2012-05-24, 10:50
Medlem
putte31s avatar
Nu sticker jag och dricker öl ......
Citera
2012-05-24, 11:56
Medlem
smithgrinds avatar
Känner att det verkligen har varit givande att läsa andra människors berättelser om sina relationer till alkohol.

Dem två senaste åren har det verkligen eskalerat för mig och jag har mer och mer börjat intala mig själv att jag inte kan hantera denna drog på ett bra sätt.

Jag har vart i fyllecell 4 gånger men förr i tiden när man va i 20 års åldern va detta mest en kul grej, man hade blivit svinfull och det var snarare ett bevis på en lyckad kväll av total fylla. När sånna grejer händer fortfarande på senare år, jag är nu 27 så är det inte lika roligt längre. Jag dricker varje dag, förutom när jag jobbar två gånger i veckan. Men ofta så har jag druckit då med. Smiter in på en krog och sänker 2 6r fernet eller liknande. Jag bor i göteborg och alla mina kompisar är ofta ute och dricker öl, men skillnaden är att när dem går hem för kvällen och hoppar på vagnen så tågar man vidare ensam till nått hak o fortsätter dricka på egen hand.

Det är som en ond cirkel jag har svårt att ta mig ur.

Det slutar med en kanonfylla och en dagen efter fylld med ångest, senast pissade jag ner mig i en tjejs säng som jag inte ens känner. Dagen efter det pissade jag ner mig igen i min polares soffa. Inte helt ok. Efter detta så börjar jag tänka om jag inte borde lägga ner drickandet helt och hållet.

Efter detta brukar jag inte vilja träffa människor överhuvud taget på två-tre dagar då jag känner att jag inte har något positivt att tillföra och jag orkar inte "spela" glad.
Sedan vänder det och man känner dem positiva tankarna komma tillbaka, man ser möjligheter istället för hinder osv. Varenda jävla gång i det skedet när man e på väg uppåt så tror man att man kan hantera drickandet igen och börjar dricka igen för att sätta lite krydda på tillvaron det håller ett tag tills jag vaknar en morgon och har vart full som ett as igen och alla mina pengar är slut.

Tror jag skulle behöva gå och prata med någon men får aldrig tummen ur röven.
Är det svindyrt med psykologer eller hur fungerar det? hade känts skönt att lätta på trycket inför någon som inte känner en.

Skål...
Citera
2012-05-24, 12:01
Medlem
jellesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smithgrind
Känner att det verkligen har varit givande att läsa andra människors berättelser om sina relationer till alkohol.

Dem två senaste åren har det verkligen eskalerat för mig och jag har mer och mer börjat intala mig själv att jag inte kan hantera denna drog på ett bra sätt.

Jag har vart i fyllecell 4 gånger men förr i tiden när man va i 20 års åldern va detta mest en kul grej, man hade blivit svinfull och det var snarare ett bevis på en lyckad kväll av total fylla. När sånna grejer händer fortfarande på senare år, jag är nu 27 så är det inte lika roligt längre. Jag dricker varje dag, förutom när jag jobbar två gånger i veckan. Men ofta så har jag druckit då med. Smiter in på en krog och sänker 2 6r fernet eller liknande. Jag bor i göteborg och alla mina kompisar är ofta ute och dricker öl, men skillnaden är att när dem går hem för kvällen och hoppar på vagnen så tågar man vidare ensam till nått hak o fortsätter dricka på egen hand.

Det slutar med en kanonfylla och en dagen efter fylld med ångest, senast pissade jag ner mig i en tjejs säng som jag inte ens känner. Dagen efter det pissade jag ner mig igen i min polares soffa. Inte helt ok. Efter detta så börjar jag tänka om jag inte borde lägga ner drickandet helt och hållet.

Efter detta brukar jag inte vilja träffa människor överhuvud taget på två-tre dagar då jag känner att jag inte har något positivt att tillföra och jag orkar inte "spela" glad.
Sedan vänder det och man känner dem positiva tankarna komma tillbaka, man ser möjligheter istället för hinder osv. Varenda jävla gång i det skedet när man e på väg uppåt så tror man att man kan hantera drickandet igen och börjar dricka igen för att sätta lite krydda på tillvaron det håller ett tag tills jag vaknar en morgon och har vart full som ett as igen och alla mina pengar är slut.

Är det svindyrt med psykologer eller hur fungerar det? hade känts skönt att lätta på trycket inför någon som inte känner en.

Skål...

