2012-12-02, 19:35
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valiumvalium
Jag har varit nykter sedan första dagarna i augusti i år. Jag medicinerade till en början med antabus, men slutade för ca 1 månad sedan. Då tog jag ett återfall, men lyckades bryta. Nu känner jag mest avsmak för alkohol och har inga problem med att hålla mig ifrån det hela.

Däremot så är jag arbetslös och i min situation upplever jag sådan tristess att jag då och då knarkar lagliga nätdroger.

Det är nu nästa sak att bryta. Jag ska bli helt ren, för det är först då jag kan få en neuropsykiatrisk utredning som psykiatrin anser att jag behöver. Fortsätter jag knarka kommer jag att fortsätta stå kvar på samma ställe utan färdig utbildning eller jobb.

Jag tror det kommer att bli bra, men det kommer att vara mycket tråkigt i början, precis som med alkoholen.

Jo men så är det, hjärnan är ju van att få någon substans vid lilla minsta motgång, vi har alla så mkt att jobba med.
Citera
2012-12-02, 21:52
Medlem
Flytande_argots avatar
Hur länge ska man behöva vänta på en recept-förnyelse egentligen? Begärde att få förnya mina recept på Campral och Naltrexon den 22/11. Visst det är inte jättelång tid men det känns som att det borde vara ett rutinärende?

Borde inte vara läkemedel som rödflaggar en förfrågan och som kräver vidare utredning? Eller vad är det som gäller?
Citera
2012-12-02, 22:58
Medlem
Är det någon här som har erfarenhet av psykedeliska droger såsom svamp/LSD i hjälpmedelssyfte att sluta/minska sitt drickande?

Efter min senaste svamptripp fick jag en rejäl tankeställare om att jag borde trappa ner ordentligt, och efter denna helgens fylla känner jag att jag måste.. Det känns som att svamp får en att reflektera över sig själv och sitt beteende, och det tar upp problemen som gör att man dricker upp till ytan så man verkligen kan tänka över vad det ger en och vad det tar ifrån en.

LSD har ju använts för att bota alkoholister på 60-70talet och så många som 40% slutade dricka efter ett till tre LSD-trippar... Ibogain är ju också en hallucinogen drog som i många dokumenterade fall har frigjort tunga narkomaner/alkoholister från sitt beroende. Ibogain är unikt för att det tar bort fysisk och psykisk abstinens, inte som LSD som triggar igång ditt psyke att vilja sluta..

Tankar?
Citera
2012-12-03, 03:57
Medlem
sanslaouss avatar
Ska in på behandlingshem imorgon, minst 3 mån...
Har testat det mesta i drogväg men alkoholen har alltid varit no. 1 för mig.

Drack första gången när jag var runt 13-14. Fastnade direkt. Fick ett obeskrivligt lugn i mig som (helt ärligt) ingen annan drog fått mig att känna. Ja sen efter det gick det utför. Började dricka ensam när jag va 16... Är idag 25 år gammal och är ett jävla vrak inombords..

Alkoholen har verkligen förstört ALLT för mig. Förlorat jobb, vänner, familj, pengar.. min värdighet
Jävla helvetesdrog alltså. KAN verkligen INTE ta mig i kragen o sluta dricka!
Antar att viljan finns där eftersom jag nu för andra gången efter avgiftning o diverse lägger in mig på behandlingshem,.. Men ibland känner jag bara att jag inte VILL ha ett liv utan alkohol och det skrämmer mig så jävla hårt för jag vet ju hur livet kommer fortsätta då.. Precis lika destruktivt som det varit nu i 10 fucking år

Hmm vet inte vad jag ville med detta inlägg. Känner mig bara jävligt depp o less just nu...
Anyways....Lycka till alla ni som kämpar därute....
Citera
2012-12-03, 21:21
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abrovinch
Är det någon här som har erfarenhet av psykedeliska droger såsom svamp/LSD i hjälpmedelssyfte att sluta/minska sitt drickande?

