2011-02-17, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erkanperkan
Gräsliga jävla färger. Ser väldigt billigt ut.

Det bror väll på vad man jämför med, eller ?
2011-02-17, 14:01
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Tack. Fler tips? Blir man osynlig i busken?

Eran setup?
2011-02-17, 14:36
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detandrakontot
Fy fan, Veigar är så jävla dålig så nuförtiden quedodgar jag så fort den jäveln visar sig i mitt lag. Vad är hans funktion egentligen? Riktigt värdelös champ...

Det finns månda som är sämre än veigar.
2011-02-17, 14:43
Medlem
flaxbergs avatar
Citat:
Tack. Fler tips? Blir man osynlig i busken?

Tydligen behöver du sånna tips. Jag fattar inte hur ni inte kan vinna?
Deras setup var ju bara AoE, ingen av dem kan pusha en lane bra ens.
Taric kan inte. Gangplank är inte heller snabb. Janna kan inte. Fiddle är också kass. Ammumu är väll den enda som kan cleara waves nogorlunda snabbt.
Annars borde ni ha baitat baron eller baronat. Eller bara pushat flera lanes...
Och vad var eran setup?
2011-02-17, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detandrakontot
Fy fan, Veigar är så jävla dålig så nuförtiden quedodgar jag så fort den jäveln visar sig i mitt lag. Vad är hans funktion egentligen? Riktigt värdelös champ...
han har en stor jävla stun, han är antimage och pga hans q så kan han få brutalt mycket ap. Du lirar antagligen low elo där folk inte kan lasthitta. Dessutom så kan dåliga spelare inte placera sin stun rätt, många noobs lägger stunnen runt folk istället för att lägga kanten på motståndaren. Att lägga stunnen rätt om man går 1v1 mot t.ex. ashe eller lux är rätt viktigt om man inte vill dö.
2011-02-17, 14:53
Medlem
Citat:
Så jävla drygt att man kan vinna genom att "turtla".

Vi leder överlägset hela matchen, helt omöjligt att pusha dock eftersom de har Gangplank, Fiddle, Amumu, Janna och Taric.

Matchen varade i 80 minuter, det enda de gjorde var att krama basen och tillslut blev de lika starka som oss genom alla creeps de dödade utan att lämna basen en enda gång.

Det slutade med att de fick ace och pushade och vann... jävla hortaktik.
Jobbigt läge, men precis som alla sporter så gäller det att fort som fan fixa fram en taktik som funkar mot motståndarens fittaktik. Bra lol-matcher ska vara som en boxningsmatch. Finns många taktiker förutom att pusha flera lanes, man kan förutspå vad man tror motståndaren kommer göra, lura motståndarna osv. man kan gå baron, man kan låtsas gå baron så att man kan döda dom när de inteh ar torn, man kan låtsas gå för att pusha lane men egentligen står hela laget i jungeln och väntar, man kan farma som fan medans de fegar vid tornen (ta dragon, baron, buffs hela tiden). samt såklart warda överallt så att man ser så fort de går bort från sitt torn.
De kan ju omöjligt täcka all torn, och om de gör det så borde ni kunna gå hela laget och towerdiva. Har ni ingen tank som kan tanka torn så har ni helt enkelt dålig lagsetup och förtjänar att förlora.
2011-02-17, 15:31
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Jobbigt läge, men precis som alla sporter så gäller det att fort som fan fixa fram en taktik som funkar mot motståndarens fittaktik. Bra lol-matcher ska vara som en boxningsmatch. Finns många taktiker förutom att pusha flera lanes, man kan förutspå vad man tror motståndaren kommer göra, lura motståndarna osv. man kan gå baron, man kan låtsas gå baron så att man kan döda dom när de inteh ar torn, man kan låtsas gå för att pusha lane men egentligen står hela laget i jungeln och väntar, man kan farma som fan medans de fegar vid tornen (ta dragon, baron, buffs hela tiden). samt såklart warda överallt så att man ser så fort de går bort från sitt torn.
De kan ju omöjligt täcka all torn, och om de gör det så borde ni kunna gå hela laget och towerdiva. Har ni ingen tank som kan tanka torn så har ni helt enkelt dålig lagsetup och förtjänar att förlora.
Okej, ska testa AD Sion och ska se om det går bättre...
2011-02-17, 16:38
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Okej, ska testa AD Sion och ska se om det går bättre...

Ingen bra Idee. Behöver ni av någon anledning en melee carry så finns det många bättre alternativ.
2011-02-17, 18:03
Medlem
Jak@ns avatar
Jaha... här kommer man hem och hoppas på patch men så har ingenting hänt. Argh! Då lär dom ju patcha imorn på fredag och det lär ju bli världens fetaste fail, orka att det kommer strula med patchen som det alltid gör och sen är hela helgen sabbad :S

Ni som spelar US, är trädet bra eller anus?
2011-02-17, 18:08
Medlem
Darsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Fan vad skoj -_-, en kompis kom tillbaka från Spanien igår så vi spelade vårt första spel idag, vad händer?
En sjukt dålig Shaco som i slutet har 1/10/2 samt en Trynd som bara sitter i chatten och flamear honom, när jag sedan säger till honom på skarpen och att det inte hjälper att skrika som en idiot och att han ska ner från sadeln så går han afk, när det gått 25 minuter så startar han en omröstning om att ge upp vilket jag och min kompis röstar nej till bara för att han har varit jobbig.
När idioten inser att vi inte ger upp så springer han runt och feedar, sprang fram till spelare och bara stod där medans de dödade honom -_-.

Borde seriöst finnas intelligenstest innan man får spela, eller i alla fall ett test i gott uppförande.

Fy fan, det enda jag hatar mer än leavers är folk som vägrar dra en surrender. För helvete, jag har jävligt begränsad fritid och när jag väl bestämmer mig för att spela så vill jag inte sitta i en kvart extra och bara titta på när motståndarlaget campar i jungeln och bara väntar på att nån av oss ska gå in i fel buske.

Har suttit i säkert två timmar av mitt liv och bara väntat på att få dra ytterligare en surrender, bara för att två idioter vägrar rösta ja. "Surrender is for pussies", "i hate surrendering" och annat är sånt man får höra. Fy fan säger jag bara
2011-02-17, 18:21
Medlem
Tarmiss avatar
Har fått ett litet problem. Formaterade om datorn för någon dag sen, och allt funkar bra förutom LoL... När den har laddat ner, 30-40% får jag upp ett felmeddelande att skiten har slutat fungera. Läste en guide om hur folk löst det, men funkar inte för mig.
2011-02-17, 18:32
Medlem
Men allvarligt Riot, anställ kompetenta programmerare

PvP.net går ju ner hela tiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in