2020-11-18, 11:28
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Fast jag förstår verkligen inte att hon inte kan få lite hjälp av A,F & L . Hon verkar ju vara bestämd ,men att få dem att hjälpa till med gräsklippning och dylikt verkar omöjligt .
Dom är lat, arbetslös och bor hemma. Man kan inte förvänta sig så mycket av dom då.
Citera
2020-11-18, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Fast jag förstår verkligen inte att hon inte kan få lite hjälp av A,F & L . Hon verkar ju vara bestämd ,men att få dem att hjälpa till med gräsklippning och dylikt verkar omöjligt .

Kan det vara så, att latarslena hotar med att flytta om Anna ställer krav på dem?
Tänk att, det tror jag...
Citera
2020-11-18, 14:20
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Applåder till henne för att hon städar. Vilken duktig flicka. Och hon påpekar faktiskt två gånger att hon gjorde det helt själv. Makalöst!
Det var väldigt konstnärligt att bilderna var i svartvitt. Märsta Noir.
Men varför slänger hon sten på tippen?
Citera
2020-11-18, 14:47
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Kan det vara så, att latarslena hotar med att flytta om Anna ställer krav på dem?
Tänk att, det tror jag...
Hur skulle det gå till. Tror inte man får kontrakt på lägenhet med färska brottsregister. Inte heller tror jag nån av dom har råd med hyra och mat för dagen...
Citera
2020-11-18, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
På drygt två timmar och dessutom 9 säckar.
Tänker på hennes powerwalkande på 1,2 mil under en timme..
Så typiskt att Anna måste påpeka att hon gjort det alldeles själv och redogör noggrannt alla olika typor av sopor hon har plockat, hur lång tid det tog plus att hon tog tre bilder på köpet..på alla säckar.
Andra tar kort på vackra vyer, nyklippta gräsmattor och välansade trädgårdar.. Anna tar kort på sopor, löv på marken och sig själv.. Och all den där maten.

Som tur var kör man inte med fotoalbum och diabilder längre.
Om My och Jonas skulle komma över skulle de bli tvingade att i flera timmar titta på Annas bilder, när hon utförligt berättar om dem.
Det skulle ta timmar... Förmodligen skulle alla ligga utslagna i soffan, medan Anna fullt upptagen av sig själv, bara måååste berätta om sin magoperation nr 13 och visa bilder på ärren..klockan 5 på morgonen.

Kan inte låta bli att tycka att det är tragiskt. Det är så uppenbart att hon lider av att känna sig osedd och att hon saknar bekräftelse och tillhörighet. Man behöver inte gräva långt i psykiatriböckerna för att förstå vad det handlar om. Så mycket skit som bottnar i uppväxten och hon skulle behöva ta hjälp att trassla ut saker och ting för att dämpa det här desperata bekräftelsebehovet.

Hon kan inte ha missat att hon är allas driftkucku men fortsätter oförtrutet att kämpa med att visa sig duktig, dag ut och dag in. Enkla vardagsgöromål som alla andra bara gör i farten. Men som är det enda som fyller Annas innehållslösa dagar.

Kan ju också tycka att det smällt högre om hon hade fått gratisätarna/dagdrivarna där hemma att hjälpa till. Det hade varit något värt att visa upp i alla fall.
Citera
2020-11-18, 15:11
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Man behöver inte gräva långt i psykiatriböckerna för att förstå vad det handlar om. Så mycket skit som bottnar i uppväxten och hon skulle behöva ta hjälp att trassla ut saker och ting för att dämpa det här desperata bekräftelsebehovet.
Hon har redan valsat runt inom psyk. Hon går inte att nå med de behandlingsmetoder som finns idag.
Citera
2020-11-18, 16:10
Medlem
Kan bekräfta av min mäklarpolare att Roberta varit in på kontoret igen. Har dock inte fått någon info om vad hans ärende gällde. Kanske ska låna upp huset för att renovera?
Citera
2020-11-18, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Hon har redan valsat runt inom psyk. Hon går inte att nå med de behandlingsmetoder som finns idag.
Nä tunnan har en narcisistisk personlighetsstörning med en grandios självbild. Brukar tragiskt nog bli värre med åren. Så sorgligt att se hur resten av familjen får betala priset för hennes sjukdom.
Citera
2020-11-18, 17:43
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Oh vad hon framhåller sig själv och hur ansvarsfull hon är gällande pandemin. Hur skamligt det är med folk som reser utomlands på semester, hur hon absolut inte har behov av att äta på restaurang, att de inte ska åka iväg nånstans alls (inte heller till Umeå eller Luleå vilket väl ska betyda att de inte ens åker till andra städer i Sverige, hur hennes försörjning är viktigare än att kunna resa, dreja och rida t t ex o s v. Det är som om allt före typ oktober inte gills längre. Och inte en del som hänt senaste veckorna heller.

