Ett liiitet problem är att den svenska texten inte är särkilt talspråklig. Rent spontant skulle jag formulera om en del.
Citat:
Ursprungligen postat av Eric.the.midget
Hej på er, jag ska på en så fin talspråkig engelska som möjligt beskriva för en kamrat fördelarna med att lyssna på musik då man motionerar och vill ha hjälp och översätta följande meningar. Mina försök duger inte.
Motionerare/idrottare som lyssnar på musik under träningen får lägre puls och mjölksyrehalter än de som inte gör det. Det visar många studier. Idrottarna uppvisar en lägre ansträngning trots att de objektivt utför samma arbete. Musik gör dig alltså mindre trött, märkligt men sant.
Musiken ökar bland annat koordinationen. Du rör dig bättre om du jobbar i takt med en viss rytm. Musiken ger dig helt enkelt ett bättre löpsteg.
En av förklaringarna till att musiken påverkar känslorna så starkt är att musiken tar raka vägen till de delar av hjärnan som styr känslorna, förbi förnuftet.
Those who listen to music when they exercise have a lower pulse and lower levels of lactic acid than those who don't. This has been shown by several studies. Even though the athletes all seem to do the same amount of work, those who listen to music are less strained. So music makes you less tired, strange but true.
Among other things, music improves the coordination. You move better if you move to the beat of a rythm, so the music gives you a better running step.
In the brain, music bypasses sense and goes straight to sensibility. That's part of the reason why music affects your emotions so strongly.