2016-11-08, 01:27
Medlem
Johnnythefoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADAMIN
Starkt av dig, hoppas du klarar längre en så.

Är lite nyfiken på några frågor om du eller andra kan svara på. Det här med "ölmage", ser du ut som på bilden?

http://members.xoom.virgilio.it/Aidsimaging/liver/liver14.htm

Är det orsakade av alkohol? Har alla på bilderna ascites och hur får man bort det?

http://nyheternasverige.se/snabbaste-vagen-till-olmage-utan-traning/

https://svartaladan.se/rosevin-alkohol-forbranning-och-olmagar/olmage/

http://annielie.webblogg.se/2008/august/
På mig gör det och jag har tagit prover och har inte ascites (skrumplever). När började du märka av att "ölmagen" började "lossna"? Har haft uppehåll i månader utan någon märkbar resultat.

Tack för uppmuntrade ord från alla.
Otroligt lång väg att vandra för att bestämma sig till 100 % att lägga ner alkoholen.
Jag är medveten om att gör jag inte det blir det nog min död. Jag saknar minst en handfull gamla vänner som dött av missbruk. Självmord är nog det vanligaste bland alla.
Jag har ingen sån mage, än Gillar att pimpla öl på kvällarna. 5-6 st 6 -7 dagar i veckan. Vilket har lett till ändrade familjeförhållande .
Nu vill jag bara må bra igen, få självförtroende och styrka. Förhoppningsvis hitta en ny väg ut i livet.
Jag är långt ifrån där än, men bara att kämpa på
Citera
2016-11-10, 12:14
Medlem
powderfuckers avatar
har gått nu från o kröka varje dag nada (förutom en shot gin igår) slutar främst pga hjärtklappning, ont i inälvor, är det andra som får svettningar? typ svullen överallt, hudutslag..
Citera
2016-11-10, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
har gått nu från o kröka varje dag nada (förutom en shot gin igår) slutar främst pga hjärtklappning, ont i inälvor, är det andra som får svettningar? typ svullen överallt, hudutslag..
När slutade du kröka?
Citera
2016-11-10, 15:40
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Blir svettig som satan under abstinensen. När den började lägga sig och jag orkade städa senast fick jag klä av mig i bara kalsongerna för att sopa golven och bädda sängen.

Lycka till och kämpa på!
Citera
2016-11-11, 23:43
Medlem
Yeahvlens avatar
Citat:

Ja, jag har känt exakt samma. Det är inget fel på dig. Avstånd från alkohol och sen på det igen innebär hjärtklappning för mig.
Citera
2016-11-12, 02:19
Medlem
Full igen.
Fast än jag lyckats hålla mig nykter i längre perioder (för mig) den senaste tiden så känns det inte okej.

Jag har jättesvårt för att sluta dricka. Jag slutar när jag somnar vilket tar minst ett dygn.

Kanske kass av mig att skriva här, nu, för jag är full. Ni "hör" vad jag svamlar. Ta hand om er.
Citera
2016-11-12, 23:09
Medlem
Johnnythefoxs avatar
5 veckor vit som snö. En vecka kvar till mål 2 .
Dricker mängder med sprite light och har jag inte det får det bli mjölk.

Glömsk och förvirrad varvat med riktig skärpa på jobbet och med mina barn.
Har säkert gått ner 4-5 kg. Börjat göra lite armhävningar och situps
Spar tusenlappar och vaknar med morronstånd igen
Men suget efter en liten kasse öl dyker upp då och då fortfarande.
Kämpa på nu
Citera
2016-11-17, 23:04
Medlem
powderfuckers avatar
åhherregud nykter från alkohol i en vecka nu, extreama svettningar, extrema kramper, hjärtklappning, ont i njurarna och ländryggen, kuken svider lymfkörtlar svullna.
röker lite braj o det blir lite bättre
ska man gå till vårdcentral eller akuten imorrn?

vad har jag gjort med min kropp och själ?
Citera
2016-11-17, 23:07
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnythefox
5 veckor vit som snö. En vecka kvar till mål 2 .
Dricker mängder med sprite light och har jag inte det får det bli mjölk.

Glömsk och förvirrad varvat med riktig skärpa på jobbet och med mina barn.
Har säkert gått ner 4-5 kg. Börjat göra lite armhävningar och situps
Spar tusenlappar och vaknar med morronstånd igen
Men suget efter en liten kasse öl dyker upp då och då fortfarande.
Kämpa på nu
imponerande! varför slutade du? gjorde det fysiskt ont tt göra det?
Citera
2016-11-19, 10:30
Medlem
Johnnythefoxs avatar
Torsdagar och fredagar verkar vara dom värsta dagarna för mig. Blir så sugen på öl då.
Igår kväll var jag nära att köpa en kasse. Nu är jag glad att jag lät bli .
Varför jag slutat/har uppehåll ?
Har druckit alldeles för mycket och för länge. Vill man åldras och få se sina barnbarn växa upp, är det nog högtid att tänka på hur man lever.
Har ett fysiskt jobb och jag känner att jag håller på att tappa styrka både fysiskt och psykiskt.
Mycket tack vare alkoholen.
Nu har jag straxt varit vit i 6 veckor, min omgivning är naturligtvis glad.
Börjar nu känna lite press från anhöriga. "Ska du verkligen dricka igen?" osv .
Fan det var ju ett experiment från början. Slå ett gammalt rekord.
(vill naturligtvis lägga ner allt, en vacker dag )
Kan känna mig lite harmonisk i ca två sekunder vid läggdags i bland. Mer sånt är jag ute efter nu.

Stå på dig Powderfucker , nästa vecka mår du lite bättre. osv.
Citera
2016-11-22, 01:26
Medlem
Nu har jag varit torr sedan 29 september. Om en vecka har jag två månader. Det ser jag fram emot. Ingen alkohol och inga värktabletter sedan dess - och inte heller något annat preparat som ger kemiskt rus.

Jag ber om ursäkt för att jag har varit intolerant gentemot en del som slitit hårt med att nyktra till i den här tråden. Hoppas att jag håller mig nykter den här gången, har en flickvän och har blivit styvfar till hennes åttaåriga tvillingar (vi bor inte ihop än), och jag vill varken svika henne, barnen eller mig själv igen.
Citera
2016-11-22, 07:03
Medlem
Jag ha inte druckit sedan juli i år. Jag kom till insikt att alkoholen var ingenting för mig, speciellt när vännerna sa att jag kunde dricka som svamp när de kom till alkoholen. De ha gått ca fyra månader och jag ångrar de inte ett dugg för de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in