2012-01-19, 02:29
Medlem
Revolvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukemAll
Bra jobbat kamrat! så ska det se ut!
Själv blir det 19 dagar imorgon!

bra att du har börjat med något fysiskt som kampsport, det är asbra i kampen för nykterheten. träning är nästan A och O enligt mig.

Tackar!
Citera
2012-01-19, 03:14
Medlem
Vad kul det är att läsa om er som har bestämt er och kämpar.
Jag minns ju själv hur det var förr, och vet hur bra jag mår nu,och det unnar jag alla er som vill försöka.Det ÄR skillnad som himmel och helvete.
Citera
2012-01-19, 08:55
Medlem
EADGBes avatar
Imorgon tänker jag sluta dricka. Det har inte skapat några problem för mig ännu, men jag har druckit mig rejält packad dagligen i snart 2 månader och det är det första jag tänker på när jag vaknar.

Nästa gång får tidigast bli om 2 lördagar, och efter det max en gång i veckan.

Strongt som fan av er som lyckas hålla er borta till 100%
Citera
2012-01-19, 11:20
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EADGBe
Imorgon tänker jag sluta dricka. Det har inte skapat några problem för mig ännu, men jag har druckit mig rejält packad dagligen i snart 2 månader och det är det första jag tänker på när jag vaknar.

Nästa gång får tidigast bli om 2 lördagar, och efter det max en gång i veckan.

Strongt som fan av er som lyckas hålla er borta till 100%

Har du blivit rejält packad dagligen i 2 månader riskerar du att drabbas av delirium tremens om du slutar CT.
Citera
2012-01-19, 13:57
Medlem
Revolvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Har du blivit rejält packad dagligen i 2 månader riskerar du att drabbas av delirium tremens om du slutar CT.

Ursäkta min okunskap, men vad menas med CT?
Citera
2012-01-19, 13:58
Medlem
Revolvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katieRegina
Vad kul det är att läsa om er som har bestämt er och kämpar.
Jag minns ju själv hur det var förr, och vet hur bra jag mår nu,och det unnar jag alla er som vill försöka.Det ÄR skillnad som himmel och helvete.

Hur länge har du kämpat med din nykterhet, kamrat?
Citera
2012-01-19, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolver
Ursäkta min okunskap, men vad menas med CT?

Cold Turkey. Om du slutar direkt, utan nedtrappning.
Citera
2012-01-19, 18:33
Medlem
Rebelxs avatar
Andra dagen jag är nykter nu på länge.
Gått till beroendemottagning och någon typ av "terapi". Tagit ett par veckor men nu är det igång iaf.

Pumpat mig full med antabus i två dagar nu och blir sedan 2ggr i veckan, bad om Sertralin (SSRI) vilket jag också börjat med igår.
Fick propavan mot sömnen och Oxycontin (eller hur det nu stavas, svag benzo iaf) som jag får när jag går och tar antabus.

Snackar med nån snubbe också, så antagligen så ska jag väl börja med någon typ av program när vi kommit fram till vad som passar mig. Vilket jag tror kan vara rätt bra för att hålla motivationen uppe.

Enda jobbiga är väl att försöka pressa in alla dessa möten och tider när man jobbar heltid, och så verkar min flickvän/ex inte hata mig längre så det känns ju också bra.

Nu är det bara att inhandla gymkort och försöka hitta någon nyttigare hobby än att dricka öl konstant. Vilket iofs var rätt kul men det förstör rätt mycket så inte värt det längre..

Om jag sumpar det här nu så kommer jag nog aldrig kunna bli frisk.
Citera
2012-01-19, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Gått till beroendemottagning och någon typ av "terapi". Tagit ett par veckor men nu är det igång iaf.

Pumpat mig full med antabus i två dagar nu och blir sedan 2ggr i veckan, bad om Sertralin (SSRI) vilket jag också börjat med igår.
Fick propavan mot sömnen och Oxycontin (eller hur det nu stavas, svag benzo iaf) som jag får när jag går och tar antabus.

Snackar med nån snubbe också, så antagligen så ska jag väl börja med någon typ av program när vi kommit fram till vad som passar mig. Vilket jag tror kan vara rätt bra för att hålla motivationen uppe.

Enda jobbiga är väl att försöka pressa in alla dessa möten och tider när man jobbar heltid, och så verkar min flickvän/ex inte hata mig längre så det känns ju också bra.

Nu är det bara att inhandla gymkort och försöka hitta någon nyttigare hobby än att dricka öl konstant. Vilket iofs var rätt kul men det förstör rätt mycket så inte värt det längre..

låter jättebra! Vi tror på dig kompis.
Viktigt att köra vidare fast det kanske är tugnt ibland!
vi här på forumet är med och stöttar. Alltid!
Citera
2012-01-19, 19:14
Medlem
Long-John-Silvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx

Oxycontin är väl som morfin?
Citera
2012-01-19, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Long-John-Silver
Oxycontin är väl som morfin?

Han tänker nog på Oxascand, vilken är, som han säger, en svag benso.
Citera
2012-01-19, 20:20
Medlem
BaLLs avatar
Haft problem med spriten i ungefär 2 år och jag har vart nykter i ungefär 1 månad men nu jävlar ska jag supa kan jag lova

1 70s och 10 öl här kommer jag

Vill inte riktigt men jag gör det ändå

Onödigt inlägg jag vet men hej då bekymmer och problem och säg hej till lösningsmedels lösning

Hej hopp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in