Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-25, 13:43
  #1
Medlem
Ful Fisks avatar
League of Legends är ett spel som ska likna kartan DotA till wc3. Det finns många heroes och en 200 items som man kan använda. Det ska vara ett strategiliknande spel (dock ej rts) som är snabbt och kräver en hel del sammarbete.

www.Leagueoflegends.com är hemsidan och där kan man även skriva upp sig för betatest (vilket jag gjort). Det finns screens och all möjlig information där.

Så vad tror ni om spelet? Kommer många DotA spelar gå över till det och kommer det fånga någon större publik?
2009-01-25, 13:57
  #2
Medlem
Glazehs avatar
2 trådar inom tio minuter men eftersom du ställde en fråga så tar jag denna.

Aa jag tror faktiskt många dota spelare kommer testa spelet, jag själv som är en public noob är ganska ivrig att testa spelet. Jag kan bara tänka mig de som har hållit på med dota bra tag, men detta betyder inte alla kommer flytta över och börja spela LoL istället detta kommer hända bara om spelet är otroligt bra vilket jag tvivlar faktiskt
2009-01-25, 14:04
  #3
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glazeh
2 trådar inom tio minuter men eftersom du ställde en fråga så tar jag denna.

Aa jag tror faktiskt många dota spelare kommer testa spelet, jag själv som är en public noob är ganska ivrig att testa spelet. Jag kan bara tänka mig de som har hållit på med dota bra tag, men detta betyder inte alla kommer flytta över och börja spela LoL istället detta kommer hända bara om spelet är otroligt bra vilket jag tvivlar faktiskt

Det är en väldigt liten del av dota-communityn som är "bra spelare". Själv tänker jag testa det och ser fram emot det väldigt mycket. Tycker det verkar ha en rätt unik spelidé där strategi, lagspel och action möts utan att det är varken RTS eller MMORPG. Dock ska det vara lite mmorpg känsla på communityn och i detta nu så betyder communityn mycket för spelet och då det är i betafas kan man påverka mycket.

Ps. Det fanns ingen tråd om det när jag började skriva, sammanslagning eller att papperskorga är väll att föredra ds.
2009-01-25, 14:04
  #4
Moderator
Snuffelbutts avatar
Jo, jag såg med att det blev 2. Men det här känns som en bättre utgångspunkt, så jag har bett om att få min borttagen!

Jag kommer säkert testa spelet! Men jag är inte så ivrig att det är beta och grejer för min del! Jag vill se lite gameplay först! Bilderna avslöjar inte så mycket om själva spelandet. Och eftersom att det inte skulle vara RTS så...vet jag inte riktigt vad jag ska förvänta mig.
2009-01-25, 14:09
  #5
Medlem
Glazehs avatar
Kanske blir det WoWs Battlegrounds?
2009-01-25, 14:12
  #6
Medlem
erkanperkans avatar
Gräsliga jävla färger. Ser väldigt billigt ut.
2009-01-25, 14:15
  #7
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
Jo, jag såg med att det blev 2. Men det här känns som en bättre utgångspunkt, så jag har bett om att få min borttagen!

Jag kommer säkert testa spelet! Men jag är inte så ivrig att det är beta och grejer för min del! Jag vill se lite gameplay först! Bilderna avslöjar inte så mycket om själva spelandet. Och eftersom att det inte skulle vara RTS så...vet jag inte riktigt vad jag ska förvänta mig.

Det är väll det som gör det hela sjukt intressant. Jag hoppas jag får beta access eller att någon på fb i alla fall får det så vi får se och höra hur gameplayet är. Guinsoo gjorde mycket för dota men hans idé är ju ändå skiljd ifrån icefrogs och därför kommer detta knappast bli en DotA-kopia.

Fast det här kan väll knappast vara ett fritidsprojekt? När jag undersökt lite på google så verkar riot games stå bakom det hela. Riot games är ett Los Angelesbaserat fitt bolag och jag känner inte till någon annat titel ifrån det.
2009-01-25, 14:23
  #8
Moderator
Snuffelbutts avatar
Har du kanske lite rätt i! Så jag vevade iväg en halvseriös beta signup. jag gråter inte om jag inte får någon key, men jag tänker inte kasta den om jag får den.
2009-01-25, 14:26
  #9
Medlem
Glazehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
Har du kanske lite rätt i! Så jag vevade iväg en halvseriös beta signup. jag gråter inte om jag inte får någon key, men jag tänker inte kasta den om jag får den.

Gjorde samma sak, om jag får en och inte köpt ny data tills dess så kommer jag ge det till någon intresserad här
2009-01-25, 14:28
  #10
Medlem
Sittmöbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
Har du kanske lite rätt i! Så jag vevade iväg en halvseriös beta signup. jag gråter inte om jag inte får någon key, men jag tänker inte kasta den om jag får den.

Jag drog iväg en 3/4 seriös betasignup och hoppas att jag får testa, verkar vara väldigt mycket "DotA" över det, fast ändå inte.
2009-01-25, 14:30
  #11
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkanperkan
Gräsliga jävla färger. Ser väldigt billigt ut.

Det här är inte den typ av spel som lever och dör med sin grafik.


Håller med alla om att det kännsl lite dota-like men det är ändå rätt mycket ett nytt koncept när man läser om det. Se champions- och summonerskonceptet. Tänker definitivt testa det om jag får chansen .
2009-01-25, 14:40
  #12
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkanperkan
Gräsliga jävla färger. Ser väldigt billigt ut.

Är du en gammal Diabloräv som hatar allt som inte är brunt eller grått tro?

hoppas dom inför ett ordentligt och simpelt rankingsystem i spelet. Alla olika dotaträffrumsaker är ju en gåta i sig själv

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback