Arga Snickarn fick sms av Anna på 7 A4-sidor där hon klagade
Sjukt, helt fucking sjukt!! Och lika illa är det att ingen av de närmaste verkar bry sig eller?? Hennes personlighetsstörning med dito multipla symtom måste ju övrig omgivning reagerat på som t ex lärare, grannar, barnens kompisar ja omgivningen. En annan hade ju skämts ihjäl med gödgrisen som morsa. Fy fa...
Så det är alldeles för lite aktivitet hos Anna vilket direkt speglar sig i den här tråden som går på tomgång... och väntar... och ältar samma saker som för flera år sedan... utan att komma med något nytt...
Snälla Anna, snälla, snälla kan du inte lägga upp lite julpyssel hemifrån? Bara så vi har något att prata om...
Så det är alldeles för lite aktivitet hos Anna vilket direkt speglar sig i den här tråden som går på tomgång... och väntar... och ältar samma saker som för flera år sedan... utan att komma med något nytt...
Snälla Anna, snälla, snälla kan du inte lägga upp lite julpyssel hemifrån? Bara så vi har något att prata om...
Mer eller mindre alla som är inne och skriver på denna tråd fastnar i den där Anna ältarsörjan, som sitter fast som tjära när man väl kommit åt den.
Anna är som en gammal Fåård, som kör på tomgångskörning. Där alla i omgivningen blir påverkade av de enorma avgaser hon avger. 🚙🥴
Precis, börjar bli skralt om saker att skriva om henne. Tråden skulle behöva några nya galna upptåg från Anna.
Nää, impulsiv skulle jag inte anklaga Anna för att vara.
Hon gillar förutsägbarhet, samma sak varje dag, det har väl alla noterat vid det här laget på
IG, det är bara de IGkompisar hon har som bor ensamma i en liten lägenhet typ, som upplever Annas liv som otroligt spännande..
Upplever inte att Anna är speciellt maktgalen.
Hennes familj har fått vika sig för hennes psykiska problem.
Anna är ju väldigt osäker och ängslig som person. Kollar osäkert in hur andra beter sig, säger en massa klyschor, som hon inte tycks tolka rätt ibland.
Tror inte heller att Anna menar på att hon vet allt, det har hon ju uppenbarligen bevisat då hon alltid säger att hon ingenting visste, då det blir krångel. Anna visar ju prov på en klängade osäkerhet och osjälvständighet.
Hon måste ju ha stöd för att fixa jobb, fixa hemmet osv
Slår vad om att Anna satt hemma hos sin mamma en stor del av sina dagar, för att få dagarna att gå.
Annas humörsvängningar, kan misstas på biopolaritet, visst hon kan säkert ha det.
Men i grunden tror jag Anna har ärftlig npf.
Många som har det får ju fel diagnoser.
Man blir man sårbarare, med en sådan diagnos i grunden.
Det går inte att göra något åt, speciellt inte, på det med en uppfostran från hennes mamma.
Därefter psykiska problem.
Alla dessa motsägelser, dåliga insikter, pinsamheter, ingen integritet osv roar
Man kan tänka jiiissess, så där skulle jag aaaldrig ha gjort själv.
Anna blir ibland en väldigt bra rollmodell på hur man INTE ska vara.
Anna skrattar nog sällan åt sig själv avslappnat och säger det bjuder jag på.. Hon blir osäker och vet inte hur hon ska tolka folk och ibland tar det ett tag innan hon tror sig ha tolkat folk rätt ta Brostbråket, intervjun med Tilde de Paula. Att Anna fastnar i det förgångna, ältar detaljer är ju också.. Roande.. oftast..För oss som inte har henne i våra liv.
Är ny i tråden och har inte fördjupat mig i Anna Book. Sett denna tråd konstant så jag gav vika till slut.
Jag står fast vid NPD. Finns olika grader och typer och så fint som du skriver så är det här min slutsats enligt din utsago:
Covert narcissist.
Kan utveckla mer om du önskar.
Föräldrar påverkar otroligt mycket.
Jag överlevde såna föräldrar utan att få dragen men jag vet att jag är ett undantagsfall. Har ett syskon som påminner lite för mycket om dem dock.
Det tog lång tid för mig att förstå vad som var så fel men en sak vet jag och det är att den converta narcissisten är en livsfarlig förälder.
Det var alltid kaotiskt, man visste aldrig vad som väntade, blev alltid kritiserad och inget beskydd.
Jag har bipolaritet typ 2 och det upptäcktes innan jag fyllde 30. Fick stor förståelse så uppvisar inga symptom idag.
Alla narcissister är osäkra!
Senast redigerad av Tribolt 2020-12-21 kl. 20:35.
Är ny i tråden och har inte fördjupat mig i Anna Book. Sett denna tråd konstant så jag gav vika till slut.
Jag står fast vid NPD. Finns olika grader och typer och så fint som du skriver så är det här min slutsats enligt din utsago:
Covert narcissist.
Kan utveckla mer om du önskar.
Föräldrar påverkar otroligt mycket.
Jag överlevde såna föräldrar utan att få dragen men jag vet att jag är ett undantagsfall. Har ett syskon som påminner lite för mycket om dem dock.
Det tog lång tid för mig att förstå vad som var så fel men en sak vet jag och det är att den converta narcissisten är en livsfarlig förälder.
Det var alltid kaotiskt, man visste aldrig vad som väntade, blev alltid kritiserad och inget beskydd.
Jag har bipolaritet typ 2 och det upptäcktes innan jag fyllde 30. Fick stor förståelse så uppvisar inga symptom idag.
Alla narcissister är osäkra!
Man kan ha flera diagnoser.
Tex En fast personlighet som bygger på npf, plus personlighetsstörningar, en eller flera, som lagras på under uppväxtåren.
Precis som du skrev kan hon ha emotionell instabilt personlighetssyndrom( borderline) och narcissism.
Hon har nog ett pärlband av allsköns diagnoser.
Kvinnor som Anna brukar vanligtvis få det.
Och då är det extremt svårt att komma tillrätta med det, för att psykiatrin delat upp diagnoser, så man inte vet vad man ska behandla.
Inget av personlighetsstörningarna som finns är lätta att bli av med, om ens det är möjligt.
Annas mamma förstörde nog Anna ganska mycket i sin iver att göra henne till en stjärna, Anna totalfloppade, störtdök, ganska omgående efter ABC.
Hon har inte bearbetat den skamkänslan.
Sedan var det det här med pappan och skammen med pappans otrohetsaffär med Annas mamma.
Hade Annas morsa sett till att Anna skaffat sig
en yrkesutbildning, skulle hon haft ett eget "jag".Möjligtvis känt ett större egenvärde, varit möjligtvis mer stabil och haft en trygghet.
Nu famlar hon i blindo, söker efter acceptans och ett värde, som hon inte kommer att få från artist världen.
Hon stirrar sig blind på en artistkarriär, har svårt att se skogen för alla träden och andra möjligheter.
Ekonomisk är hon otrygg. Beroende av sin man.
Anna har inte DET för att bli en "riktig" artist och det vet hon nog om innerst inne själv.
Därav en stor del av hennes självlögner och problem.
Istället för att lyfta sin mamma, borde Anna ha en mer nyanserad bild av henne.
Kasta pil på mammans bild och svära lite åt julgransdekorationen av hennes mamma, varför inte stampa på den i ett utbrott.
Senast redigerad av cece123 2020-12-21 kl. 21:09.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!