2011-02-17, 19:19
Bannlyst
Spelade precis en fruktansvärd match. Jag tog mid som Vlad. Bot var i vårt lag en xin och en ryze. Motståndarna hade en anivia och en tf. Det tog nog inte 1 min så tog tf first blood på xin. Därefter fortsatte det och jag tror att det blev 5 kills till tf på under 5 minuter. Detta ledde till att dom hade en jungler som kunde ganka och tf med sin ult.
Inte kul
2011-02-17, 19:25
Medlem
1993s avatar
Någon annan som sitter fast i en kö nu? Jävla skit.
2011-02-17, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
han har en stor jävla stun, han är antimage och pga hans q så kan han få brutalt mycket ap. Du lirar antagligen low elo där folk inte kan lasthitta.

Jo för det är verkligen i high elo man brukar se Veigar eller hur? Varför spelar ingen bra spelare Veigar? Anti-mage är väl nästan alla hjältar var syfte är att göra skada.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Dessutom så kan dåliga spelare inte placera sin stun rätt, många noobs lägger stunnen runt folk istället för att lägga kanten på motståndaren. Att lägga stunnen rätt om man går 1v1 mot t.ex. ashe eller lux är rätt viktigt om man inte vill dö.

Finns inte en Ashe värd namnet som inte dominerar Veigar i mid hur bra denna Veigar än är. Veigar kan inte göra ett skit i början så misslyckas man zona ut honom som Ashe måste det vara något speciellt.
2011-02-17, 20:26
Medlem
Tekoppars avatar
Spelade en helt underbar match nyss som Blitzel, har aldrig gillat honom tidigare då det alltid gått dåligt. Troligtvis för att jag inte kunde spela honom då jag prövat honom tidigare. Gick i alla fall underbart slutade med 16-3-15 och fick minst 1 quad kill.

Nu kommer jag till den stora frågan, hur fan bygger man honom? Jag köpte Manamune och den där triangel som ger 150% mer skada för en attack. Efter det fixade jag Mejais och sedan var jag helt lost. Jag hade absolut ingen aning om jag skulle köpa AP items eller tank items eller till och med ha lite skojj och dra AD. Har ni nå tips?

Min skill build var att maxa ut E först och ha 1 på Q för att sedan fixa minst rank 2 på W, efter det dra varannan på Q och W. Självklart tog jag alltid på ulti när jag kunde, är det värt att strunta i W och enbart ta E och Q?
2011-02-17, 20:34
Medlem
steelgloves avatar
Jag spelar väldigt mycket blitz och brukar bygga honom på två olika sätt. antingen pure tank med sunfire,FoN,Thornmail,BoS,banhees och en manamune. eller en hybrid där jag brukar leka runt med en manamune rod of ages och trinity force.

skillbuildes skiftar väldigt mycket men oftast bli Q och E maxade snabbt medans jag tar 1 i W och tar i ulti så fort jag kan.

Blitz är en udnerbart kul hero om det går bra och han är en udnerbar support hero i teamfights och ganks med sin hook och ulti
2011-02-17, 21:03
Medlem
Kristofer.s avatar
Karma > dorans, lucidity boots, rod of ages, banshees veil, zhonyas..

bra/anus?
2011-02-17, 21:05
Medlem
LXXVs avatar
testade att inte fega med att bara köpa defensiva saker till amumu och vilket resultat det blev: 23/8/20 där sakerna jag hade var natures force, boots of swiftness, sunfire cape, void staff, rabadons och thornmail. Kunde gå runt med 1/3 av livet och ändå ta ner 2 pers med min stun och ulti. Om du spelar amumu och blir feedad så testa köra ap, din q kommer göra löjligt mycket skada.
2011-02-17, 21:06
Medlem
Någon som har tips på en stark tank? Inte rammus.
2011-02-17, 21:07
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Någon som har tips på en stark tank? Inte rammus.
shen och amumu är bra tanks. Förvisso har jag inte kört mycket med shen men det jag har sett är att han kan vara sjukt svår att ta ner.
2011-02-17, 21:25
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steelglove
Jag spelar väldigt mycket blitz och brukar bygga honom på två olika sätt. antingen pure tank med sunfire,FoN,Thornmail,BoS,banhees och en manamune. eller en hybrid där jag brukar leka runt med en manamune rod of ages och trinity force.

skillbuildes skiftar väldigt mycket men oftast bli Q och E maxade snabbt medans jag tar 1 i W och tar i ulti så fort jag kan.

Blitz är en udnerbart kul hero om det går bra och han är en udnerbar support hero i teamfights och ganks med sin hook och ulti

Funkar det verkligen att köra Blitzel som en full tank? Han kan väl inte direkt göra så mycket skada när du har fått ihop allt detta. Hur tror du det skulle gå om man körde en mix mellan lite AP och AD enbart för att trolla lite?
2011-02-17, 21:32
Medlem
Börjar få ihop lite IP och vill ha lite tips på bra/roliga champions att lira som man kanske inte ser i var och varannat game.
2011-02-17, 21:34
Bannlyst
Jag tycker då Master YI är lite OP , jag spelet för ett tag sen ett spel med honom fick 13/3/7 i stats.
( helt seriöst)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in