Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-24, 08:28
  #67021
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Ja, fyfan, det är fusk. Iofs kanske han är lite smartare och lär sig fortare vad som krävs utav en i spelet. Jag har fortfarande mycket att förbättra trots alla dessa games.

Tyckte jag såg någon statistik för inte så länge sen att det är "normalt" att få en penta efter ca 1500 games. Men det är ju som i vissa spel där mobs droppar ett item som har drop-chans 0,01% men ändå får man två stycken på 2 timmar.

Har inte spelat Darius så himla mycket, men han är ju nog lättare att få en penta med än med många andra champs. Fått en del triple och quadras med han, och slutligen pentan!


Spelar du supportsoraka finns ju risken att du aldrig kommer få en penta. Spelar du däremot kata mid är det en ganska stor chans.

Jag har ca 700 vunna matcher och har hunnit med 4 pentas. En med just katarina, en med graves en med khazzik och en otippat nog med nocturne.

Sen har jag nog faktiskt fått en med darius också, men ni klassade väl det som fusk?

Kom på att jag fått en på Zed på only mid banan, lvl 3 , men antar det inte heller räknas

Citat:
Ursprungligen postat av hugabuga
Jag fick min andra pentakill med le'blanc, något jag inte riktigt förväntat mig. (Tänkte inte skryta )
Vilken champion tror ni förövrigt är den svåraste att få en pentakill med?

Det är en champion med dåliga aoe abilities och relativt dålig damage/långa cds. Jan kan tänka mig taric är lite så..

Annars, leona imo eftersom du sällan bygger damage på henne och för att få ut maximal skada så krävs det att någon annan använder dina marks (men den skadan är hon balanserad kring).

Lulu är svår också då hon har mycket defensiva spells och ganska kassa ap ratios. Samtidigt så är det fullt möjligt.
__________________
Senast redigerad av N3ss3 2013-01-24 kl. 08:35.
2013-01-24, 08:48
  #67022
Medlem
på tal om darius, kommer ihåg att jag läste något om att ni hellre bygger han tanky än bara damage för han smiskar endå lategame... kan de stämma ?
2013-01-24, 08:59
  #67023
Medlem
Qwakes avatar
thresh är sjukt op som adc. testat att köra thresh+blitz combo, är man i närheten av sitt eget torn och någon sätter sin pull så är det gratis kills. plus att den passiva man får av q är sjukt stark när man kör honom adc. rekommenderas. fick 39 kills med honom förut i ett game. too stronk. bara att köra innan han blir bannad.

ps. skulle skriva med stor bokstav i början av varje mening men mina shift knappar är trasiga, och det är segt att hålla på med caps lock.
2013-01-24, 10:01
  #67024
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papco
på tal om darius, kommer ihåg att jag läste något om att ni hellre bygger han tanky än bara damage för han smiskar endå lategame... kan de stämma ?

Tanky darius är mer effektiv genom hela gamet än dmg darius i.m.o. Mycket handlar om hans dot dmg och hans ult. han ult är ju truedmg och refreshas om du dödar någon med ult = spelar du honom rätt o ksar så uta bara satan så kommer du göra bra jävla massa dmg utan dmg items. Självklart kan du skaffa items som hexdrinker osv, men att gå all out dmg enligt mig är dumt då du inte hjälper ditt team med något så länge du inte facerollar hela deras lag o är feedad så uta bara fan.
2013-01-24, 10:33
  #67025
Moderator
Snuffelbutts avatar
Över 67 000 inlägg, över 1500 sidor (om man kör på 40 inlägg per sida). Trams, troll, gnäll, djupgående diskussioner, matte på en högre nivå än i någon annan tråd i spel (eller kanske är theorycraftarna i wowtråden vassare?). Hur som, tråden har gjort sitt, den är lite för stor trots att man kan söka. Därför startar vi en ny tråd, som brukligt när trådarna blir för stora. Den här kommer finnas kvar, dock låst. Går alltså utmärkt att leta sig tillbaka hit för att läsa eller kolla upp något. Den andra tråden finns här -----> Leauge of Legends - Den officiella tråden.

//Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback