Citat:
Jag kan bara konstatera att vi är rörande eniga.
Ursprungligen postat av severiano
I alla fall - i det här fallet så får man ju känslan av att någon, några varit föräldrarna behjälpliga för att få myndigheterna att reagera som de gjort och det där är också något som oroar mig eftersom jag egentligen inte tror på konspirationer. Dock har jag fått klart för mig att det finns starka krafter i samhället som gärna utnyttjar sådana här och liknande incidenter för att kunna föra sitt eget krig och jag har också fått en svag aning om att de högerkristna i Sverige fått vind i seglen och agerar på en mängd områden. Som jag fattat det har flera kd-människor varit aktiva i detta fall och utifrån olika positioner och jag känner till ett annat ärenden där en riksdagspolitiker med samma partibeteckning gett sitt stöd till några som enligt mig aldrig skulle haft det - mycket familjepolitik i botten om man säger så - på alla möjliga områden.
Självfallet skulle både droppet och sedan RMVs mätvärde utredas och behandlas enligt vad lagen föreskriver. Jag är definitivt tveksam till äkta konspirationer i samhällets styrning i största allmänhet. (Agerande utifrån gemensamma men ej öppet redovisade intressen förekommer säkert.)
Det förvånande är timing och inblandade personer i den högt uppskruvade "publiceringen" av fallet:
Vad fick Peter Althin att engagera sig så hårt från start?
Agerade polisen verkligen helt efter vanliga förutsättningar när man enligt påståenden trodde sig kunna hämta en läkare hemma efter kl 9 en arbetsdag och satte in 5 man?
Kunde man verkligen inte förhöra undersköterskan snabbare?
Göran Hägglunds utspel
Doctare och EU
Elisabeth Brandts tonläge
Inga kontakter med klinisk expertis före agerandet
Ingen ytterligare häktningsförhandling
...
Det finns givetvis högst trovärdiga legitima svar på alla punkterna men sammantaget?