2011-01-19, 13:20
  #4369
Medlem
Dantexxs avatar
Hatar att alla nya champions kostar 6300

Hur mycket kostar den nyaste förresten? Neloktron någonting
2011-01-19, 13:23
  #4370
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Självklart lägger man pengar på vad man själv väljer och vill. Det om något är väl en truism. Du, Tekoppar, hävdade att det är konstigt att lägga pengar på LoL. Tycker du att alla människor som lägger pengar på en hobby är konstiga? Du måste leva ett oerhört trist liv.

Vidare skulle spelet inte ens existera om alla tänkte som du, så att kalla det konstigt att lägga pengar på LoL låter som en paradox om något.

Och angående gratis eller ej: Jag kanske orkar dra hela förklaringen senare om jag har lust. För tillfället nöjer jag mig med att konstatera att de som jobbar på Riot inte gör det gratis. Riot är ett vinstdrivande företag som säljer en produkt, dvs LoL. Om du kan få ihop ekvationen "vinstdrivande företag som säljer en produkt" + "produkten är gratis" så är du duktig minst sagt. Det faktum att kostnaden för att konsumera produkten sprids olika på dess konsumenter innebär inte att produkten är gratis. Vissa betalar för att andra ska kunna utnyttja produkten utan kostnad. En gratis produkt innebär inga kostnader öht. För det fall företaget förlitar sig på, samt helt och hållet är beroende av, att vissa konsumenter betalar för produkten så är den per definition inte gratis.

Det kan kanske lättast summeras som: möjligheten att utnyttja produkten utan kostnad innebär inte att den är gratis.

Jag vet att det kan vara svårt att greppa, men det är så det ligger till iaf. Hoppas fortfarande att någon pedagogisk ekonom ska hoppa in och förklara för de som fortfarande inte förstår

Ja och jag påstod även att det är min personliga åsikt. Dvs jag anser att det inte är värt att lägga pengar på LoL och istället lägger jag pengar på saker jag anser har högre värde. Självklart inte, hitta inte på egna påstående nu. Jag tycker och har sagt det tidigare, att det är inte värt att lägga pengar på LoL.

Om ingen hade velat lägga pengar på LoL hade de enbart bytt affärsmodell och lagt till en engångs kostnad eller en summa pengar per månad.

Självklart är Riot ett vinstdrivande företag, alla företag är det på ett eller ett annat vis. Men du betalar inte för produkten LoL utan små tillägg till LoL. Produkten LoL är fortfarande gratis och kommer troligtvis alltid att vara gratis, de små tilläggen som Champions och Skins kostar, men dessa är en sidoprodukt.

För att summera; produkten LoL är gratis tilläggen Champions och Skins kostar pengar, dessa behövs inte för att nyttja produkten LoL eftersom du får en mindre summar poäng efter varje match att köpa Champions för.

Citat:
Ursprungligen postat av Dantexx
Hatar att alla nya champions kostar 6300

Hur mycket kostar den nyaste förresten? Neloktron någonting

Tycker det är tråkigt att dem inte fortsatte på samma stil som Trundle och prissatte Caitlyn och Renekton med 4,8 istället för 6,3 och har någon mellanting mellan 3,15 och 6,3.
2011-01-19, 13:25
  #4371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ILoveApplepie
Han mosar med sin yxa, han slaktar med sitt bett, han är trundle, myten trollet LEGENDEN!

Det ser inte ut som om han gör så mycket skada? Jag är ute efter någon med sjuhelvetes massa critt och dmg, HP och armor skiter jag i.
2011-01-19, 13:35
  #4372
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Det ser inte ut som om han gör så mycket skada? Jag är ute efter någon med sjuhelvetes massa critt och dmg, HP och armor skiter jag i.
då är det akali du ska satsa på. En sönderfeedad akali betyder alltid game over...
2011-01-19, 13:51
  #4373
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
då är det akali du ska satsa på. En sönderfeedad akali betyder alltid game over...


Absolut, men om man vill kunna slakta någon på 2 sekunder så är Veigar bäst, jävla nukekombo!!!
Han kan dessutom få hur mycket AP som helst!! WOOOOWW!!
.. min main.. host


Mvh
2011-01-19, 13:59
  #4374
Medlem
Kwelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Ja och jag påstod även att det är min personliga åsikt. Dvs jag anser att det inte är värt att lägga pengar på LoL och istället lägger jag pengar på saker jag anser har högre värde. Självklart inte, hitta inte på egna påstående nu. Jag tycker och har sagt det tidigare, att det är inte värt att lägga pengar på LoL.

