2011-02-02, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Kassadin är riktigt bra
Jepp. Inte OP dock. Troligen den starkaste assassin. Kan plocka squishies riktigt bra.
2011-02-02, 01:11
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Kassadin är riktigt bra

Tru dat. Men ja tycker inte han är op på den nivå att man jämrar sig av blotta åsynen. En av dom ja gärna hade varit megaskillad med.
2011-02-02, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Tru dat. Men ja tycker inte han är op på den nivå att man jämrar sig av blotta åsynen. En av dom ja gärna hade varit megaskillad med.
Beror nog mycket på vem man kör. Kör du en tank så är han inte så störande, men kör du exempelvis Miss Fortune kommer du nog att jämra dig en del, förutsatt att Kassadin är skicklig. Av någon anledning så verkar det som att de enda gångerna jag får en Poppy i motståndarlaget är när jag spelar tank. Det är lite störande.
2011-02-02, 01:24
Medlem
Hur får man hög dmg på Annies spells egentligen? AP skalar ju sjukt dåligt.
2011-02-02, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Q har kort cooldown, W gör AoE-skada, R gör AoE-skada och Tibbers kan göra en del skada på egen hand. I överlag skulle jag rekommendera att köpa AP, även om hennes AP scaling inte är optimal. Trots det är hon en av de bästa magikerna. Generellt sätt scalar hon dåligt mot slutet, som de flesta magiker.
2011-02-02, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Q har kort cooldown, W gör AoE-skada, R gör AoE-skada och Tibbers kan göra en del skada på egen hand. I överlag skulle jag rekommendera att köpa AP, även om hennes AP scaling inte är optimal. Trots det är hon en av de bästa magikerna. Generellt sätt scalar hon dåligt mot slutet, som de flesta magiker.

Kan tänka mig att hon blir rätt bra runt 4-500 AP men hur många games hinner man få det i?

Edit: Kanske gör bort mig totalt nu men har inte hunnit spela så mycket med henne än.
Senast redigerad av Dsndss 2011-02-02 kl. 01:41.
2011-02-02, 01:53
Medlem
Citat:

Som Sylian sa så beror det ju såklart på vilken man själv spelar när man möter kassadin. Köpte Kassadin bara för att testa den, mötte lite lätta targets båda gångerna som tex Caitlyn, MF osv. Vissa av dom kan man göra stor skada på riktigt snabbt. Den har även lätt i att komma ikapp eller fly, gillar den starkt, men om den är så OP vet jag inte riktigt.
2011-02-02, 01:54
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Beror nog mycket på vem man kör. Kör du en tank så är han inte så störande, men kör du exempelvis Miss Fortune kommer du nog att jämra dig en del, förutsatt att Kassadin är skicklig. Av någon anledning så verkar det som att de enda gångerna jag får en Poppy i motståndarlaget är när jag spelar tank. Det är lite störande.

Jag kör oftast nukes eller nå form av carry så det känns ofta ganska jobbigt. Som du säger är det inte så störande om man är tank, då är det mest lite mysigt när han skickar sina små gelébollar på en. Den där megacombon han drar när man kör anivia/karthus mid är dock inte kul, urk. 50% rakt av.
2011-02-02, 06:49
Bannlyst
Citat:
Kan tänka mig att hon blir rätt bra runt 4-500 AP men hur många games hinner man få det i?

Edit: Kanske gör bort mig totalt nu men har inte hunnit spela så mycket med henne än.

Har gått ett par patchar sen jag spelade annie så saker kan ha ändrats, men förut så gjorde jag ganska lätt 50% hp + i dmg runt mid game på ungefär alla champions, med undantag från vissa tanks.

* Edit
Måste också säga att efter att ha sett den senaste champion spotlight (karma) så blir man riktigt sugen, ser ut att kunna bli roliga spel med henne.
Senast redigerad av nyuu 2011-02-02 kl. 07:18.
2011-02-02, 10:09
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:

Klassisk teamfight är att ha vara 4 varav nästa spell ger dig en stun. Så när helvetet är på väg att braka loss drar du en q på någon. R mitt i gröten, W mitti gröten, Q på lägst health. E (för att komma fortare till stunnen, W sen Q igen.

Annie har kanske inte bäst AP scaling. Men hon är riktigt jobbig att möta om du kan spela henne.
2011-02-02, 11:30
Medlem
Jak@ns avatar
Game "online" och patchar. Smaskens! Nu blir det till att sitta 5 timmar i en pracgame-lobby medan folk dodgar tills dom får Karma.

Verkar dock ganska laggigt, som vanligt. Kom förbi login-browser men fastnat på "loading". Fick 3 stycken små "an error has occured" rutor nu med. Tji fick jag för ja trodde det var speldags.

EDIT: Och när man ska relogga står det "busy".
2011-02-02, 12:15
Medlem
jo0ns avatar
Citat:
Game "online" och patchar. Smaskens! Nu blir det till att sitta 5 timmar i en pracgame-lobby medan folk dodgar tills dom får Karma.

Verkar dock ganska laggigt, som vanligt. Kom förbi login-browser men fastnat på "loading". Fick 3 stycken små "an error has occured" rutor nu med. Tji fick jag för ja trodde det var speldags.

EDIT: Och när man ska relogga står det "busy".

EU antar jag?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in