2009-11-17, 09:42
Medlem
mongomanishs avatar
Har följt den här tråden aktivt utan att skriva så mycket, verkar vara lite dött här nu. Hur går det för er? Ingen som är full än iaf va?

Själv dricker jag mest periodvis, drack egentligen varje dag från typ juni-september, sen började vädret bli sämre osv så då gick jag tillbaka till att endast röka CB igen. Dricker naturligtvis när jag går ut osv och har inte haft några egentlige alkoholproblem. Men dricker som sagt mest på sommarn och när jag figurerar i mycket sociala sammanhang..
Citera
2009-11-18, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Har följt den här tråden aktivt utan att skriva så mycket, verkar vara lite dött här nu. Hur går det för er? Ingen som är full än iaf va?

Själv dricker jag mest periodvis, drack egentligen varje dag från typ juni-september, sen började vädret bli sämre osv så då gick jag tillbaka till att endast röka CB igen. Dricker naturligtvis när jag går ut osv och har inte haft några egentlige alkoholproblem. Men dricker som sagt mest på sommarn och när jag figurerar i mycket sociala sammanhang..

Sitter själv och klurar på om man ska köpa ett packe folköl ikväll eller inte. Är ledig idag och imorgon, sen blir det arbete hela helgen. Ursäkter ursäkter..

Har sedan jag började träna för knappt 1 år sedan dragit ner ordentligt på alkoholen. Dricker absolut max en gång i veckan, snittet är nog än mer sällan än så. Dock ska jag inte sticka under stolen med att själva suget finns där hela tiden, framförallt när jag är ledig som nu. Störande som fan alltså...
Citera
2009-11-18, 16:25
Medlem
Hr druckit allför mycket sen jag var 18.
Senaste året har varit en gång i veckan då menar jag supa mig full..
Saken är att jag nu tar lång lång paus från alkholen.
Är uppe i 10 dar nu.
Det som jag blir så jävla less på med alkoholen är att man efter den första fyllan inte kan bli full igen nästa dag.Så därför skiter jag i att dricka dagen efter..blir bara så jävla slöseri med öl då den inte ens funkar dagen efter...
Hur fan kan alkisarna dricka varje dag och bli lulliga eller fulla när inte ens jag kan bli det dagen efter..???
Citera
2009-11-18, 16:31
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bilderberg
Hr druckit allför mycket sen jag var 18.
Senaste året har varit en gång i veckan då menar jag supa mig full..
Saken är att jag nu tar lång lång paus från alkholen.
Är uppe i 10 dar nu.
Det som jag blir så jävla less på med alkoholen är att man efter den första fyllan inte kan bli full igen nästa dag.Så därför skiter jag i att dricka dagen efter..blir bara så jävla slöseri med öl då den inte ens funkar dagen efter...
Hur fan kan alkisarna dricka varje dag och bli lulliga eller fulla när inte ens jag kan bli det dagen efter..???

haha jadu du kanske är ett underbarn där.
Nu har jag inga problem osv men vist fan blir ja riktigt full jämt om ja vill. bara dricka mer isånnafall. har aldrig vart nåt problem. det är ju det enda man vet när man festar att full blir man hur man en bär sig åt.
Citera
2009-11-18, 17:47
Medlem
beastieboy99s avatar
Jahadå! Nu så har man varit nykter en månad!!

Börja kännas lite bättre, har inget direkt sug. Man börjar så smått repa sig psykiskt, den kemiska balansen börjar väl återstäkkas i hjärnan.

Det som känns jobbigt just nu är att fixa alla saker som man ställt till med i fyllan. Ekonomin är ju ett enda kaos! Alla räkningar som man skitit i å betala måste man slanta upp den här månaden, påminnelse avgift, inkasso osv. Snacka om ond cirkel! Man önskar bara att allt kunde nollställas så att man slapp starta på minus. Vore betydligt enklare om man bara fick koncentrera mig på att hålla mig nykter så att man inte hade en massa andra saker att oroa sig för, sjukt jobbigt!

Ibland känns det som en helt omöjlig uppgift att försöka få ett "normalt" liv. Tanken på att skita i allt och köra på i samma gammla hjulspår finns ju där, men den är dock inte lika stark som tidigare.
Ska kämpa som ett lejon för att få ett värdigt liv utan alkohol och annat skit!

Jaja, ville bara skriva av mig lite...
Citera
2009-11-18, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beastieboy99
Jahadå! Nu så har man varit nykter en månad!!

Börja kännas lite bättre, har inget direkt sug. Man börjar så smått repa sig psykiskt, den kemiska balansen börjar väl återstäkkas i hjärnan.

Det som känns jobbigt just nu är att fixa alla saker som man ställt till med i fyllan. Ekonomin är ju ett enda kaos! Alla räkningar som man skitit i å betala måste man slanta upp den här månaden, påminnelse avgift, inkasso osv. Snacka om ond cirkel! Man önskar bara att allt kunde nollställas så att man slapp starta på minus. Vore betydligt enklare om man bara fick koncentrera mig på att hålla mig nykter så att man inte hade en massa andra saker att oroa sig för, sjukt jobbigt!

Ibland känns det som en helt omöjlig uppgift att försöka få ett "normalt" liv. Tanken på att skita i allt och köra på i samma gammla hjulspår finns ju där, men den är dock inte lika stark som tidigare.

Kanske bara bra egentligen, så inte all fokus ligger på att vara nykter eller inte.

Fan ditt missbruk måste varit rätt allvarligt? Ungefär vad/hur mycket drack du?
Citera
2009-11-18, 17:55
Medlem
AnTiVaLs avatar
Tro det eller ej men jag ska sluta med alla droger förutom ciggen ;/. Detta ska förhoppningsvis hålla ett tag.

EDIT: måste erkänna att jag har en dos krypton kvar, glömde säga det =)
Senast redigerad av AnTiVaL 2009-11-18 kl. 18:39.
Citera
2009-11-18, 18:14
Bannlyst
Jag ska börja dricka igen nu !

Jag går emot strömmen lite här och säger att jag inte har problem.
Tänker inte så mycket på alkohol och dricker inte så mycket... längre.
Citera
2009-11-18, 18:16
Medlem
U-166s avatar
Fyfan, kanske dags att sluta medans man kan...
Citera
2009-11-19, 10:22
Bannlyst
Varit nykter 3 månander ifrån allt pulver och 1 månand från röka.. och en vecka från alkohol känns bra.. Tjack var svårast men rökat saknar man mest.
Citera
2009-11-19, 11:11
Medlem
Alltings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beastieboy99

Det finns stöd att få om man har problem. Tänk på att du är halvvägs, snart kommer livet tillbaka med ett leende. Flaskan innehåller bara falskhet och självbedrägeri. Se till att sova bra på natten, kanske en benzo på kvällen. Sätt upp delmål, att du klarat en månad är ju suveränt!

Att du börjar fungera som en normal, tänkande människa är ju skitbra. Nu funderar du över suget, förut tänkte du inte, då drack du.

Håller själv på att lägga ned alkoholen, det är bara att ignorera de mörka tankarna!

Lycka till! Skriv av dig när det är jobbigt, det brukar fungera bra.
Citera
2009-11-19, 13:02
Medlem
gersmans avatar
Sluta gnäll och väx upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in