Efter min senaste svamptripp fick jag en rejäl tankeställare om att jag borde trappa ner ordentligt, och efter denna helgens fylla känner jag att jag måste.. Det känns som att svamp får en att reflektera över sig själv och sitt beteende, och det tar upp problemen som gör att man dricker upp till ytan så man verkligen kan tänka över vad det ger en och vad det tar ifrån en.

LSD har ju använts för att bota alkoholister på 60-70talet och så många som 40% slutade dricka efter ett till tre LSD-trippar... Ibogain är ju också en hallucinogen drog som i många dokumenterade fall har frigjort tunga narkomaner/alkoholister från sitt beroende. Ibogain är unikt för att det tar bort fysisk och psykisk abstinens, inte som LSD som triggar igång ditt psyke att vilja sluta..

Tankar?

Problemet är väl att 12-stegsmodellen ligger som ett blött hegemoniskt hästtäcke över behandlings-sverige.

Det är bara att kolla vad som hände med subutex när några djärva reportrar visade att man kunde köpa preparatet på svarta marknaden. Det drogs bort in och det hjälpte typ inga?

Märkligt att inte samma sak skett med benzo-preparaten? Krävs inte direkt en raketforskare för att fatta att det finns starka ekonomiska intressen inblandade här.

Jag har testat svamp en gång och efter den trippen så mådde jag väldigt bra i ungefär sju månader. Fick ett helt annat perspektiv på mitt liv och allt sug försvann.

Nackdelen är väl att jag personligen känner en viss rädsla inför själva ruset.

Men ärligt talat - det börjar närma sig ett läge där jag inte känner att jag har speciellt mycket att förlora men allt att vinna.

Finns gott om vetenskapliga studier som pekar mot att svamp faktiskt fungerar rätt bra.

http://www.myhealthnewsdaily.com/1386-mushroom-hallucinogen-well-being-anxiety-depression.html

Om jag ska vara helt ärlig så finns det väl egentligen ingen anledning att inte testa svamp igen? Har man bara koll på vad man sätter i sig och ser till att ha en pålitlig trippvakt närvarande så varför inte?

Ja - det var mina 12 cent.
Citera
2012-12-05, 15:26
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanslaous

Drack första gången när jag var runt 13-14. Fastnade direkt. Fick ett obeskrivligt lugn i mig som (helt ärligt) ingen annan drog fått mig att känna. Ja sen efter det gick det utför. Började dricka ensam när jag va 16... Är idag 25 år gammal och är ett jävla vrak inombords..

Alkoholen har verkligen förstört ALLT för mig. Förlorat jobb, vänner, familj, pengar.. min värdighet
Antar att viljan finns där eftersom jag nu för andra gången efter avgiftning o diverse lägger in mig på behandlingshem,.. Men ibland känner jag bara att jag inte VILL ha ett liv utan alkohol och det skrämmer mig så jävla hårt för jag vet ju hur livet kommer fortsätta då.. Precis lika destruktivt som det varit nu i 10 fucking år

Hmm vet inte vad jag ville med detta inlägg. Känner mig bara jävligt depp o less just nu...

Känner exakt likadant, avtändningarna skrämmer en och sedan undrar man hur man ska hantera den gråa vardagen utan droger/alkohol.

Depressionen efter avgiftningen är ett faktum.
Citera
2012-12-08, 15:11
Medlem
qbelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanslaous

