2010-04-05, 00:48
Medlem
fnuskes avatar
"Du spelar i en högre division nu"

Övrigt ---> Språk

// Mod
Citera
2010-04-05, 00:52
Medlem
ARudbergs avatar
helt enkelt "jag är för snygg för dig"
Citera
2010-04-05, 00:54
Medlem
det är det där jag inte fattar.. sökte på nätet och det verkar ju kunna betyda olika saker..

men i det är fallet var det en tjej som var kaxig mot en grabb och då svarade han -You're way outta my league anyhow...
Citera
2010-04-05, 00:54
Medlem
Zwerchstands avatar
De spelar s.a.s. samma sport men inte i samma division'. Utövandet av sporter brukar indelas i divisioner bl.a. för att eliten inte ska behöva slösa tid (spänningspotential) på duniga korpungar.
Citera
2010-04-05, 00:55
Medlem
ARudbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
det är det där jag inte fattar.. sökte på nätet och det verkar ju kunna betyda olika saker..

men i det är fallet var det en tjej som var kaxig mot en grabb och då svarade han -You're way outta my league anyhow...

sa killen så med kaxig ton tillbaka?
Citera
2010-04-05, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ARudberg
sa killen så med kaxig ton tillbaka?

yes...
Citera
2010-04-05, 01:05
Moderator
NewDeers avatar
Citat:

Tänk i fb-termer; killarna här betygsätter gärna tjejer med siffror. Om hon är en tia, och han en... fyra, säger vi - då är hon "way out of his league".

edit: om han var kaxig tillbaks så var det han som såg sig som en tia. Fattar du?
Citera
2010-04-05, 01:06
Medlem
ARudbergs avatar
Citat:
yes...

aa då menade han ju liksom "skitsamma, du är ändå inte i samma division som mig"...

"Snygghetsdivision" eller vad man ska kalla det :P Att hon inte förtjänar honom..
Citera
2010-04-05, 01:09
Medlem
ah okey... förvirrat ,, känns som alla säger olika men jag tror jag fattar nu iaf.. haha tack!
Citera
2010-04-05, 01:10
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ARudberg
aa då menade han ju liksom "skitsamma, du är ändå inte i samma division som mig"...

"Snygghetsdivision" eller vad man ska kalla det :P Att hon inte förtjänar honom..
Eller ett möjligen slickt sårslick: Nederlaget räknas inte eftersom matchen inte gick by the rules.
Citera
2010-04-05, 01:12
Medlem
ARudbergs avatar
Citat:
ah okey... förvirrat ,, känns som alla säger olika men jag tror jag fattar nu iaf.. haha tack!

Haha lugnt
Citera
2010-04-06, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon3
Där "slate" syftar på griffeltavla. Skifferskivan blir begriplig om man tar fasta på vad som nu svarar mot ett blankt papper, eller tabula rasa som jag tror romarna sa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Slate_(writing)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Griffeltavla

Det där är ett uttryck jag använt så många gånger utan att förstå vad det är jag säger.

Tack för den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in