2014-02-21, 16:12
Medlem
36 dagar utan alkohol idag. Lång tid sen jag var utan så länge.

Men vad hjälper det? Tröttare än nånsin och ingen ro i själen.
Vill bara sova när jag kommit hem från jobbet.

Just att aldrig komma till ro är det som plågar mig mest.
Klyschan "Jag vill inte leva men jag vill inte dö" stämmer in ganska väl..

Psykiatrin hör inte av sig heller trots att jag försöker mana på dom. Jävla fittor..
Citera
2014-02-21, 16:19
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Tackar för alla bra o utförliga svar.

Jag kontaktade öppen vården imorse och ska dit idag och träffa en läkare, Tänkte börja med antabus och be om en psykolog/samtalskontakt..

Börjar så fungerar inte det är nästa steg behandligshem.

Bra jobbat! Låter som att du har bestämt dig och är villig att göra vad som krävs.
Var stolt att du har tagit hjälp förresten, många med våran problematik dör ensamma att ha kommit till att be om hjälp överhuvudtaget.
Senast redigerad av Moparornocar 2014-02-21 kl. 16:27.
Citera
2014-02-21, 16:24
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviann
10 dagar utan alkohol nu, haft sån vidrig ångest och mått så skit idag att jag precis tog 30mg diazepam, fick tips om något bra ställe med psykolog och skit, ska boka tid så snart som möjligt, måste fan få ordning på livet nu, vill bli fri från allt.

Blir glad av att läsa vad du skriver(sista delen av ditt inlägg iallafall), gör det nu också! Du är på rätt väg.
Att droga bort symptom leder dig bara till fördärvet.

Du vet att jag håller på dig broder...
Senast redigerad av Moparornocar 2014-02-21 kl. 16:30.
Citera
2014-02-23, 14:07
Medlem
Mickehooks avatar
15 dagar, nu har ångesten släppt och även rastlösheten är som bortblåst.
Livet känns lite ljusare och jag känner inte längre något sug efter alkohol alls, tvärtom.

Jaha varför gnäller du i denna tråden för då, du är ju inte alkis på riktigt, säger ni kanske?
Svaret är att jag är lite förutseende och slutar innan jag blivit av med jobb och familj och körkort.

Jag vet vartåt det barkar om en säger så!

Ha det bäst alla ni därute som kämpar mot jävulens drog!
Citera
2014-02-23, 14:39
Medlem
nonentityno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickehook
15 dagar, nu har ångesten släppt och även rastlösheten är som bortblåst.
Livet känns lite ljusare och jag känner inte längre något sug efter alkohol alls, tvärtom.

Jaha varför gnäller du i denna tråden för då, du är ju inte alkis på riktigt, säger ni kanske?
Svaret är att jag är lite förutseende och slutar innan jag blivit av med jobb och familj och körkort.

Jag vet vartåt det barkar om en säger så!

Ha det bäst alla ni därute som kämpar mot jävulens drog!

Bra jobbat innan det skiter sig och att alkohol är djävulen håller jag med om till fullo!!
Citera
2014-02-25, 18:51
Medlem
Rikstackandes avatar
Idag trillade jag dit, inte en droppe sedan december, men nu sket det sig. Arbetslös och nästan pank, lätt att det slutar med en ölkasse. Fan i helvetes jävla skit, ska träffa läkare på fredag.
Citera
2014-02-25, 19:10
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikstackande
Idag trillade jag dit, inte en droppe sedan december, men nu sket det sig. Arbetslös och nästan pank, lätt att det slutar med en ölkasse. Fan i helvetes jävla skit, ska träffa läkare på fredag.

Sorry att det sprack! Jag är en alkis och narkoman (piller) och kommer så förbli. Det är en smärtsam insikt! Det har spruckit många gånger för mig också genom åren. När du träffar läkaren tycker jag du ska vara helt ärlig med dina problem och ta emot den hjälp du kan få.// Drogfri nu i 17 månader.
Citera
2014-02-25, 19:31
Medlem
Rikstackandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Sorry att det sprack! Jag är en alkis och narkoman (piller) och kommer så förbli. Det är en smärtsam insikt! Det har spruckit många gånger för mig också genom åren. När du träffar läkaren tycker jag du ska vara helt ärlig med dina problem och ta emot den hjälp du kan få.// Drogfri nu i 17 månader.
Har fått all hjälp jag kan få, ska träffa läkaren genom öppenvården. Har varit en sväng på behandlingshem m.m. Detta håller inte längre.
Citera
2014-02-25, 19:50
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikstackande
Har fått all hjälp jag kan få, ska träffa läkaren genom öppenvården. Har varit en sväng på behandlingshem m.m. Detta håller inte längre.

Jag kommer från behandlingshem (Vårnäs). Jag var så slut att jag inte orkade kämpa emot längre, jag la mig platt och gjorde som dom sa. Det har iaf hjälpt hittills, en ny vända med alkohol/piller är inte tänkbart = slutet. Är jag en alkis så är jag (fast jag behöver inte bli sjuk igen). Det var en smärtsam insikt, men nödvändig.
Kanske en ny sväng på behandlingshem kan göra dig nykter? Det verkar iaf för mig kunna vara en lösning för dig.// Lycka till!
Citera
2014-02-25, 21:03
Medlem
uh-huhs avatar
[us ?
Senast redigerad av uh-huh 2014-02-25 kl. 21:10.
Citera
2014-02-26, 17:11
Medlem
rochsteins avatar
Nykterhet i all ära men är det nån annan som blivit "behandlad" med antabus men trillat dit igen och supit på skiten?
Hur kändes det? Får man hjärtklappning under hela fyllan eller går det att supa bort?
Citera
2014-02-26, 19:25
Medlem
Rikstackandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rochstein
Nykterhet i all ära men är det nån annan som blivit "behandlad" med antabus men trillat dit igen och supit på skiten?
Hur kändes det? Får man hjärtklappning under hela fyllan eller går det att supa bort?
Ja, två gånger. Nästintill verkningslöst, för mig i varje fall. Tror mest att antabus skall vara psykologiskt avskräckande, man blir indoktrinerad att man inte kan dricka på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in