Du behöver inte upprepa att det är din personliga åsikt. Inlägg på ett diskussionsforum innehåller nästan uteslutande personliga åsikter. Vilket påstående menar du att jag hittat på? Du skrev: "Även om LoL kan kosta om man nu konstigt nog skulle vilja spendera pengar på att köpa en champion eller ett skin till nån champion."

Att du väljer att inte spendera pengar på LoL är upp till dig och helt okej. Men det måste anses märkligt att tycka att det är konstigt att folk spenderar pengar på sin hobby, vilket möjliggör sådana som dig att spela utan kostnad. Dessutom finns det ju mängder med människor som faktiskt gärna stöder utvecklarna för att de gillar produkten samt vill bidra till dess fortsatta utveckling.

Citat:
Om ingen hade velat lägga pengar på LoL hade de enbart bytt affärsmodell och lagt till en engångs kostnad eller en summa pengar per månad.

Det vet varken du eller jag. Men faktum kvarstår att denna affärsmodell utgår ifrån att avgiften för spelet sprids olika på användarna.

Citat:
Självklart är Riot ett vinstdrivande företag, alla företag är det på ett eller ett annat vis.

Nej.

Citat:
Men du betalar inte för produkten LoL utan små tillägg till LoL. Produkten LoL är fortfarande gratis och kommer troligtvis alltid att vara gratis, de små tilläggen som Champions och Skins kostar, men dessa är en sidoprodukt.

Fel. De är inte en sidoprodukt, eftersom de inte går att nyttja i sin ensamhet. Skins osv ingår i produkten LoL.

Citat:
För att summera; produkten LoL är gratis tilläggen Champions och Skins kostar pengar, dessa behövs inte för att nyttja produkten LoL eftersom du får en mindre summar poäng efter varje match att köpa Champions för.

Jag vill så långt som möjligt försöka undvika att låta nedlåtande, men i detta läge finns det få påståenden som passar bättre: du kommer förmodligen förstå hur det fungerar när du blir äldre.

Nu är jag inte ekonomiskt skolad, men tycker ändå inte det är särskilt svårt att begripa att ett vinstdrivande företag aldrig skulle erbjuda en gratis produkt av denna sort. Kanske du fått för dig att de anställda på Riot brinner såpass för detta projekt att de arbetar gratis? Återigen, eftersom du inte verkat bemöda dig att fundera över vad jag skrev i mitt förra inlägg: enbart det faktum att produkten är möjlig att nyttja utan ersättning innebär inte att produkten är gratis. Alla måste inte betala lika mycket för att produkten inte ska vara gratis. Om tio personer betalar 10kr var och 90 betalar ingenting, istället för att 100 personer betalar 1kr var, är produkten gratis då? Kostnadsfri för vissa, men är produkten gratis? Naturligtvis inte. En gratis produkt går inte att köpa, då är den inte längre gratis. Riot erbjuder folk att betala för sin produkt. Eftersom man inte skänker pengar, utan betalar för att erhålla diverse saker så är det inte gratis.
2011-01-19, 14:04
  #4375
Medlem
Olaf brukar kunna mosa på rätt gött också, men ja, Trundle är en riktig bulldozer.

Ingen som har några åsikter angående det nya critsystemet?
2011-01-19, 14:10
  #4376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
Ingen som har några åsikter angående det nya critsystemet?

Har inte märkt av varken crit eller dodgeändringarna.
2011-01-19, 14:14
  #4377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Nu är jag inte ekonomiskt skolad, men tycker ändå inte det är särskilt svårt att begripa att ett vinstdrivande företag aldrig skulle erbjuda en gratis produkt av denna sort.

Petitesser i en annat fall klockren argumentation är att detta påstående visserligen inte behöver vara sant. Man kan erbjuda gratis produkter trots att man är ett vinstdrivande företag.
2011-01-19, 14:16
  #4378
Medlem
LXXVs avatar
förresten vilka tier 3 runor är bäst för ability power? ability power per level eller ability power som inte ökas per level utan är konstant?

Kan även tillägas att jag spelar med Taric, men spelar också ibland med Morgana och Annie
2011-01-19, 14:19
  #4379
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Du behöver inte upprepa att det är din personliga åsikt. Inlägg på ett diskussionsforum innehåller nästan uteslutande personliga åsikter. Vilket påstående menar du att jag hittat på? Du skrev: "Även om LoL kan kosta om man nu konstigt nog skulle vilja spendera pengar på att köpa en champion eller ett skin till nån champion."

