2025-07-13, 09:54
Medlem
MongoHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guadeloupe-Jenny
Jag såg häromdagen att sonen arbetar i flyttbranschen.

Har lite svårt att tänka mig Lill-Snorre som flyttgubbe...
Citera
2025-07-13, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
Har lite svårt att tänka mig Lill-Snorre som flyttgubbe...
Arbetsanpassat med en handledare Hoppas att det fungerar bra för TookAnnas gulleplutt
Citera
2025-07-13, 11:17
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Jag kan inte riktigt hålla med här.
Själv så få jag den uppfattningen att det är endast en som bestämmer i familjen och det är Anna!
Man får ju känslan av att hon "bossar", men det är bara hennes temperament. Visst, hon bestämma att de ska ha rosa dukar på matbordet, guldtrådar i kuddarna eller att de behöver köpa nya solstolar till verandan. Men ingen av de andra i familjen bryr sig. Hon bestämmer vad de ska äta, men det är också hon som åker och handlar och lagar all mat. Det är hon som tvättar allas kläder. Det är hon som dammsuger och byter lakan i sängen varannan dag. Hon är helt enkelt den perfekta slaven. Den perfekta hemmafrun som inte ens vet att hon är en hemmafru. Hon tror hon är en artist som har koll på läget. När tror ni Doktor Alban bytte lakan senast? Han har naturligtvis hemstädning. Det skulle Anna kunna ha också. Men det har hon inte.
Citera
2025-07-13, 11:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Man får ju känslan av att hon "bossar", men det är bara hennes temperament. Visst, hon bestämma att de ska ha rosa dukar på matbordet, guldtrådar i kuddarna eller att de behöver köpa nya solstolar till verandan. Men ingen av de andra i familjen bryr sig. Hon bestämmer vad de ska äta, men det är också hon som åker och handlar och lagar all mat. Det är hon som tvättar allas kläder. Det är hon som dammsuger och byter lakan i sängen varannan dag. Hon är helt enkelt den perfekta slaven. Den perfekta hemmafrun som inte ens vet att hon är en hemmafru. Hon tror hon är en artist som har koll på läget. När tror ni Doktor Alban bytte lakan senast? Han har naturligtvis hemstädning. Det skulle Anna kunna ha också. Men det har hon inte.
Hur fan kan du ha den kollen??? Sååå exakta fakta
Citera
2025-07-13, 11:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Hon bestämmer mycket riktigt allt, i och runt familjen, de andra får dansa efter hennes pipa och vackert finna sig i hennes nycker. Det är nog ingen som påstått nåt annat.

Men hon beter sig ändå som en fjortis. Hon stannade i den psykiska utvecklingen ungefär samtidigt som hon var med i Melodifestivalen 1986.
Håller helt med, en äkta med dunningkrugersyndrome. Perfekt exempel
Citera
2025-07-13, 14:10
Medlem
TPLs avatar
Mycket Gud nu. Är det flyttgubben hon skriver om?

"A mother is the only person who falls in love with you before you're born and never stops loving you, no mattor what. "

https://cdn.storynavigation.com/?aHR...9zaWQ9ZDhkMDJi

Plus 4 andra stories om Gud.
Citera
2025-07-14, 09:21
Medlem
Så fick hon sagt att det var ”jobb” på g.
I studio 🤪!
Citera
2025-07-14, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guadeloupe-Jenny
Så fick hon sagt att det var ”jobb” på g.
I studio 🤪!

Undrar om hon gör röstjobb? Om det är någon låt hon spelar in borde hon knappast ha kallat det jobb. Tror jag...

Hon fick också in att hon snart är i Spanien igen
Citera
2025-07-14, 10:55
Medlem
TPLs avatar
"Lika bra att man ska vara på jobb i en mörk studio idag 🌧🌧🌧 Sååå deprimerande 🇸🇪 väder ~ GLÄDJER mig dock för min man & dotter som är i 🇪🇦 värmen ☀️ Det är dem sååå värda & snart är jag där med 🥰 "

Så bortkastat att tillbringa tid i en studio, din tid var ute för 40 år sen.
Varför åka till Willys och handla om hon snart ska åka till Spanien? Finns säkert rester i kyl och frys och servitrisen och flyttgubben kan väl fixa mat själva.

#dem

https://cdn.storynavigation.com/?aHR...lkPWQ4ZDAyYg==
Senast redigerad av TPL 2025-07-14 kl. 10:58.
Citera
2025-07-14, 11:09
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"Lika bra att man ska vara på jobb i en mörk studio idag 🌧🌧🌧 Sååå deprimerande 🇸🇪 väder ~ GLÄDJER mig dock för min man & dotter som är i 🇪🇦 värmen ☀️ Det är dem sååå värda & snart är jag där med 🥰 "

Så bortkastat att tillbringa tid i en studio, din tid var ute för 40 år sen.
Varför åka till Willys och handla om hon snart ska åka till Spanien? Finns säkert rester i kyl och frys och servitrisen och flyttgubben kan väl fixa mat själva.

#dem

https://cdn.storynavigation.com/?aHR...lkPWQ4ZDAyYg==
Översatt till Kontexta.
Hej alla mina fans. Jag är inte bortglömd, om ni trodde det. Jag är mycket aktuell för scen och kabaret. Snart ska jag göra ett "hemligt" projekt som jag låtsas att ett stort tv eller produktionsbolag har tvingat mig vara tyst om. Ni vet vilka skriverier det skulle bli i skvallerpressen om det kom fram vad lilla jag ska göra. Men så mycket kan jag avslöja att någon vill ha min röst inspelad... Det spelar dock mindre roll för mig, eftersom jag redan är så framgångsrik att jag har en plats i solen. Min älskade make och vår dotter flyger dit i förväg för att värma upp utemöblerna tills jag hinner i kapp. Maten ombord på flygplanen är så fruktansvärd att jag numera alltid skickar med matlådor till de mina, för även om jag älskar lyx så förtstår jag inte hur pinsamt det kan se ut att äta medhavd matlåda på planet.
Citera
2025-07-14, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Översatt till Kontexta.
Hej alla mina fans. Jag är inte bortglömd, om ni trodde det. Jag är mycket aktuell för scen och kabaret. Snart ska jag göra ett "hemligt" projekt som jag låtsas att ett stort tv eller produktionsbolag har tvingat mig vara tyst om. Ni vet vilka skriverier det skulle bli i skvallerpressen om det kom fram vad lilla jag ska göra. Men så mycket kan jag avslöja att någon vill ha min röst inspelad... Det spelar dock mindre roll för mig, eftersom jag redan är så framgångsrik att jag har en plats i solen. Min älskade make och vår dotter flyger dit i förväg för att värma upp utemöblerna tills jag hinner i kapp. Maten ombord på flygplanen är så fruktansvärd att jag numera alltid skickar med matlådor till de mina, för även om jag älskar lyx så förtstår jag inte hur pinsamt det kan se ut att äta medhavd matlåda på planet.
Nej klart hon inte är bortglömd. Det vet vi ju alla att enda anledningen till att hon inte syns som artist är att hon bara tar jobb som känns 100 procent rätt i hjärtat.
Citera
2025-07-14, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Jag tolkar det som att hon anser Robert vara en man och att hon till slut insett det vi andra vetat sen mitten av 80-talet, att hon stannade i utvecklingen redan som tonåring. Hon beter sig allt som oftast som en fjortis. En fjortis i en övervuxen kropp.
Jag tolkade faktiskt bilden på samma sätt.
Att hon ser halmpyntet som en riktig man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in