del om hur Anna lyckats med sitt föräldraskap...

Jag tror att Felicia skulle bo hemma även om Anna varit okänd, tror att Felicia har också någon form av npf i grunden.
Hon tycks precis som Anna ha svårt att klara av långvariga vänskapsband, i Felicias fall är det väl ännu sämre utvecklat.
Samma sak med ett kravundvikande, arbetsoförmåga, som väldigt starkt präglas av sjukdomsperioder av psykiska besvär.
Anna har väl varit för fokuserad på sig själv för mycket för att kunna stötta sina barn och vägleda dem.
Hon tycks ju inte haft de rätta verktygen, inte Roberto heller eller Mehmet.
De flyttade ut på landet för att komma ifrån stress, andra människor och risker.
Finns många familjer som gör så som dem, som man nog skulle tycka är lite ehum.. eljest boendes i små byar. Anna i den jämförelsen lever ju ett mer välordnat liv.
Ett liv i lyx, lyx lyx i jämförelse med andra i deras situation. Eller ska man säga ett liv i chimär.
Citera
2020-12-21, 16:14
Medlem
Citat:
Jag tror att Felicia skulle bo hemma även om Anna varit okänd, tror att Felicia har också någon form av npf i grunden.
Hon tycks precis som Anna ha svårt att klara av långvariga vänskapsband, i Felicias fall är det väl ännu sämre utvecklat.
Samma sak med ett kravundvikande, arbetsoförmåga, som väldigt starkt präglas av sjukdomsperioder av psykiska besvär.
Anna har väl varit för fokuserad på sig själv för mycket för att kunna stötta sina barn och vägleda dem.
Hon tycks ju inte haft de rätta verktygen, inte Roberto heller eller Mehmet.
De flyttade ut på landet för att komma ifrån stress, andra människor och risker.
Finns många familjer som gör så som dem, som man nog skulle tycka är lite ehum.. eljest boendes i små byar. Anna i den jämförelsen lever ju ett mer välordnat liv.
Ett liv i lyx, lyx lyx i jämförelse med andra i deras situation. Eller ska man säga ett liv i chimär.

Anna har verkligen en förmåga att så att säga skapa sin egen verklighet. I hennes värld är hon en hyllad folkkär artist. Verkligheten är att hon inte får ett enda uppdrag utöver som driftkucku i enstaka sammanhang. I hennes värld är hon en fantastisk mamma som uppfostrat tre barn till moraliska, självständiga, lyckade och snälla individer. Verkligheten är att två av dem är grovt kriminella och alla tre bor fortfarande hemma. Den äldsta, som Anna hyllar för minsta lilla, är närmare 30 och bor hemma och har aldrig haft ett stadigt jobb.
I Annas värld lever hon och Roberto i ett mönsteräktenskap. Verkligheten är att Roberto vänstrat och försökt lämna henne. I Annas värld har de två fina hem. Verkligheten är att fastigheten i Spanien ägdes av svärfar och de fick låna den ibland. I Annas värld består hennes vardag av lyx. Verkligheten är att hon tigger till sig gratis löshår osv. Och anledningen till att Anna hela tiden filmar eller fotar sitt sovrum är för att hon inbillat sig att det är lyxigt och att det imponerar.
I Annas värld har de flera gånger blivit erbjudna en realityshow. Verkligheten är att Anna är så oerhört avundsjuk på Wahlgrens att hon måste kontra. Och det är därför hon lajvar hela tiden.
I Annas värld är Felicia fenomenal på att laga mat och borde ha en egen matlagningsshow. Verkligheten är att Felicia mest följer recept och att Anna är såå avis på att Benjamin fick ett matlagningsprogram. Något som Anna anser skulle ha gått till Felicia.
Citera
2020-12-21, 16:14
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pluttman
Arga Snickarn fick sms av Anna på 7 A4-sidor där hon klagade
Haha vafan? Hade varit kul att veta hur Arga Snickarn tänkte när han läste igenom det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in