Citat:
Ursprungligen postat av M4RK-5
Uff... Fan alltså... "Vi som tänker bli nyktra"... Det gör så ont att läsa...Skall jag aldrig få ta mig en pilsner? Inte ens ett glass rött till maten? Vad händer med konjaken efter middagen...?
Ja, jag romantiserar alkoholen. Den finns där hela tiden och väntar på mig. Dricker nu i 15 år.
Börjat dricka allt mer (som så naturligt..) och festerna tar inte slut efter tre-fyra..de fortsätter till tio-elva på morgonen...
Ingen förbättring i form av jobb el. privat liv har förekommit de senaste fem åren. Antagligen har jag ramlat så lågt att jag själv inte kan jämföra mig med andras förhållanden.
Har ingen flickvän, bor på billiga hotell om jag är ute o reser. Är inte snål men måste räkna kronor så jag har råd att köpa vin, öl el. sprit. Vågar inte titta på kort från fest för jag ser så annorlunda ut när jag är full. Är egentligen ansedd attraktiv. Men alkoholen fyller mina kläder så jag börjar bli plufsig. Ansikte, mage, hållning....
Det skulle egentligen bli så här. Jag flyttade ju för jag ville ha en förnyelse. Det visade sig att den frizonen jag skapade, håller på att äta upp mig. Kommer allt oftare i kläm med lagen. En full människa är aldrig trovärdig. Det är inga som lyssnar.
Jag har börjat ha vita veckor där jag går apskit under lördagarna. Då vill jag bara "get hammered". Så fruktansvärt det känns dagen efter... Det var bättre att dricka varje dag i mindre mängder. Min organism sparkar bakut.
Tack för att ni läste. Jag behövde skriva av mig och dela med. Kanske det hjälper någon, kanske någon känner igen sig.
Jag vill inte säga farväl till alkoholen, jag vill inte säga upp vänskapen. Men du är så stor. Du är så mörk.
Säger amen.
Jag har ett jobb jag lyckas upprätthålla, tyvärr har jag ganska oregelbundna tider vilket gör att det finns många dagar med "ursäkt" att dricka. Delat med mig till vissa av mina närmsta vänner att jag dricker för mkt, att det är för mkt av "det mörka", men sen går en tid och jag lever ganska isolerad från de som känner mig bra, och vi talar inte mer om det.
Som jag vill ha det, för då kan jag smygsupa hur mkt som helst, supa bort tankar på att man ökar cancerrisken som jag redan har i generna nåt jävulskt, supa bort rösterna i huvudet som talar om för en vilken jävla idiot man är, bli inlindad i den mjukaste bomull.
Sen vakna upp till en järnhård ångest som man tar sig igenom eller lindrar genom att börja om och skjuta upp den och bygga på den till en jävla koloss som man sitter på knä och skakar inför.
Och.. romantiken kvarstår...