Citat:
Ursprungligen postat av Ogggeee
Tack för svaret Benzoftw! Tycker även "fasthållande" blir lite fel på grund av att det ska finnas anti detention component också. Om du kommer på något nytt får du gärna skriva!
Det var så lite så.
Jo men det står ju vad partiklarna gör:
"the detention components form permanent molecular bonds with the paint (to give durability)"
Enligt mig är detta vad som gör att medlet hålls fast på bilen, eller vad man nu ska ha det på. Det är helt enkelt till för att få medlet att hålla sig kvar längre

. Detta är det understa lagret som binder ihop medlet med ytan det appliceras på.
"the anti-detention particles migrate to the microfilm surface (to repel water and contaminants)."
Dessa partiklar är till för att få bort smuts och vatten osv osv, alltså ett lager som ligger ovanför "the detention components", och skyddar det mot otrevligheter.
Jag är så gott som 100% säker på min teori, det finns ju till och med bilder på webbsidan som texten kommer ifrån, som visar att de tre olika komponenterna lägger sig som lager ovanpå varandra.
Vad gäller namnen på dessa partiklar är det antagligen något internt inom firman. Men vad vet jag, bara gissar

.