2015-01-01, 10:03
Medlem
En månad utan alkohol och droger hurra för mig.
Citera
2015-01-01, 10:34
Avslutad
83 dagar. Blev en varm god kopp kaffe till 12-slaget inatt.

Tänker på alla stackare som ligger i kraftiga bakfyllor nu.
Citera
2015-01-01, 14:03
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aharu
I natt har jag 100 dagar.
Citat:
Ursprungligen postat av superkanin
En månad utan alkohol och droger hurra för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
83 dagar. Blev en varm god kopp kaffe till 12-slaget inatt.

Tänker på alla stackare som ligger i kraftiga bakfyllor nu.

Starkt jobbat allihopa! Jag stod och tittade på fyrverkerierna vid midnatt och kan ärligt säga att inte en enda cell i min kropp suktade efter alkohol, speciellt inte när jag såg vilket skick många runtom var i. På något sätt ser jag mig som befriad från beroendet och galenskapen men jag vet att jag aldrig blir "frisk" i den benämningen att jag kan bruka alkohol igen. Det tynger inte mig för 5-öre dock... Det enda som tynger mig ibland är att jag inte hittade nykterheten tidigare.

Gott nytt nyktert år utan missbruk, beroende och förnedring!
Citera
2015-01-02, 10:59
Medlem
Först och främst vill jag bara sända massor med kärlek till alla ni som kämpar på!

Jag vet inte om man får posta någon länk här, men har startat en blogg i hopp om att det kan hjälpa mig i min nykterhet och så. http://fuckalkohol.blogspot.com/2015/01/nar-ska-man-sluta-sla-pa-sig-sjalv.html
Citera
2015-01-03, 19:33
Medlem
Borhemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elefantpung
Jag är tämligen less på dina råd, Morfar. Du fortsätter att skriva folk på näsan trots att du bara har ditt eget före detta missbruk att relatera till. Som sagt så uppskattar jag och många andra att du bryr dig, men det blir ofta alldeles för uppfostrande för att man ska ta det på allvar.

Jag är inte annorlunda nu mot hur jag var innan jag började dricka. Precis samma person och missbruket tycks inte ha gjort något särskilt med mitt psyke. Vilket kan tyckas märkligt. På vissa plan har det hjälpt mig (mot depression och ångest) och på andra plan har det stjälpt (fysisk ork och ordentlig sömn).

När jag nu förhoppningsvis slutar är jag i samma sits som när jag började. Livet var tomt redan då. Fast då fyllde jag tiden med tevetittande och annat som jag numera tycker är meningslöst, av anledningar som inte har ett jota med alkoholen att göra.

Jag är inte ung längre och har inte råd att slösa med tiden. Men du kan ge dig fan på att jag inte alls "vill KRÖKA". Alkohol är bara ett sätt att få tiden att gå när inget annat finns att ta till. För mig är det nästan omöjligt att fatta hur folk missbrukar när de har en relation eller till och med familj och barn. Själv har jag ingenting.

Förmodligen skulle jag (och många andra) må jävligt bra av ett kärvt, slitsamt och enkelt liv. Ett liv där det inte fanns "dötid" utan att man var tvungen att kämpa, alla sina vakna timmar. Men nu är det inte så. Man arbetar sina åtta timmar och har sen minst lika många till att göra av med när man inte sover. Varje dag.

En del drömmer om att ha mer fritid. Jag drömmer om att ha mindre fritid. Jag drömmer om ett liv där jag är sysselsatt. Där jag måste kämpa och där jag kan få glädje från vad jag uträttar. Kärlek, vänskap, diskussioner, prestationer.

Jag vill inte kröka. Jag har inget intresse av att kröka. Det har jag lagt bakom mig för många år sedan. För visst är det så att jag har anlag för att gilla alkoholruset. Annars hade jag inte varit där jag är. Lyckligtvis har jag ändå aldrig levt i förnekelse. Jag vet att jag är alkoholist och kan acceptera det. Jag vet också att jag kan vara nykter. Jag får inga fysiska besvär av att sluta rakt av.

Frågan är bara vad jag ska fylla min tid med istället, när man är en misslyckad pajas som ingen vill vara med.

Känner igen mig i det där med viljan att ha en sysselsättning förutom jobbet.. Många säger att man ska träna, springa och ta ut sig typ, men sen då?
Att du inte får några fysiska besvär av att sluta har jag svårt att tro på. Om du nu inte får någon abstinens överhuvudtaget borde du vara föremål för forskning
Citera
2015-01-03, 19:56
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elefantpung
Jag är tämligen less på dina råd, Morfar. Du fortsätter att skriva folk på näsan trots att du bara har ditt eget före detta missbruk att relatera till. Som sagt så uppskattar jag och många andra att du bryr dig, men det blir ofta alldeles för uppfostrande för att man ska ta det på allvar.

Jag är inte annorlunda nu mot hur jag var innan jag började dricka. Precis samma person och missbruket tycks inte ha gjort något särskilt med mitt psyke. Vilket kan tyckas märkligt. På vissa plan har det hjälpt mig (mot depression och ångest) och på andra plan har det stjälpt (fysisk ork och ordentlig sömn).

