2019-02-02, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Den mentalt 13-åriga Anna Book skriver "tack för det alla som hör utav sig"

Hon gick ju inte ens ut grundskolan, så kunskap och intelligens är inte hennes starka kort.
Citera
2019-02-03, 01:05
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Den mentalt 13-åriga Anna Book skriver "tack för det alla som hör utav sig"
Jo, och familjen brukar även koppla utav på helgerna. 🤣
Citera
2019-02-03, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
Det har varit ovanligt tyst på både Antonio och Annas insta idag, och då brukar lillgrabben ändå livea en 3-4 ggr/dag.
Undrar hur tongångarna går där nu när Antonio avslöjat deras köp av herrgården....?

Har de köpt en herrgård!!!??? Räckte det inte med en vanlig hederlig villa?
Citera
2019-02-03, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunzet1
Han sa i en livesändning att de har köpt en herrgård, som inte är färdigbyggd än. Så som Anna tycks uppfatta tid och rum, så skulle det alltså kunna handla om en friggebod.
Citera
2019-02-03, 13:16
Medlem
godboys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Han sa i en livesändning att de har köpt en herrgård, som inte är färdigbyggd än. Så som Anna tycks uppfatta tid och rum, så skulle det alltså kunna handla om en friggebod.
En inte färdigbyggd herrgård? Tror jag när jag ser det! Sen så bygger man väl knappast herrgårdar idag, så att de köpt en nyproducerad herrgård känns ju synnerligen avlägset. Men som sagt, herrgård i just detta specifika fall kan mycket väl handla om en nedsliten sommarstuga med utedass med tanke på hur Flodis-Tunnan brukar skarva ihop sina historier. Sen är det extra kul att man vet att hon är här och läser dagligen och inte kan göra ett skit åt det som skrivs här.
Citera
2019-02-03, 13:48
Medlem
Vissa större kataloghus av en viss stil kan omnämnas "som en herrgård" av husfabrikanterna. De kanske satsar på nyckelfärdigt?
Citera
2019-02-03, 14:17
Medlem
Citat:

Oj, om det är sant så kommer nog driften på det hela att kosta skjortan varje år!

Sen tillkommer det ju, efter inomhus/utomhusrenoveringen (och då talar jag inte bara om nya tapeter och lite färg, mera rör- och eldragning, omläggning av tak osv), själva trädgården som ska hållas snygg med krattade gångar, välklippta gräsmattor, buskar och häckar, kanske fruktträd som ska beskäras varje år.

Inte så konstigt att herrgårdar med renoveringsbehov nästan går att få gratis idag!

Det här blir nog tufft för den lille "snickarparveln"...!
Citera
2019-02-03, 14:47
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:

Hon sa att hon ville ha minst 6 rum och då blir det väl något herrgårdsliknande kan jag tänka.Men att den inte är färdigbyggd lät ju inte så lovande. Har de bara köpt en tomt? Tänk om det blir ett tältläger av alltihopa till sommaren?
Citera
2019-02-03, 15:20
Medlem
Herrgård?

Med tanke på hur Tunnan resonerar så kan det vara alltifrån en fallfärdig barack till lekstuga.

En sak kan vi vara väldigt säkra på; ett boende med klass och stil är inte vad vi kommer få se.

Minns den där scenen när Hollywoodfruarna är hemma hos Gunilla Persson. När Gunilla inte hör säger den ena hollywoodfrun till den andre; "Bor du också så här? (med betoning på illa/värdelöst/skabbigt), varpå Montazami svarar "Nej, herregud - absolut inte".

Så kommer det bli även i detta fall. Ett värdelöst, skabbigt boende som folk tittar på med förskräckelse.
Citera
2019-02-03, 15:31
Medlem
Ser med förtjusning fram mot en eventuell renovering, det skulle inte bli något problem då de kunde själva göra det bättre än jobbet Arge Snickaren bjöd på. Guldpojken och Halmpyntet lär få svårt att infria Tunnans förväntningar
Citera
2019-02-03, 15:59
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Herrgård?

Med tanke på hur Tunnan resonerar så kan det vara alltifrån en fallfärdig barack till lekstuga.

En sak kan vi vara väldigt säkra på; ett boende med klass och stil är inte vad vi kommer få se.

Minns den där scenen när Hollywoodfruarna är hemma hos Gunilla Persson. När Gunilla inte hör säger den ena hollywoodfrun till den andre; "Bor du också så här? (med betoning på illa/värdelöst/skabbigt), varpå Montazami svarar "Nej, herregud - absolut inte".

Så kommer det bli även i detta fall. Ett värdelöst, skabbigt boende som folk tittar på med förskräckelse.

Kanske ett tältläger ändå är att föredra ifall det skulle bli en sådan katastrof?
Citera
2019-02-03, 17:19
Medlem
Hyfsat ny i tråden (eftersom Anna blockade mig på insta får jag förlita mig på er info - det krävdes dock inte mkt kan jag säga).
Min fråga:
Var får ni alla mindre fördelaktiga smeknamn ifrån. Storyn bakom?

• Tunnan
• Halmpyntet (vad e ens det...haha)
• Lazy F
• Guldpojken

Noterat dock att minstingen verkar klarat sig undan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in