Du kan få igen allt det du förlorat. Möjligtvis måste du överge tanken på att du ska ta dig i kragen och överlämna dig helt till de som ska hjälpa dig. Förlåt dig själv all tidigare skit som du gjort eller som andra gjort mot dig. Jag har också tio år av det där eländet bakom mig. Med förhoppning om tio ljusare år framöver.
Citera
2012-12-08, 23:50
Avstängd
Tror alla faktiskt kan sluta dricka med rätt hjälp.
Tror även att alla kan avstå alkohol med rätt hjälp och motivation.
Det är svårt att bli nykter efter ett långvarigt missbruk, men det går. Allting går!
Dom som säger att alkoholen förstört deras psyke så kan jag bara hålla med. Akohol förstör hjärnan, MEN man kan inte kapitulera för det. Du kan och kommer må så mycket bättre psykiskt i det långa loppet om du ger fan i spriten.
Citera
2012-12-08, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinMama
Tror alla faktiskt kan sluta dricka med rätt hjälp.
Tror även att alla kan avstå alkohol med rätt hjälp och motivation.
Det är svårt att bli nykter efter ett långvarigt missbruk, men det går. Allting går!
Dom som säger att alkoholen förstört deras psyke så kan jag bara hålla med. Akohol förstör hjärnan, MEN man kan inte kapitulera för det. Du kan och kommer må så mycket bättre psykiskt i det långa loppet om du ger fan i spriten.
Kan du sluta göra inlägg i trådar som handlar om alkoholmissbruk när du bara har druckit på helgerna..?
Citera
2012-12-09, 00:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GrekJanno
Kan du sluta göra inlägg i trådar som handlar om alkoholmissbruk när du bara har druckit på helgerna..?

Självklart kan jag göra det. Men ett missbruk är ett missbruk, även om det inte är 7 dagar i veckan.
Supa fredag till söndag och sedan vara bakis och svettas i 3 dagar efteråt är ingen höjdare.
Det finns grader i helvetet och en del upplever det värre än andra.
Mitt helgsupande har orsakat en jävla massa problem i mitt liv, och jag kallar det för ett missbruk.
Du kanske super 7 dagar i veckan och tycker att du har "mer" akoholproblem än jag?
För mig är det ett problem och ett missbruk. Är mina problem på något sätt mindre värda än dina?
Citera
2012-12-09, 00:17
Avstängd
Citat:
Självklart kan jag göra det. Men ett missbruk är ett missbruk, även om det inte är 7 dagar i veckan.
Supa fredag till söndag och sedan vara bakis och svettas i 3 dagar efteråt är ingen höjdare.
Det finns grader i helvetet och en del upplever det värre än andra.
Mitt helgsupande har orsakat en jävla massa problem i mitt liv, och jag kallar det för ett missbruk.
Du kanske super 7 dagar i veckan och tycker att du har "mer" akoholproblem än jag?
För mig är det ett problem och ett missbruk. Är mina problem på något sätt mindre värda än dina?

Och kan tillägga att jag sjukskrivit mig alldeles för många måndagar, och alladeles för många torsdag/fredagar bara för att suget efter alkohol varit för stort. Ofta pg av motgångar i livet som jag lätt dövat med sprit. Så, ja, även om jag inte är heltidsakoholist så är jag fortfarande akoholist. På samma sätt som en nykter akoholist forftfarande är akoholist fast väljer att vara nykter.
Och steget till att supa 7 dagar i veckan är inte en fråga om, utan bara när, om jag fortsätter som jag gjort hitills.

Men självklart, om folk tycker att jag inte har några problem och inte anser att jag har rätt att yttra mig i frågan ska jag självklart hålla tyst. Vore underbart om ni kunde marginalisera mina akoholproblem så jag faktiskt kände att jag kan forsätta helgsupa utan dåligt samvete!
Senast redigerad av DinMama 2012-12-09 kl. 00:21.
Citera
2012-12-09, 00:22
Medlem
Citat:
Och kan tillägga att jag sjukskrivit mig alldeles för många måndagar, och alladeles för många torsdag/fredagar bara för att suget efter alkohol varit för stort. Ofta pg av motgångar i livet som jag lätt dövat med sprit. Så, ja, även om jag inte är heltidsakoholist så är jag fortfarande akoholist. På samma sätt som en nykter akoholist forftfarande är akoholist fast väljer att vara nykter.
Och steget till att supa 7 dagar i veckan är inte en fråga om, utan bara när, om jag fortsätter som jag gjort hitills.
Ärligt talat så ber jag om ursäkt. Vem fan är jag att definiera hur svåra dina problem har varit även om du supit 2 dagar i veckan? Vet själv hur fan en snedfylla kan sluta och det kan lätt ge förjävliga konsekvenser. Nåväl, vill gratulera dig för att du slutat med skiten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in