2009-09-07, 22:20
Medlem
mannenmedlovernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Låt dom prata om alkohol också, det kanske är många som har FB och denna tråd som enda vattenhål för att ventilera om hur de mår. Och som du själv vet så har dem en önskan att sluta använda. Det är det viktigaste. Lade du av på en gång?..

har en fråga till dig The master, är du helt nykter från alkohol med? dricker du aldrig en droppe numera eller?
Citera
2009-09-07, 22:22
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenmedloverna
har en fråga till dig The master, är du helt nykter från alkohol med? dricker du aldrig en droppe numera eller?
Lade ner alkoholen också för över 3 år sedan och har inte tagit en droppe sedan dess, fast visst har jag haft ett sjukt sug ibland.
Citera
2009-09-07, 22:48
Medlem
mannenmedlovernas avatar
Citat:
Lade ner alkoholen också för över 3 år sedan och har inte tagit en droppe sedan dess, fast visst har jag haft ett sjukt sug ibland.

okej, starkt av dig! vad gör du när ditt sug blir för stort då?
Citera
2009-09-07, 22:53
Medlem
The Masters avatar
Citat:
okej, starkt av dig! vad gör du när ditt sug blir för stort då?
Suget blir aldrig för stort, jag intalar mig bara att jag inte vill ligga på parkbänkar, i buskar på avgiftningar, sova på bajamajor osv igen och då slipper jag det mesta av suget.
Citera
2009-09-07, 22:55
Medlem
mannenmedlovernas avatar
Citat:
Suget blir aldrig för stort, jag intalar mig bara att jag inte vill ligga på parkbänkar, i buskar på avgiftningar, sova på bajamajor osv igen och då slipper jag det mesta av suget.

okej, så du har varit med om en sådan missär, vad var din huvud drog då om man säger? eller var du bland missbrukare..
Citera
2009-09-07, 23:08
Medlem
The Masters avatar
Citat:
okej, så du har varit med om en sådan missär, vad var din huvud drog då om man säger? eller var du bland missbrukare..
Amfetamin, alkohol, marijuana, benzo på höga doser.
Citera
2009-09-08, 00:07
Medlem
Är det enbart självbevarelsedrift som räddat dig då, eller har du träffat en partner tex. som hjälpt dig?

Du är jävligt tung om du fixat det där problemet själv genom ett beslut.
Citera
2009-09-08, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nezan
Dricker du 9-10 7.3% om dagen?

Jag gjorde det förrut. Nu dom sista tre veckorna har jag endast druckit på fredag och lördag. Men det blir inte så bra när jag dricker ändå. Jag gör saker som jag inte mins o som dessutom inte alls är jag. Jag ska inte dricka iveckan. Har jag tänkt och till helgen får jag se. Det är jävligt mycket svårare o låta bli på helgen då dricker ju alla andra. Men jag ska klara det. Hoppas jag värkligen. Ni annar inte hur dåligt jag mådde när jag va i LOBen sist. O då drack jag bara en dag. Kommer man alltid att må så dåligt av alkohol? eller kommer jag kunna hantera det. Att dricka alltså.
Citera
2009-09-08, 07:11
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nezan
Är det enbart självbevarelsedrift som räddat dig då, eller har du träffat en partner tex. som hjälpt dig?

Du är jävligt tung om du fixat det där problemet själv genom ett beslut.
En fru som stått ut med mig i 12 år samt en nästan 2 år lång behandling.
Citera
2009-09-08, 12:43
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Låt dom prata om alkohol också, det kanske är många som har FB och denna tråd som enda vattenhål för att ventilera om hur de mår. Och som du själv vet så har dem en önskan att sluta använda. Det är det viktigaste. Lade du av på en gång?..

Men har dom en onska om att sluta dricka da? Kanns inte riktigt sa...atminstone in te alla.

Nej, jag gick i AA i 3-4 ar innan jag fick det till.
Citera
2009-09-08, 12:45
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Men har dom en onska om att sluta dricka da? Kanns inte riktigt sa...atminstone in te alla.

Nej, jag gick i AA i 3-4 ar innan jag fick det till.
Rapportera då de inlägg du finner stötande. Låt en moderator avgöra vad som är topic i tråden och inte. Svårt att definiera denna tråd egentligen. Vem som vill lägga av och inte.
Citera
2009-09-08, 12:45
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriaFenix2000
Jag gjorde det förrut. Nu dom sista tre veckorna har jag endast druckit på fredag och lördag. Men det blir inte så bra när jag dricker ändå. Jag gör saker som jag inte mins o som dessutom inte alls är jag. Jag ska inte dricka iveckan. Har jag tänkt och till helgen får jag se. Det är jävligt mycket svårare o låta bli på helgen då dricker ju alla andra. Men jag ska klara det. Hoppas jag värkligen. Ni annar inte hur dåligt jag mådde när jag va i LOBen sist. O då drack jag bara en dag. Kommer man alltid att må så dåligt av alkohol? eller kommer jag kunna hantera det. Att dricka alltså.

Men det med att "alla andra dricker" ar ju faktiskt en myt. Nar du sjalv slutar dricka inser du att det faktiskt inte alls ar normalt att dricka sig full varje helg, du har bara lyckats omge dig med en sadan krets.

Och bakfyllan blir bara varre och varre. Om man skar ned pa drickandet, sa blir kroppen bara annu mer chockad nar du super pa helgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in