Citat:
Ursprungligen postat av
sfrge
Älska mig själv. Hur fan kan jag älska mig själv?? Det är fan omöjligt. Jag är så jävla trasig så att jag inte ens skulle kunna ha sex. Så djävla sjukt är det...Jag kan inte få fanskapet att stå....Det ända som spelar någon roll är alkoholen...
Jag läser detta och det hade kunnat vara jag som skrev det för 76 dagar sedan. Jag hade levt med mig själv och alkohol uteslutande så ofta det gick i princip i två år. Jag var fruktansvärt trasig och hade gett upp. Det har hänt vidriga saker i mitt liv och självdestruktivitet och alkohol var mina synonymer numera. Jag har historia av överdoser och önskan om att dö så länge jag kunde minnas.
Jag vet inte var du är just nu i livet eller vad som har hänt dig. Men jag är mer på väg någonsin nu att ta tillbaka mitt liv och ge det hela en chans - utan alkoholen.
Det är det bästa jag gjort även om det inte alltid är en dans på rosor.
Det kan vara så att du inte har druckit färdigt, att du måste till ett vägskäl. Jag var där. Det var jävligt skönt att erkänna sitt problem, och ta hjälpen som finns. Tolvsteg fungerar inte för mig. Men jag är på öppenbehandling nu och tar antabus.
Håller med föregående talare om att två veckor DÅ kändes som år och dar när man höll sig nykter. Jag kan inte alls förstå hur närmare 80 dagar redan passerat.. Men JÄVLAR vad skönt det är att se ut och bete sig som en normal människa igen.
Jag trodde att jag var ett undantag. Just jag ska dricka alkohol tills livet tar slut, och leva ett misslyckat liv.. men NEJ. Jag är inget undantag och du är det inte. Livet ÄR bättre utan alkohol. Man måste bara ut ur skiten för att se med egna ögon. ALLA kan och alla borde. För livet med alkohol är inte bra för någon om det gått så långt till missbruk.
Du läser denna tråden, så du måste ha en inre längtan efter att bli nykter?
Ge alkoholen en spark i röven långt bort ifrån dig. Du förtjänar bättre.