2019-01-15, 23:01
Medlem
kvällens instagram

https://postimg.cc/gallery/1fbe3ndam/
Citera
2019-01-16, 01:01
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
kvällens instagram

https://postimg.cc/gallery/1fbe3ndam/

Varför lägga upp en bild från 2017 när den inte är aktuell längre..
Sure 10 år från 2007, men hon ser ju numera inte ut som hon gjorde 2017
direkt efter BLVIP vinsten.

Sjukt att hon sitter och ältar igen i sin blogg om flytten, den är så
viktig att hon måste tacka nej till alla arbetsförfrågningar, men
att fixa naglarna ..det har hon minsann tid med..LATMASK
Citera
2019-01-16, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av irrljus
Ramlade över ett inlägg från början av december där Anna skriver att hon ska titta på hus i Upplands Väsby, vilda väsby kommer sättas på kartan igen...

https://postimg.cc/hzkfR1hh

Neeej! Jag bor i Upplands Väsby....
Citera
2019-01-16, 08:41
Medlem
I bloggen skriver hon "att lägga i en växel till med att downsiza ( dvs. skala av på prylar och klara oss med mindre utav allt )". Innebär i klartext att det är stor brist på stålars.
Citera
2019-01-16, 09:31
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badmoessa
I bloggen skriver hon "att lägga i en växel till med att downsiza ( dvs. skala av på prylar och klara oss med mindre utav allt )". Innebär i klartext att det är stor brist på stålars.
...ja varför skulle man "downsiza" när man har för avsikt att flytta till en sjurumsvilla...? Och husgerådet kan väl läggas i barnens "brudkistor" för framtida bruk, för det är väl inte tänkt att samtliga ska bo hemma hela livet?
Grubblar över de uppiffade, opraktiska naglarna och som någon skrev - kan väl aldrig funka i en chark- eller delidisk? Men jag vill ju inte tro att Anna ljuger oss fans rakt upp i ansiktet...
Spännande att se nu vad hon har för aktiviteter den 18:e och 19:e, då hon skulle jobba.
Citera
2019-01-16, 10:22
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
...ja varför skulle man "downsiza" när man har för avsikt att flytta till en sjurumsvilla...? Och husgerådet kan väl läggas i barnens "brudkistor" för framtida bruk, för det är väl inte tänkt att samtliga ska bo hemma hela livet?
Grubblar över de uppiffade, opraktiska naglarna och som någon skrev - kan väl aldrig funka i en chark- eller delidisk? Men jag vill ju inte tro att Anna ljuger oss fans rakt upp i ansiktet...
Spännande att se nu vad hon har för aktiviteter den 18:e och 19:e, då hon skulle jobba.

Jag undrar om det här med hennes charkjobb är ett slags krav som banken ställt för ev. husköp. Det kan ju vara så att de vill att hon som delägare ska ha en anställning och inkomst. Jag spekulerar som så, att om de, eller bara mannen, äger lägenheten, så kan den ju vara belånad, och för att köpa ett hus krävs utökning av lånen. Kanske vinsten för lägenhetsförsäljningen inte riktigt räcker till ett hus. I mina spekulationer antar jag att svärfar inte är delägare i lägenheten. I fall svärfar vore delägare kan jag tänka mig att en större summa måste lånas, och ni som varit med om att ta bostadslån vet att man ska fylla i arbetsgivare och anställningsår, förutom inkomst....
Men som sagt, bara en liten spekulation från min sida....
Citera
2019-01-16, 11:24
Medlem
I senaste liven beklagade hon sig över att hon har problem att få i sig tillräckligt med näring (läs mat) och att hennes ämnesomsättning då slutar fungera och hon lagt på sig kilon p g a det. Hon kämpar SÅ med att försöka äta mer.... nu börjar hon skylla på sin ämnesomsättning igen som hon under BL hävdade hade varit en dålig ursäkt tidigare.... får inte ihop det......🙄
Citera
2019-01-16, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsgeggamojja
I senaste liven beklagade hon sig över att hon har problem att få i sig tillräckligt med näring (läs mat) och att hennes ämnesomsättning då slutar fungera och hon lagt på sig kilon p g a det. Hon kämpar SÅ med att försöka äta mer.... nu börjar hon skylla på sin ämnesomsättning igen som hon under BL hävdade hade varit en dålig ursäkt tidigare.... får inte ihop det......🙄
Tar hon fram den gamla ursäkten igen?
Hon måste vara den enda i hela världen som går upp i vikt av att äta för lite.
Tror dessvärre hon aldrig kommer få ordning på sitt matmissbruk. Oavsett hur många ”inre resor” hon gör, det sitter för djupt rotat och inget biter.
Citera
2019-01-16, 11:59
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badmoessa

