Citat:
Ursprungligen postat av lyrica32
Men 10 mån är ju asbra gjort, jag klarar inte att vara nykter en vecka ens en gång
Grejen är att jag skulle haft mycket lättare att motivera mig om jag hade något att göra, något konstruktivt som jag kunde fokusera på, som en hobby och träna, men det kostar ju liksom

Tänk efter eller ännu bättre, ta ett papper och penna och skriv ner ideer och drömmar du har.Finns det någonstans i världen du vill åka till? Finns det något i ditt liv som fattas enligt dig? Du har en egen vilja, och du bestämmer hur din väg i livet ska se ut. Har du haft en förjävligt uppväxt, kanske föräldrar som missbrukar och såna saker så mår man dåligt. Du kan må jävligt dåligt utan att ha haft en förjävligt uppväxt också såklart.
Jag tänkte så här, jag vill skaffa ett körkort, jag vill ha ett jobb, jag vill ha mera pengar, jag vill kunna köpa nya saker (datorer,mobiler,osv) om jag har lust med det,vill kunna ha ett sparkonto som växer, köpa hus, ja men du vet, alla är olika, såna saker vill jag göra. Jag har ju prövat på att vara alkoholiserad i flera år nu, man kan väl pröva på det där andra livet i likamånga år och om du verkligen vill gå tillbaka till det liv du hade förut så varsågod....men du kommer inte vilja göra det.
Du förtjänar inte att må skit.Är du en pedofil som våldfört dig på ett barn då kan du gå och hänga dig, eller skjuta av dig skallen, bara min åsikt. Men jag tror inte du gjort det, så gör inte det hehe.
Börja träna (klassiker), börja springa, byt vänner, om du inte har ett jobb så fixa dig en sysselsättning, gå till arbetsförmedlingen och säg att nu jävlar, nu vill jag ha en praktik någonstans! Du kommer lära känna nya människor och du har något att göra på dagarna. Har du körkort? Ifall inte så kasta spriten och ta det för fan, det är en sån jävla skön känsla. Jag har haft körkort men tappade det då jag åkte dit på grovrattfylla. Hade kunnat köra ihjäl någon stackars människa, tur var det att något sånt inte hände. Det är en jävla frihet att kunna köra runt i en bil en solig sommardag, men rutan nervevad och känna hur luften fläktar i ansiktet på dig.Och medans du gör det så vet du att jajamensan, förra helgen så gjorde jag inga jävulskap, ingen jävel kan komma och säga "Hörrudu, minns du va du gjorde igår!? Du ringde din morsa o sa att hon va en fitta, sen spöade du lasse utan krogen och efter det så pissade du på min farsas bil", t.e.x.
Du kommer få mer självsäkerhet eftersom du inte tappar kontrollen och gör en massa dumma jävla saker. Jag har varit stabil i flera månader, igår och idag har jag haft en jävla svacka, men den har gått över nu, jag höll ut, och ser du? Jag tänker fan inte bli full idag. Jag går inte på AA möten för jag gillar inte dom riktigt helt enkelt, i framtiden kanske jag börjar hänga där...vem vet?
Jag var och köpte kycklingwook, ska göra en brak middag och efteråt ta en stor jävla fet snus, spela lite xbox, sen senare ikväll blir det säkert ett gympass. Det är skönt att slippa den där jävla fylleångesten. Men det är viktigt att du skapar drömmar och mål. Skapa små delmål och större mål.
Du fixar det, det gör ni alla. Att skylla på att det är tråkigt är vanligt, man måste ha tråkigt ibland. Men man behöver inte ha supertråkigt, finns alltid något att göra, hälsa på någon, hälsa på en någon släkting, prata om att åka ut på en resa med någon kompis, gör små planeringar inför sommaren, jag ska t.e.x ut och tälta för första gången sedan jag blev "stor". Haha, men vafan, de blir skönt, vara ute bland naturen, kanske någon björn kommer och sliter av mig benen, jag vet inte, men ska göra det iaf, helt nyktert.
Ha en bra dag, nu ska jag göra käk och imorgon är det fredag. Då vet jag att alla gamla kompisar blir fulla och gör bort sig...men inte jag. Jag har ingen lust att göra det!
Bye