Citat:
Ursprungligen postat av
Elefantpung
Bra att du paltade dig dit!

Man kan alltid diskutera huruvida medicinering är bra eller inte men du kan ju se det som ett sätt att vara i bättre skick inför nästa besök. Försök vara så ärlig du kan, det är väldigt befriande att få prata av sig och läkaren har säkert varit med om ett och annat vrak som är värre än du.
Om du nu ska knapra diverse preparat så bör du i alla fall försöka undvika att hålla på med alkohol samtidigt. Det kan vara ett första mål.
Citat:
Ursprungligen postat av
Elefantpung
Själv klargjorde jag med största tydlighet att jag INTE ville ha något beroendeframkallande. Har aldrig provat benso men vet hur det funkar och läkaren var helt överens med mig om att det skulle vi låta bli om det gick.
Jag hade gärna varit utan medicin helt, men jag vet sedan tidigare att det inte fungerar för mig. Har tidigare varit långtidssjukskriven för problem med ångest. Upplevde då att rävgiftet jag fick (venlafaxin) bara gjorde mig sjukare, så jag trappade ned och slutade.
Men antagligen mådde jag inte så bra som jag ville tro, med tanke på att jag ersatte medicinen med alkohol..
.. när jag skriver detta förstår jag att jag inte borde vara i denna tråden alls egentligen, för mina problem är egentligen inte alkoholrelaterade, så ber om ursäkt för allt mitt offtopic..
EDIT: Tack för svar, hoppas jag inte lät kritisk, för jag uppskattade verkligen svaren