När jag nu förhoppningsvis slutar är jag i samma sits som när jag började. Livet var tomt redan då. Fast då fyllde jag tiden med tevetittande och annat som jag numera tycker är meningslöst, av anledningar som inte har ett jota med alkoholen att göra.

Jag är inte ung längre och har inte råd att slösa med tiden. Men du kan ge dig fan på att jag inte alls "vill KRÖKA". Alkohol är bara ett sätt att få tiden att gå när inget annat finns att ta till. För mig är det nästan omöjligt att fatta hur folk missbrukar när de har en relation eller till och med familj och barn. Själv har jag ingenting.

Förmodligen skulle jag (och många andra) må jävligt bra av ett kärvt, slitsamt och enkelt liv. Ett liv där det inte fanns "dötid" utan att man var tvungen att kämpa, alla sina vakna timmar. Men nu är det inte så. Man arbetar sina åtta timmar och har sen minst lika många till att göra av med när man inte sover. Varje dag.

En del drömmer om att ha mer fritid. Jag drömmer om att ha mindre fritid. Jag drömmer om ett liv där jag är sysselsatt. Där jag måste kämpa och där jag kan få glädje från vad jag uträttar. Kärlek, vänskap, diskussioner, prestationer.

Jag vill inte kröka. Jag har inget intresse av att kröka. Det har jag lagt bakom mig för många år sedan. För visst är det så att jag har anlag för att gilla alkoholruset. Annars hade jag inte varit där jag är. Lyckligtvis har jag ändå aldrig levt i förnekelse. Jag vet att jag är alkoholist och kan acceptera det. Jag vet också att jag kan vara nykter. Jag får inga fysiska besvär av att sluta rakt av.

Frågan är bara vad jag ska fylla min tid med istället, när man är en misslyckad pajas som ingen vill vara med.

Även om man har ett "bra liv" enligt dig så finns det fortfarande många anledningar att supa.

Man är gift med en snygg tjej och har ett bra jobb där man tjänar mycket pengar.

Ett välbetalt jobb brukar innebära långa dagar och mycket stress = supa.

Ett förhållande kan lätt bli mycket bråk o stress = supa.

Det jag menar är att det finns alltid anledningar att dricka, om man har problem med spriten.
Citera
2015-01-03, 21:28
Medlem
Borhemmas avatar
Är fast besluten att sluta dricka nu till veckan och undrar om det är ok att sova själv? Förra gången jag lade av så fick jag någon krampförebyggande medicin, och vågade inte sova ensam pga den fruktansvärda avtändningen plus att jag krampat innan och vaknat i ambulans. Tar samma medicin denna gång men man blir ju lite orolig när det närmar sig och har ingen att vända mig till just nu...
Citera
2015-01-03, 21:40
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borhemma
Är fast besluten att sluta dricka nu till veckan och undrar om det är ok att sova själv? Förra gången jag lade av så fick jag någon krampförebyggande medicin, och vågade inte sova ensam pga den fruktansvärda avtändningen plus att jag krampat innan och vaknat i ambulans. Tar samma medicin denna gång men man blir ju lite orolig när det närmar sig och har ingen att vända mig till just nu...

Hur mycket har du druckit den senaste tiden?
Citera
2015-01-03, 21:58
Medlem
Borhemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Hur mycket har du druckit den senaste tiden?

Inte varit nykter på typ 2 år. Påbörjade en låda vin för ett par timmar sedan, och det finns nog lite kvar i den imorgon. Kanske en tredjedel.
Vet att det blir en jävla smäll, men jag hatar ju skiten så.
I grund och botten så är jag en envis jävel och jag har fixat det förr, men avtändningen är fan ingen lek
Citera
2015-01-03, 22:22
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Inte varit nykter på typ 2 år. Påbörjade en låda vin för ett par timmar sedan, och det finns nog lite kvar i den imorgon. Kanske en tredjedel.
Vet att det blir en jävla smäll, men jag hatar ju skiten så.
I grund och botten så är jag en envis jävel och jag har fixat det förr, men avtändningen är fan ingen lek

Åk till psykiatrin o fråga om du kan bli inlagd på avgiftning ett par dagar. Det är aldrig bra för hjärnan att sluta dricka tvärt, även om man inte får dille.

Men det är inte så lätt att få en plats, man får tjata lite på dem.
Citera
2015-01-03, 22:54
Medlem
Borhemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Åk till psykiatrin o fråga om du kan bli inlagd på avgiftning ett par dagar. Det är aldrig bra för hjärnan att sluta dricka tvärt, även om man inte får dille.

Men det är inte så lätt att få en plats, man får tjata lite på dem.
Nope, kommer inte på fråga. Försöker på egen hand utan Antabus men med Tegretol som jag tror den heter. Frågan är om jag vågar sova ensam utan övervakning?
Citera
2015-01-03, 23:27
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Nope, kommer inte på fråga. Försöker på egen hand utan Antabus men med Tegretol som jag tror den heter. Frågan är om jag vågar sova ensam utan övervakning?

Det kan inte vi svara på här, det är därför det är bäst att åka till en läkare.

Det låter inte som att du har druckit jättemycket, så jag tror det är lugnt... men som sagt jag är ingen läkare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in