Hon som både rest och varit på restaurang under denna pandemi
Citera
2020-11-18, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagheladagen
Ja det är off topic. Det viktigaste i det sammanhang som besvarades är att genomgången covid-19 inte automatiskt innebär att man utvecklat antikroppar. Alltså är det inte säkert att "hade Anna haft corona har hon ju antikroppar".

Om skydd via T-celler i fall där genomgången covid-19 inte gett antikroppar:
https://nyheter.ki.se/immuniteten-mo...n-tester-visat
Aleris skriver bl a om KIs resultat sen början av hösten "Får du ett negativt test betyder det bara att du inte utvecklat en immunrespons i form av antikroppar, men det är inte nödvändigtvis samma sak som att du inte haft covid-19. En ny studie på Karolinska visar nu att så många som 50 procent av de som genomgått covid-19 inte utvecklar antikroppar, utan istället utvecklar en immunitet via T-cellerna." Där finns även länk till filmklipp ang T-cell kontra antikropp.
https://www.aleris.se/coronavirus/an...och-immunitet/
Lite olika siffror anges i olika undersökningar med delvis olika urvalsgrupper men samtliga visar att alla inte utvecklar antikroppar.

Nog om det för min del, det är som sagt OT.

Tackar och bockar. Nu slapp jag 😁.

Vi vet ju heller inget om Annas familj väl? Tror inte hon velat prata om ifall de också varit smittade? Tydligen kan ju virushelvetet leva längre på vissa ytor än man från början trodde och åtminstone i teorin kan man ju även som icke smittbärare föra vidare nån annans smitta via fysisk kontakt i flera steg. Även om det inte lär vara det vanligaste.

Jag vet att en del av er varit fascinerad vid hennes fötter förresten. Hon sa i liven att hon gärna, i vanliga fall, får fotvård och pedikyr. Att hon tycker det är sexigt med ”fransk manikyr” på tårna, att välvårdade fötter är jätteviktigt och att det är äckligt med folk som inte sköter dem.
Citera
2020-11-18, 19:26
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Jag vet att en del av er varit fascinerad vid hennes fötter förresten. Hon sa i liven att hon gärna, i vanliga fall, får fotvård och pedikyr. Att hon tycker det är sexigt med ”fransk manikyr” på tårna, att välvårdade fötter är jätteviktigt och att det är äckligt med folk som inte sköter dem.
Har du hört Anna säga pedikyr? Jag vet att jag hört henne en gång när hon pratade om manikyr för tånaglarna. Hon kanske läst på sen dess.

Här är ett gammalt pedikyrinlägg
(FB) Den stora skvallertråden om Anna Book!
Citera
2020-11-18, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Har du hört Anna säga pedikyr? Jag vet att jag hört henne en gång när hon pratade om manikyr för tånaglarna. Hon kanske läst på sen dess.

Här är ett gammalt pedikyrinlägg
(FB) Den stora skvallertråden om Anna Book!
Jag vet inte om hon använde ordet pedikyr men det var liksom det hon menade. Däremot ”fransk manikyr” i en del av hennes fotprat är ett direkt citat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in