Citat:
Ursprungligen postat av nono2
Om åklagaren förutom det vi känner till bara har anhörigas vittnesmål att gå på uppfattar jag denna hantering som en rättsskandal av storlek. (Undersköterskan verkar inte peka ut läkaren.)
(Fast det vet ni ju redan

)
Ja det är ju detta. Har det faktum att en anmälan aldrig gjordes till socialstyrelsen varit tillräckligt för att få någon att fatta misstankar och är det någon som vet varför den inte gjordes?
edit: Lite mer funderingar: varför pekades just läkaren ut? Det fanns ju andra som hade möjligheten att ge denna pruta och då tänker jag inte bara på föräldrarna utan även på annan sjukvårdspersonal.
OM inte läkaren gett det där tippenthalet (Och varför skulle hon göra det efter dödens inträde - före döden verkar ju uteslutet) så måste ju motivet vara att just sätta dit någon och där kan man väl teoretiskt tänka sig att man vill att någon ska ta allt det där som hänt med barnet redan från början, på allvar...eller ha andra skäl till att nagla läkaren.
Finns det någon utöver föräldrarna som uttalat misstanke mot denna läkare i något stadium av processen? Och andra anhöriga som kanske velat förkorta lidandet för alla? Märk väl - jag spekulerar bara, men antingen måste det ju finnas mängder på den här läkaren som är sekretessbelagt eller så är det som du säger - justitiemord. Att socialstyrelsen friar måste ju indikera att det inte finns några andra underligheter i den här läkarens karriär eller?
Och en fråga till: Har någon av föräldrarna eller andra anhöriga, vänner etc vana vid att sätta sprutor? Det är ju inte bara något man gör så där? Fick Linnea sprutor i hemmet?