2011-03-11, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
360 gold är väldigt mycket för 1 poäng
Hade det varit 10 mastery points hade det varit 3600 gold. Jämför det med, säg, Veteran's Scars. 12 hp styck. 10 stycken, 120 hp. Vad har du hellre, 120 hp eller 3600 gold efter 60 min/1800 gold efter 30 min?

Hardiness ger 2 armor. Det är en niondel av vad Cloth armor ger, som kostar 300 gold. Meditation? Ett poäng i meditation ger lika mycket som en tredjedels Faerie Charm, som kostar 180 gold. Alltså ett värde av 60 gold. Om du får välja mellan 1 poäng i Greed och 1 poäng i Meditation, väljer du Meditation då? Jag skulle nog inte göra det. Greed är faktiskt väldigt prisvärt. Tänk om man kunde ta den 3 gånger, 540 extra gold på 30 min. Det blir ungefär som en kill och en assist. Inte dåligt. Medan 3 poäng i Meditation är värt 180 gold. Inte för att Meditation är dåligt, men Greed är bättre. Dessutom väldigt nice de gånger man behöver 20 gold till nästa item.[/quote]
tänk om man hade kunnat lägga 30000 mastery point på greed då! Sådär kan du ju fan inte tänka. och eftersom att man har limited inventory så kan du heller inte jämföra prisvärdheten hos armor, mana regen osv med ett item. dessutom så speccar du mana regen så har du det hela matchen, speccar du greed så måste du vänta tills den gett tillräckligt med guld för att komma upp i det du värderat det till. fast sen så kommer du ändå inte köpa din charm eftersom du lirar t.ex. ashe och behöver andra viktigare saker i din inventory.
2011-03-11, 20:25
Medlem
med 1 i greed så får man väl i snitt 3 gratis wards per game, är dock tveksam om det är värt att lägga 1 poäng i den
2011-03-11, 21:21
Medlem
lilzs avatar
Tja, tänkte ge mig på detta spelet nu och undrar om ni har några tips på vad och hur jag ska lira?
2011-03-11, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lilz
Tja, tänkte ge mig på detta spelet nu och undrar om ni har några tips på vad och hur jag ska lira?

Mhm Spelar du EU?

Vi kan dra ett game så kan jag lära dig lita
2011-03-12, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilz
ja kan varna dig för några hjältar du inte borde försöka bemästra. (ja kommer säkert få skit för att ja dissar vissa hjältar och föreläsningar om att allt hänger på spelaren, men fäck jä bring it.)

master yii- testar du honom kommer du nog tänka att han är riktigt bra, det är han inte. han delar ut riktigt mycket dmg men tål inget, så han kommer bli fokuserad i teamfights och dödad omedelbart. han är bra mot ett dåligt och oorganiserat lag, men när man möter lite tuffare motståndare är han rätt värdelös.

Sona- en support som göra allt en support ska, fast jävligt dåligt.

Twisted fate- den svåraste karaktären att spela i hela lol. Lyckas du bli bra med honom kommer du ändå att vara ganska klen. sjukt UP

Sivir- har en av de starkaste attackerna vid lvl 1, men hon har sin styrka så sjukt tidigt. Varige lvl blir hon svagare, hon behöver få kills för att kunna hänga med, annars blir hon värdelös snabbt.
2011-03-12, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
ja kan varna dig för några hjältar du inte borde försöka bemästra. (ja kommer säkert få skit för att ja dissar vissa hjältar och föreläsningar om att allt hänger på spelaren, men fäck jä bring it.)

master yii- testar du honom kommer du nog tänka att han är riktigt bra, det är han inte. han delar ut riktigt mycket dmg men tål inget, så han kommer bli fokuserad i teamfights och dödad omedelbart. han är bra mot ett dåligt och oorganiserat lag, men när man möter lite tuffare motståndare är han rätt värdelös.

Sona- en support som göra allt en support ska, fast jävligt dåligt.

Twisted fate- den svåraste karaktären att spela i hela lol. Lyckas du bli bra med honom kommer du ändå att vara ganska klen. sjukt UP

Sivir- har en av de starkaste attackerna vid lvl 1, men hon har sin styrka så sjukt tidigt. Varige lvl blir hon svagare, hon behöver få kills för att kunna hänga med, annars blir hon värdelös snabbt.

