Citat:
Välkommen tillbaka! Du har ju kommit och gått i tråden under flera år.Det är nog väldigt individuellt. Ett av de största problemen med min egen alkoholism är att jag inte ORKAR träna och därför kan jag inte göra så mycket annat än att dricka. När jag väl tränar så mår jag såpass bra efteråt att jag inte brukar behöva dricka, men att lyckas ta sig för med skiten är näst intill omöjligt, både fysiskt och psykiskt. Fastän kroppen lätt skulle klara det om jag bara började. Så alla som säger "ut och spring!" verkar inte ha en aning om vad man brottas med.
Hur som helst provar jag just Naltrexon som jag fått utskrivet och ta mej fan, jag tror det funkar!
Mitt sug är exakt noll och jag känner mig allmänt lugn och fri i huvudet. Trots att det inte var den beskrivning jag fick av hur det skulle fungera. Är lite seg och "flimrig" sådär men absolut inte omtöcknad.
Kämpa på alla där ute! Jag har långt kvar själv men den här gången får jag hjälp och det är jag överlycklig över. Bara motivationsboosten man får av att veta att man står under läkekonstens beskydd underlättar betydligt.
Nu ska jag ut och myspromenera i regnet. Trött men nykter och hoppfull.
Hur som helst provar jag just Naltrexon som jag fått utskrivet och ta mej fan, jag tror det funkar!
Mitt sug är exakt noll och jag känner mig allmänt lugn och fri i huvudet. Trots att det inte var den beskrivning jag fick av hur det skulle fungera. Är lite seg och "flimrig" sådär men absolut inte omtöcknad. Kämpa på alla där ute! Jag har långt kvar själv men den här gången får jag hjälp och det är jag överlycklig över. Bara motivationsboosten man får av att veta att man står under läkekonstens beskydd underlättar betydligt.
Nu ska jag ut och myspromenera i regnet. Trött men nykter och hoppfull.

Bra att du funnit något som hjälper dig, fast tänk på detta:
Inga piller kan bota din alkoholism. Det finns tyvärr inga mediciner som kan göra det.
Läkekonsten kan lindra och dämpa med mediciner, men inte bota.
Det du upplever är en konstgjord känsla, som kan gå över fortare än du tror.
Du måste angripa din alkoholism genom att bearbeta dig själv på ett mentalt sätt. Dina känslor, dina beteenden, dina vänner, hela ditt sätt att vara och tänka.
Du måste alltså acceptera vad du är och ändra på det du inte vill vara.
Inget piller i världen kan göra det, bara du själv med hjälp och stöd från andra som vet vad det handlar om.
Du måste VILJA bli nykter, inte bara tänka dig nykter.
Du måste lyssna och göra som andra säger, ja du måste ge upp dina egna försök.
Vill inte ta ifrån dig den bra känslan du har på något vis, grattis till den!
Vore bara trist att om ett par månader läsa ett nytt inlägg från dig där du säger att nu får det vara slut.
Lycka till!