Citat:
Hade det varit 10 mastery points hade det varit 3600 gold. Jämför det med, säg, Veteran's Scars. 12 hp styck. 10 stycken, 120 hp. Vad har du hellre, 120 hp eller 3600 gold efter 60 min/1800 gold efter 30 min?
Ursprungligen postat av Sylian
360 gold är väldigt mycket för 1 poäng
Hardiness ger 2 armor. Det är en niondel av vad Cloth armor ger, som kostar 300 gold. Meditation? Ett poäng i meditation ger lika mycket som en tredjedels Faerie Charm, som kostar 180 gold. Alltså ett värde av 60 gold. Om du får välja mellan 1 poäng i Greed och 1 poäng i Meditation, väljer du Meditation då? Jag skulle nog inte göra det. Greed är faktiskt väldigt prisvärt. Tänk om man kunde ta den 3 gånger, 540 extra gold på 30 min. Det blir ungefär som en kill och en assist. Inte dåligt. Medan 3 poäng i Meditation är värt 180 gold. Inte för att Meditation är dåligt, men Greed är bättre. Dessutom väldigt nice de gånger man behöver 20 gold till nästa item.[/quote]
tänk om man hade kunnat lägga 30000 mastery point på greed då! Sådär kan du ju fan inte tänka. och eftersom att man har limited inventory så kan du heller inte jämföra prisvärdheten hos armor, mana regen osv med ett item. dessutom så speccar du mana regen så har du det hela matchen, speccar du greed så måste du vänta tills den gett tillräckligt med guld för att komma upp i det du värderat det till. fast sen så kommer du ändå inte köpa din charm eftersom du lirar t.ex. ashe och behöver andra viktigare saker i din inventory.
Spelar du EU?
Men ja, noobs ska inte lira carry eftersom att det kräver bra farmingkunskaper och bra positionering plus allt annat.