Åh fy fan, du borde verkligen lägga ner drickandet! Satsa på skateboarden istället, mr smithgrind
Citera
2012-05-24, 14:41
Medlem
putte31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smithgrind

Skål...

Sköt om dig! Nä det är det inte! Ring närmsta vårdcentral. Det är ett gift! Se upp!!!!
Citera
2012-05-24, 16:25
Medlem
KUSEs avatar
Hej!

Jag skrev här för något år sedan med något annat användarnamn.

Jag har inte druckit på nästan ett år tror jag, men just nu gav all press från alla olika håll in och jag har börjat gå till systemet igen. Jag vet att jag kan vara utan alkoholen i framtiden, det kan ni också. Man kan göra vad man vill, om man vill det tillräckligt mycket. Ge aldrig upp.

Antingen klarar man det själv eller så tar man emot hjälp. Jag skall bli kallad till neuropsykiatrisk utredning nästa vecka ang. mitt liv i övrigt. Tyvärr har jag missbrukargener, men det är ingen ursäkt till att börja dricka igen. Man måste dock vilja ha hjälp för att kunna ta emot hjälp. Det är något som jag haft svårt med då man måste lita på andra än sig själv. Någon annan som känner igen sig i detta?

Sköt om er.

//Kuse
Senast redigerad av KUSE 2012-05-24 kl. 16:27.
Citera
2012-05-24, 18:30
Medlem
basseakers avatar
Var länge sedan jag skrev här. Men nu återkommer jag. Har ändrat min relation till alkohol något otroligt, jag dricker nu väldigt sällan och när jag gör det så är det inte längre så att jag bara häller i mig, jag håller mig lugn för jag kommer ihåg all skit jag har gjort på giftet. Har också fått medicin för min ångest som fungerar jävligt bra, jag ångrar inte att jag ändrade på hur jag levde mitt liv för en sekund.

Till alla som är kvar i skiten, kämpa på och kom ifrån det för livet blir så jävla mycket bättre.
Citera
2012-05-24, 19:38
Medlem
putte31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Var länge sedan jag skrev här. Men nu återkommer jag. Har ändrat min relation till alkohol något otroligt, jag dricker nu väldigt sällan och när jag gör det så är det inte längre så att jag bara häller i mig, jag håller mig lugn för jag kommer ihåg all skit jag har gjort på giftet. Har också fått medicin för min ångest som fungerar jävligt bra, jag ångrar inte att jag ändrade på hur jag levde mitt liv för en sekund.

Till alla som är kvar i skiten, kämpa på och kom ifrån det för livet blir så jävla mycket bättre.

+1
Fy fan vilket gift det är och tack för inlägget.
Citera
2012-05-25, 07:24
Medlem
putte31s avatar
Dag fredag. Precis vaknat, känns som absolut skit. Aldrig känt så här innan. Är riktigt illa ute i själen. Hur i helvete ska jag överleva denna dag? Hur ska jag kunna bli människa och pappa till i imorgon?

Vill inte göra mina inlägg till en blogg, men behöver få ut det hur mig....

Snälla, någon annan som känner sig dålig eller varit i samma sits?
Citera
2012-05-25, 12:16
Medlem
putte31s avatar
Har inte ätit på två dagar. Hatar alla och allt. Hur hittar man kärleken igen?
Citera
2012-05-25, 14:48
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte31
Har inte ätit på två dagar. Hatar alla och allt. Hur hittar man kärleken igen?
Se till att tvångsmata dig själv. Jag kör oftast färdigportioner i såna här stunder (finns lika mycket näring i dessa som i annan självtillagad mat).

Du bör få energi på något sätt, då mår du bättre rent fysiskt och psykiskt. Ät när du är hungrig, inte annars. Försök sedan lugna ner dig själv innan du säger eller gör något du får ångra. Se också till att halsa vatten i massor.
Citera
2012-05-25, 16:16
Medlem
putte31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Se till att tvångsmata dig själv. Jag kör oftast färdigportioner i såna här stunder (finns lika mycket näring i dessa som i annan självtillagad mat).

Du bör få energi på något sätt, då mår du bättre rent fysiskt och psykiskt. Ät när du är hungrig, inte annars. Försök sedan lugna ner dig själv innan du säger eller gör något du får ångra. Se också till att halsa vatten i massor.

Tack! Hittade en i frysen så jag kör den. Men fy fan vad sunkig man känner sig. Aldrig mer säger jag!
Citera
2012-05-25, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Har också fått medicin för min ångest som fungerar jävligt bra, jag ångrar inte att jag ändrade på hur jag levde mitt liv för en sekund.

Vilken medicin får du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in