Tråkigt nog tycks jag behöva göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Att du väljer att inte spendera pengar på LoL är upp till dig och helt okej. Men det måste anses märkligt att tycka att det är konstigt att folk spenderar pengar på sin hobby, vilket möjliggör sådana som dig att spela utan kostnad. Dessutom finns det ju mängder med människor som faktiskt gärna stöder utvecklarna för att de gillar produkten samt vill bidra till dess fortsatta utveckling.

Nej och åter nej, jag tycker det inte är konstigt att folk spenderar pengar på sin hobby. Jag tycker det är konstigt att folk spenderar pengar på LoL. Att stödja Riot för att man anser att produkten LoL är bra är en helt annan sak än att köpa champions och skins för att få större e-penis. Att stödja utvecklarna och köpa champions skins enbart för att dessa är "häftiga" är två skiljda saker, att stödja någon som gör ett bra arbete kan jag förstå. Men majoriteten utav spelarna som köper champions eller skins tänker nog inte ens på det utan tycker det enbart är "coolt" "häftigt".

Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Nej.

Jasså, du får gärna berätta vilket företag som inte försöker utvinna vinst på något sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Fel. De är inte en sidoprodukt, eftersom de inte går att nyttja i sin ensamhet. Skins osv ingår i produkten LoL.

Dem ingår inte i produkten LoL, det är en sidoprodukt, om de sedan inte går att nyttja utan LoL eller inte spelar absolut ingen roll. Det är fortfarande en sidoprodukt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Jag vill så långt som möjligt försöka undvika att låta nedlåtande, men i detta läge finns det få påståenden som passar bättre: du kommer förmodligen förstå hur det fungerar när du blir äldre.

Jag förstår att det är svårt att undvika personangrepp hela tiden, men du kommer lära dig när du blir äldre.

Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Nu är jag inte ekonomiskt skolad, men tycker ändå inte det är särskilt svårt att begripa att ett vinstdrivande företag aldrig skulle erbjuda en gratis produkt av denna sort. Kanske du fått för dig att de anställda på Riot brinner såpass för detta projekt att de arbetar gratis? Återigen, eftersom du inte verkat bemöda dig att fundera över vad jag skrev i mitt förra inlägg: enbart det faktum att produkten är möjlig att nyttja utan ersättning innebär inte att produkten är gratis. Alla måste inte betala lika mycket för att produkten inte ska vara gratis. Om tio personer betalar 10kr var och 90 betalar ingenting, istället för att 100 personer betalar 1kr var, är produkten gratis då? Kostnadsfri för vissa, men är produkten gratis? Naturligtvis inte. En gratis produkt går inte att köpa, då är den inte längre gratis. Riot erbjuder folk att betala för sin produkt. Eftersom man inte skänker pengar, utan betalar för att erhålla diverse saker så är det inte gratis.

Återigen tar du ord ur munnen på mig. Jag har aldrig påstått att Riot's anställda vill arbeta gratis eller inte (För att förtydliga, bara för att du sätter ett frågetecken efter något betyder inte per automatik att det enbart är en fråga, din fråga är ett påstående men även en fråga.). Du betalar fortfarande inget for produkten LoL utan för deras sidoprodukter champions och skins hur svårt kan det vara att fatta. Det är ju detta du har fastnat på. Det är på grund utav detta våra åsikter skiljer sig så mycket och på grund utav detta vi kommer fortsätta argumentera tills någon antigen ger upp eller gör något bättre.
2011-01-19, 15:14
  #4380
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detandrakontot
Spelade nyss mot en superfeedad heim. Våran champ som gick mid klagade på att nya Heim var förjävlig att möta. Själv tyckte jag inte hans skada var så förödande men sedan spelade jag tank också. Vår renkekton feeda rejält till deras heim efter lane fasen var över. Heim blir ju väldigt ofarlig desto längre matchen pågår. Heim måste scalea extremt dåligt eller hur?


Jag har spelat ett game med honom men ja tycker inte han känns speciellt annorlunda. Det är ju lättare att pusha torn etc då man har ammo stacks så man kan smälla ut 2 stycken på en gång. Sen är ju ultin mysig i teamfights, men ändå, känns ganska samma/lika.

Anng hur ofarlig han blir tycker jag tvärtom, ja menar ja stackar ju ap och brukar köra en banshees veil/archangel som ända defensiva item. Det blir ett jäkla kaboom när man har 700 ap och smäller av granater och raketer samtidigt, men sen är det väll som med all ap att om det blir riktigt långdragna matcher börjar det scala åt andra hållet. Ad blir insane och ap faller bort lite. Håller man sig inom 40 minuter är det dock farligt att köra 1v1 mot heimer =)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in