Ja det är ju inte underligt med ett krav på minst 6 sovrum utifrån så lite inkomster. Om det verkligen är sant att dottern och möjligen hon själv har fått något deltidsjobb kanske det går att hyra åtminstone någon större lägenhet men jag har svårt att tro att det ekonomiskt finns något utrymme att köpa vare sig ett hus eller en lägenhet om de inte tar ett stort lån.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-01-16 kl. 12:07.
Citera
2019-01-16, 12:01
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Jag undrar om det här med hennes charkjobb är ett slags krav som banken ställt för ev. husköp. Det kan ju vara så att de vill att hon som delägare ska ha en anställning och inkomst. Jag spekulerar som så, att om de, eller bara mannen, äger lägenheten, så kan den ju vara belånad, och för att köpa ett hus krävs utökning av lånen. Kanske vinsten för lägenhetsförsäljningen inte riktigt räcker till ett hus. I mina spekulationer antar jag att svärfar inte är delägare i lägenheten. I fall svärfar vore delägare kan jag tänka mig att en större summa måste lånas, och ni som varit med om att ta bostadslån vet att man ska fylla i arbetsgivare och anställningsår, förutom inkomst....
Men som sagt, bara en liten spekulation från min sida....

Ja det ser man ju på Lyxfällan att banker och låneinstituten kräver att deltagaren ska ha en fast inkomst på något sätt annars kan de inte hjälpa till med avskrivningarna så jag tror som du att familjen har fått krav på sig att fler ska arbeta och dottern skrev ju att hon också fått ett jobb nu.
Citera
2019-01-16, 12:29
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsgeggamojja

Förmodligen börjar Anna dagen med ett salladsblad och knäckebröd,
för att sedan (ut)av hunger sleva i sig massor av grädde, chips, godis mm
sent på kvällen, strax innan läggdags, då ämnesomsättningen börjat gå ner.
Där har vi orsaken till hennes viktuppgång, men i sann Anna anda, gör hon en liten
redigering av sanningen och skyller ifrån sig...Anna har oerhört svårt att ta eget ansvar.
Fast jag måste säga att jag unnar henne att vara smal och glad.Det unnar jag alla.
Att Anna menar att alla på hela jorden är emot henne och vill se henne fet,
är bara trams!
Men rejält fet kommer hon att bli igen om hon börjar ljuga för sig själv.
Dessutom tror jag att Anna har haft för lite att göra under dagarna, därav all tid till tröstätande.
Möjligt att flytten kan få henne att tänka på annat än mat..om den kommer igång.
Citera
2019-01-16, 12:37
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Förmodligen börjar Anna dagen med ett salladsblad och knäckebröd,
för att sedan (ut)av hunger sleva i sig massor av grädde, chips, godis mm
sent på kvällen, strax innan läggdags, då ämnesomsättningen börjat gå ner.
Där har vi orsaken till hennes viktuppgång, men i sann Anna anda, gör hon en liten
redigering av sanningen och skyller ifrån sig...Anna har oerhört svårt att ta eget ansvar.
Fast jag måste säga att jag unnar henne att vara smal och glad.Det unnar jag alla.
Att Anna menar att alla på hela jorden är emot henne och vill se henne fet,
är bara trams!
Men rejält fet kommer hon att bli igen om hon börjar ljuga för sig själv.
Dessutom tror jag att Anna har haft för lite att göra under dagarna, därav all tid till tröstätande.
Möjligt att flytten kan få henne att tänka på annat än mat..om den kommer igång.

Ja människan måste börja med en hobby. Att äta mat i tid och otid är inte en hobby även om vissa tror det.Senast igår var det en människa på teve som ansåg att hennes hobby var att äta mat. Människan vägde 300 kg och fick akut magopereras för att inte dö!!
Så illa kan det gå om man har ett matmissbruk. Därför måste Anna ha en annan hobby än att äta.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-01-16 kl. 12:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in