Citat:
Ursprungligen postat av
fryskyl
Ja, mitt svar är en förmodan, och det finns knappast något logiskt bindande skäl till att "she/her" skulle vara tydligare än enbart "she". Men som sagt, jag antar att det också tänks göra klart att detta är en språklig preferens snarare än ett biologiskt uttalande, så att säga. Det hade ju inte gått för sig att skriva "woman", då det är transfobiskt och kan trigga de woka. Och enbart "she" låter lite som "I'm a "she" ", vilket liksom är nära "I'm a woman".
Hursomhelst, nu är konventionen ganska etablerad i engelskspråkiga woke-sammanhang, så då har det väl liksom bara blivit så. Möjligt att du kan finna en del som enbart skriver "they" eller "she". Vad jag vet har detta inte anammats i Sverige.
Jag skiter i om folk blir kränkta över att jag VET vilket kön jag har.
Har man sådana jävla vanföreställningar får man söka hjälp, eller ansöka om avlivning.
Jag tänker inte sluta säga att jag är KVINNA bara för att folk lider av vanföreställningar, det tar inte jag på mig. Och idioter som klistrar "transofobiskt" på allt, är samma jävla pack som antirasister o ska smeta den skiten på folk i tid och otid, kontentan av det hela, idioti.
Det är ju en trend att haka på all sån möjlig skit dessutom, tröttsamt.
Och kallar man sig själv för "dem", så får jag antaga att det handlar om narcissism, eller schizofreni.