Håller med på mycket där,

Ett tips är att bita i det sura äpplet och spara upp så mycket ip du kan till typ vlad, lux - dom roligare hjältarna
2011-03-12, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
och eftersom att man har limited inventory så kan du heller inte jämföra prisvärdheten hos armor, mana regen osv med ett item. dessutom så speccar du mana regen så har du det hela matchen, speccar du greed så måste du vänta tills den gett tillräckligt med guld för att komma upp i det du värderat det till. fast sen så kommer du ändå inte köpa din charm eftersom du lirar t.ex. ashe och behöver andra viktigare saker i din inventory.
Ja, visst spelar det roll. Samtidigt tycker jag nog att fördelarna överväger nackdelarna, jag offrar gladeligen en poäng i Meditation eller Utility Mastery för att få Greed, i många fall. Det är ju de det står mellan, i praktiken. Utility Mastery gillar jag mest om jag tror att jag kommer att ha buffar större del av spelet. Varje poäng i Utility Mastery ökar tiden för buffs med 22,5 sekunder. Två poäng blir då 45 sekunder. Det är ändå rätt så märkbart, faktiskt. Samtidigt, om jag kör en karaktär som kanske får buff en eller två gånger under spelets gång, vad tar jag hellre, 22,5 sekunder längre buff eller en gold som är ungefär värt mycket som en kill utan assists? Eller för den delen, en poäng i Meditation mer eller mindre, är det så viktigt? Är verkligen Meditation eller Utility Mastery så mycket bättre?

Detta förutsätter att man väljer Flash eller Clairvoyance eller Clarity. Väljer man ingen av dem så verkar det inte så rimligt att inte ta Greed, förutsatt att man spenderar 21 poäng i Utility. I många fall när jag spenderar 9 poäng i Utility tar jag Greed, den är så användbar. För en def-speccad jungler, som exempelvis Shen, kör jag nog 1 poäng i Utility Mastery istället, dock.

Citat:
Tvärtom. Sivir är en late game champion. I början är hon svag, men när hon börjar få farm mot slutet blir hon stark. Hon var en av de starkaste carries innan de senaste nerfsen, nu vet jag inte hur bra hon är längre. Jag skulle tro att hon inte är i toppen längre, tyvärr.
2011-03-12, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Sylian, Om du är intresserad så kolla in WCG NA finalen så har du en duktig Heimerdinger. Spelad av Dan Dinh om jag inte missminner mig.
Okej, var finns den upplagd?

Citat:
Ursprungligen postat av prarpa
Kan ni tipsa om vart man kan se lite episka LoL vods?
Här finns det olika Streams. http://clgaming.net/media/livestream/5/

Wickd's brukar vara ganska intressant. Notera att det nog inte alltid är bra att kopiera hans val av items och lane. Få spelare kan matcha Wickd. Han kan köra Xin Zhao mid med Berserker's Greaves och äga ändå, eller Miss Fortune med dubbla Tiamat, men det betyder inte att det är särskilt effektivt för de flesta. Men det är ändå intressant att se på när han kör. Speciellt när han spelar med andra skickliga spelare, som exempelvis WetDreaM eller Alth0r.

Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
Ett tips är att bita i det sura äpplet och spara upp så mycket ip du kan till typ vlad, lux - dom roligare hjältarna
Vilka som är roliga är väldigt subjektivt. Enligt mig är de du nämner varken roligast eller bäst. Mitt tips är snarare att till en början testa många olika karaktärer utan att binda sig för mycket. Se också till att spara ihop minst 10 000 IP, helst mer, till när du blir level 20.
2011-03-12, 03:47
Medlem
Citat:
j
så du menar på att alla carrys är dåliga för att de behöver items? Men ja, noobs ska inte lira carry eftersom att det kräver bra farmingkunskaper och bra positionering plus allt annat.

Och hennes jävla shuriken är ju skitsvag på lvl 1. den blir inte särskilt stark förns ett tag senare. Det du skrev om yi håller jag med om, fast han är ändå jävligt bra om man har ett bra lag som kan hålla fokus borta från honom. Älskar yi men lirar honom vädligt sällan eftersom att det är tamefan omöjliht att liraa mot bra lag om man inte har ett bra lag själv, alldeles för mycket lotto om det går bra eller inte. Och picar någon yi i ranked så kollar jag lita snett.

Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Okej, var finns den upplagd?
typ allt finns på own3d. http://www.own3d.tv/game/League+of+Legends finns massvis med turneringar och skit, checka clg's kanal
Senast redigerad av Mr.Dee 2011-03-12 kl. 03:55.
2011-03-12, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
typ allt finns på own3d. http://www.own3d.tv/game/League+of+Legends finns massvis med turneringar och skit, checka clg's kanal
Okej, tack, kollar nog imorgon om jag hittar den.
2011-03-12, 09:59
Medlem
askaninjas avatar
Citat:

Du har rätt i att Twisted Fate är svår spelad. Dock är han en extremt bra champion med rätt spelare bakom spakarna.

Och vad du säger om Sivir tycker jag bara är fel på alla plan. Sivir är bra från level 1 till 18, en riktigt bra carry.
2011-03-12, 12:08
Medlem
copywrongs avatar
Jag har 3610 influence points för tillfället och har tänkt köpa en ny champion, någon som har ett förslag på en rolig champion som är caster?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in