2015-08-15, 01:33
Medlem
Elefantpungs avatar
Själv klargjorde jag med största tydlighet att jag INTE ville ha något beroendeframkallande. Har aldrig provat benso men vet hur det funkar och läkaren var helt överens med mig om att det skulle vi låta bli om det gick.
Citera
2015-08-17, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
I flera månader.

Återigen - Be att få naltrexone utskrivet - suget minskar betydligt - att bara gå på vilja i början är omänskligt svårt. Och direkt man har tagit en öl för att det är så gott, så kallt , så välförtjänt etc etc så vill man gärna ha en till . Med Natrexone försvinner suget i princip helt . Gör det hela fan så mycket enklare.
Citera
2015-08-19, 00:10
Medlem
Iixils avatar
Tjena!

Har duckit lite idag, skulle inte säga att jag är full, men känner av det sköna lugnet. Musiken och allt känns så levande igen, som det annars bara gjorde när man var riktigt dragen. Hade en del alkohol kvar och tänkte rensa rent, men ska inte köpa någonting mer.

Hoppade över benson idag, eller nja, halva dagen, har inte riktigt upplevt att den hjälper mer än att få mig trött och förvirrad, vilket ger mig mer ångest. Antar att det är insättningsproblem med Cipralexen som spökar.

Hm, läser igenom min post och funderar på om den är offtopic
Citera
2015-08-19, 01:01
Medlem
Iixils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elefantpung
Bra att du paltade dig dit! Man kan alltid diskutera huruvida medicinering är bra eller inte men du kan ju se det som ett sätt att vara i bättre skick inför nästa besök. Försök vara så ärlig du kan, det är väldigt befriande att få prata av sig och läkaren har säkert varit med om ett och annat vrak som är värre än du.

Om du nu ska knapra diverse preparat så bör du i alla fall försöka undvika att hålla på med alkohol samtidigt. Det kan vara ett första mål.

Citat:
Ursprungligen postat av Elefantpung
Själv klargjorde jag med största tydlighet att jag INTE ville ha något beroendeframkallande. Har aldrig provat benso men vet hur det funkar och läkaren var helt överens med mig om att det skulle vi låta bli om det gick.

Jag hade gärna varit utan medicin helt, men jag vet sedan tidigare att det inte fungerar för mig. Har tidigare varit långtidssjukskriven för problem med ångest. Upplevde då att rävgiftet jag fick (venlafaxin) bara gjorde mig sjukare, så jag trappade ned och slutade.

Men antagligen mådde jag inte så bra som jag ville tro, med tanke på att jag ersatte medicinen med alkohol..

.. när jag skriver detta förstår jag att jag inte borde vara i denna tråden alls egentligen, för mina problem är egentligen inte alkoholrelaterade, så ber om ursäkt för allt mitt offtopic..

EDIT: Tack för svar, hoppas jag inte lät kritisk, för jag uppskattade verkligen svaren
Citera
2015-08-19, 19:15
Medlem
Elefantpungs avatar
Alkohol är ju en utmärkt medicin mot ångest. Problemet är att tillgången är obegränsad och att den används i helt andra syften, så att "doserna" är långt högre än vad som behövs för generell ångestdämpning. Och då blir biverkningarna därefter. Att som alkoholberoende försöka hålla sig till måttlig konsumtion är nog rätt bortkastat. Det torde vara ytterst få som klarar av det. Kanske nån enstaka procent. Vi andra dricker åt helvete för mycket och förstör därmed all övrig tid på dygnet för att kroppen helt enkelt inte orkar med den dagliga förgiftningen.

Jag är övertygad om att ångest nästan alltid beror på den miljö man lever i. Inte fan hade folk ångest på 1800-talet i nån större omfattning, eller? Visst kan man medicinera mot ångest, men man bör söka de bakomvarande orsakerna om man ska lyckas ta sig ur skiten. Annars följer livslång lindring, men inget bot. Det verkar som en dålig lösning.
Citera
2015-08-23, 23:37
Medlem
hemlig7s avatar
Sex veckor. Tanken på alkohol i kroppen äcklar mig fortfarande, men nu har jag börjat att drömma om att dricka på nätterna när jag väl lyckas sova. Vaknade i ett vrål och trodde att jag hade kastat bort den här tiden... Usch säger jag bara. Men nykter tänker jag förbli!
Citera
2015-08-23, 23:50
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlig7
Sex veckor. Tanken på alkohol i kroppen äcklar mig fortfarande, men nu har jag börjat att drömma om att dricka på nätterna när jag väl lyckas sova. Vaknade i ett vrål och trodde att jag hade kastat bort den här tiden... Usch säger jag bara. Men nykter tänker jag förbli!

Det är fullt normalt. Vet att jag ett flertal gånger de första åren hade alkoholdrömmar och vaknade kallsvettig med hjärtrusningar, det går över...

Låter som ett bra beslut du har tagit. Stå på dig.
Citera
2015-08-24, 19:55
Bannlyst
Tar Campral. Blir snabbare nykter/mindre full - inbillning? Andra som tar denna medicin?
Citera
2015-08-25, 09:29
Medlem
Campral är till för att ta bort suget. Så sluta häll i dig alkohol när du nu får den hjälpen! Natrexone och campral ger ett rus utan behag för i princip alla (det du kallar mindre full) så vad är vitsen med att kombinera? Och ... hur tror du din lever mår när du äter campral (som levern måste ta hand om ) och alkohol samtidigt? Skärpning.
Citera
2015-08-25, 09:50
Medlem
Marijuana hjälpte mig att sluta! Förhoppningsvis för sista gången nu. Jag tyckte att det funkade mycket bra mot fysisk abstinens, ångesten och den tomhet / tristess / sorg som infinner sig när man korkat igen. Första två månaderna rökte jag 1-2 joint per dag mest på kvällen men nu röker jag bara ibland. Dumt att ersätta en drog med en annan kan man tycka, men jag blev av med monstret alkohol.
Citera
2015-08-25, 13:53
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Tar Campral. Blir snabbare nykter/mindre full - inbillning? Andra som tar denna medicin?

Jag tror det är inbillning. jag har testat både campral och naltrexone. Campral tyckte jag inte gjorde så mycket, den tog kanske bort lite av abstinensen, väldigt lite. Naltrexone tar bort mycket av suget och om du ändå dricker så får du inget vidare rus. Nackdelen med Naltrexone är lite fler biverkningar, huvudvärk, trötthet, sömnproblem.
Citera
2015-08-25, 14:41
Medlem
rollNsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Arkan
Marijuana hjälpte mig att sluta! Förhoppningsvis för sista gången nu. Jag tyckte att det funkade mycket bra mot fysisk abstinens, ångesten och den tomhet / tristess / sorg som infinner sig när man korkat igen. Första två månaderna rökte jag 1-2 joint per dag mest på kvällen men nu röker jag bara ibland. Dumt att ersätta en drog med en annan kan man tycka, men jag blev av med monstret alkohol.

marijuana är dock inte svårt att avvänja sig ifrån Skulle vilja påstå att det är som en jättelätt variant av tobak, Mycket mindre abstinens och den går över fortare. (talar ur egen erfarenhet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in