Citat:
Har också föreslagit att vi ska ses nyktra men det händer ju inte så ofta. Det är så djupt inrotad att det ska tas en öl så fort man ses. Ganska sjukt egentligen.
Citat:
Alla rena festarpolare har jag i stort sett brutit med helt, nu när jag är nykter har vi inget gemensamt längre. Sen har jag såklart några riktiga vänner, trots att dom dricker då och då, som jag umgås med och vi har fått en mycket bättre kontakt nu än tidigare faktiskt. Jag har också fått flera nya nyktra vänner i AA och dom är guld värda.
Alla rena festarpolare har jag i stort sett brutit med helt, nu när jag är nykter har vi inget gemensamt längre. Sen har jag såklart några riktiga vänner, trots att dom dricker då och då, som jag umgås med och vi har fått en mycket bättre kontakt nu än tidigare faktiskt. Jag har också fått flera nya nyktra vänner i AA och dom är guld värda.
Jag funderar faktiskt på att börja gå på AA-möten. Jag gillar att prata i grupp och är väldigt öppen med mina känslor så jag tror det skulle passa mig. Sen kan det nog vara skönt att höra andras historier och inse att man inte är så ensam.
Citat:
Dom jag saknar minst är alla gamla "vänner" sen förr i tiden. Endast ångestfyllda personer med samma problem.
Lever hellre ensam då möjligheterna att hitt rätt personer att umgås med bara ökar om man mår bättre själv. Att komma till en arbetsplats bakfull är outhärdligt och dom flesta märker att det inte står rätt till fast det förträngs. Då man dricker saknar man serotonin och är helt humorsbefriad. Ju yngre ni är som läser här, ta det ännu mer på allvar och lägg av med drickandet.
Jag är ingen direkt ungdom och fattar att om man skulle fortsätta med dessa folköl försvinner livet och det blir en för tidig död.
Lever hellre ensam då möjligheterna att hitt rätt personer att umgås med bara ökar om man mår bättre själv. Att komma till en arbetsplats bakfull är outhärdligt och dom flesta märker att det inte står rätt till fast det förträngs. Då man dricker saknar man serotonin och är helt humorsbefriad. Ju yngre ni är som läser här, ta det ännu mer på allvar och lägg av med drickandet.
Jag är ingen direkt ungdom och fattar att om man skulle fortsätta med dessa folköl försvinner livet och det blir en för tidig död.
Jag känner likadant. Lever hellre ensam och nykter bara jag slipper ångesten som alkoholen ger. Det är bara att kriga på, och hoppas på att man kommer må bra mycket bättre än vad man någonsin gjort, efter en lång tids nykterhet. Det är absolut värt ett försök iaf. Det finns inga alternativ egentligen.
Har kvaddat handen så kan inte prestera alls på gymmet, så känner mig allmänt omotiverad att dra dit, men ska tvinga mig själv imorgon. Någon som har något småtips för det här dryga suget nu? Blir så mycket jobbigare när det är så bra väder också