Citat:
Knappast så att jag vikthånar Vanessa. Jag påtalar att Anna verkar vanvårdar Vanessa så stackarn kommer bli som Anna och Felicia. Vanessa verkar snäll och den normala i familjen men hon är kraftig och Anna borde se till Vanessas väl och ve och inte bara sig själv. Det vore tragiskt om Vanessa också skulle bli lika fet som Felicia och Anna om inte fetare.
Citat:
Nu har jag inte sett Vanessa irl, men på bilden som lades upp i tråden är hon INTE fet. Inte ens överviktig utan helt normal. Så om det är utifrån den bilden du baserar dina uttalanden på är det du som har en skev bild av hur en kvinnokropp ska se ut. Det är så sjukt hur samhället har lurat människor att det finns en kropp som är det enda rätta, när det i själva verket finns nästan lika många som det finns kvinnor. Vi är olika byggda och våra kroppar trivs på olika vikter.
Jag själv är väldigt smalt byggd men tack vare träning börjar jag nu få en ganska muskulös kropp, en kropp som många nog avundas tyvärr.. För jag vet ju kvinnor som tränar minst lika mycket som jag och som äter likadant som jag men ändå ser helt annorlunda ut i kroppen. En del hade sagt att dom är överviktiga fast deras kroppar är hundra gånger starkare och mår hundra gånger bättre än en smal människa som aldrig lyft en vikt i sitt liv. Man kan inte bara se på en utsida hur en människas kropp verkligen mår.
Men det är dock extremt viktigt att förebygga fetma, för när det kommer till Anna Books viktuppgång så har jag i alla fall läst lite här och var att det i princip alltid händer människor som varit överviktiga att dom efter något år är tillbaka på samma vikt eller en ännu högre. Och det beror inte på lathet eller dumhet utan att det är näst intill omöjligt för någon som varit fet att bli smal och stanna där och jag har för mig att det har något med fettceller att göra. Att kroppen har mycket lättare att fylla på befintliga fettceller än att skapa nya. Men ni får googla själva helt enkelt om ni är intresserade!
Utöver det vill jag bara tillägga att jag inte är något fan av Anna Book och hennes våldtäktsson, om hon nu ska prata offentligt om det som hänt borde hon fan ha fördömt honom och sagt att hans beteende är oacceptabelt. De är när unga människor blir försvarade av sina föräldrar och inte behöver ta ansvar för sina handlingar som dom växer upp till idioter.