Citat:
Ursprungligen postat av DinMama
Själv har jag brottats med tanken ganska länge.. ÄR jag alkoholist eller är jag inte.. Svaret är nog Ja, jag är alkoholist. Har inga problem att avstå alkohol i veckorna då jag jobbar, skulle aldrig klara av att jobba bakis. När jag kommer hem från jobbet är jag ofta så trött, har mina rutiner som gör att jag inte ens tänker på alkohol. Men så kommer fredagen... tristess.. det dövas lätt med akohol....
Känner igen mig här. Jag är precis likadan.
Jag jobbar i veckorna och brukar oftast hålla mig nykter fram till fredagen. Men sen på helgerna brukar helvetet braka lös. Ofta med minnesluckor och jävligheter ute på stan som följd.
Jag blir helt enkelt för packad när jag dricker och kan ofta inte sluta när jag väl har satt igång.
Jag inser att jag har problem och har hållit upp med alkohol i 3 veckor nu. Det är en ganska skön känsla och jag känner mig hyfsat pigg och stark.
Tycker inte att det är något större problem att skippa alkoholen förutom att allting blir så fruktansvärt jävla tråkigt utan alkohol
. Helgerna när man sitter själv hemma framför datorn medans polarna är ute och super är så klart värst.Folk i min umgängeskrets är riktitgt törstiga och oftast när vi ses så är det alkohol inblandat.
Jag vet många polare som säkerligen kommer trilla dit ordentligt för eller senare men de tycks inte bry sig eller så viftar det bara bort riskerna med alkoholen. Jag är den enda som brukar ta upp det och känner mig ofta som en moralkärring i de sammanhangen.
Anledningen till att jag är så jävla nojig för att bli "seriöst alkad" är att jag såg min mor supa ihjäl sig. Det är ingen väg som jag vill vandra kan jag säga. Och jag vet riskerna med ärftligheten.
Livets stora utmaning som jag ser det är att kunna ha ett bra liv utan alkohol. Men det är fan lättare sagt än gjort. Familj och barn skulle nog kunna vara min räddning. Men det känns avlägset just nu.
Nu är det en dag i taget som gäller här med styrketräning, lyckopiller, promenader med polarna och tv-spel. Vi får se hur långt det håller.