2023-09-15, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStation
Lyssnar på rättegången
Vilket minne på den mannen, han får vara glad att han kommer ihåg vad han heter

Vart lyssnar du på den?
Citera
2023-09-15, 07:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sansiis
Vart lyssnar du på den?

Rättegångsappens kanal på Youtube har lagt upp
Citera
2023-09-15, 08:09
Medlem
Citat:
Vart lyssnar du på den?
Primecrime, lyssnar i appen men finns på youtube
Citera
2023-09-15, 09:13
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemedendryge
Helt rätt!
Folk här har varit så uppskruvade om att det är han så att det har blivit deras sanning.
Filip är och har alltid varit en bra människa, men tyvärr uppvuxen fel kvarter vilket resulterar i att man någon gång är med om någon form av skit(vissa mer andra mindre) F var den personen som hade lite skit i bagaget jämfört t.ex med mig själv, dock när det smällde så smällde det ordentligt för han och samtliga ggr pga någon form av drog. Första gången dömd till 3år, kommer ut i ca 1 1/2 år sen dömd till 4år. För att sätta det i perspektiv till mig själv som var kriminell 24/7 så hade jag ett 60-tal åtalspunkter inom loppet av två år F hade tre. F var kanske ingen ängel. Men att säga att han gjort detta UTAN bevis, då ska ni veta att ni tar död på fler familjer än så, pga vad som skrivs här så har jag blivit ifrågasatt flera ggr av min egen fru(vilket känns mindre trevligt) Vill också nämna att jag, Precis som F är en helt annan person idag, Arbetar på högre nivå, familj, barn. Drogfri och fri från kriminalitet sedan ca 20 år sedan. Fram till den dagen någon kan bevisa att det är F då får man faktiskt låta han vara.

Tack o bock!
Jag växte också upp i området och gissa vad jag styckmördade ingen som Filip absolut gjort. INGEN annan gjorde det. Folk som blev indragna i han och micke p+bs skit gick det snett för angående missbruk, absolut.

Det sitter inte i väggarna, det sitter i människorna. Alla var rädda för filip när vi var barn. Brottades vi på skoj kom han och skulle slå in skallen på en med en sten. Fäktades vi med pinnar kom han med ett järnrör. Han var alltid störd.

När jag var åtta hade jag utomhuskalas på gården, då passade han på att skjuta min hund med en luftpistol och när uppmärksamheten var där pissade över kalasbordet. När han blev påkommen skrattade han bara och sprang därifrån. Han var tonåring när han gjorde det. Han var alltid störd.

Precis före han åkte in våldtog han en annan av sabin*s kompisar högst upp i trapphuset. Han var fyra år äldre än henne då. Det har han också kommit undan med för att hon var livrädd för honom, liksom vi andra.

Finns så oerhört många sådana här minnen bland de som tvingades stå ut med honom medan du måste leta bra jävla länge för en enda "barndomsvän" som skulle ha något bra minne av honom än mindre vilja försvara honom. Tvivlar riktigt starkt på att du skulle hitta en enda, kan inte ens föreställa mig vem det skulle kunna vara. Att hans mamma var prostituerad och slog honom är fan ingen ursäkt för något av det här.

Ledsen men du är naiv till en provocerande grad och har gått på hans lögner. Förmodligen för att du vill gå på dem. Din fru låter däremot som en klok människa.
Senast redigerad av MomsPlusSkatt 2023-09-15 kl. 09:24.
Citera
2023-09-15, 17:44
Medlem
tjenaretjenares avatar
Vilken bandidos avdelning och när var H*ltberg med?
Citera
2023-09-15, 18:17
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Vilken bandidos avdelning och när var H*ltberg med?

Ja den frågan undrar jag med.

Det har funnits 2 st, en u Bunkeflostrand och en ute på Toftanäs.
Dom som hängde på Bunkeflostrand, kännrr jag och varit flera gånger. Där fanns ingen Hultberg med i en klubben,
Sen kännde jag dom ute på Toftanäs, och där fanns ingen Hultberg som var medlem då.

Så jag undrar också vilken klubb det var.
Citera
2023-09-15, 18:37
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Ja den frågan undrar jag med.

Det har funnits 2 st, en u Bunkeflostrand och en ute på Toftanäs.
Dom som hängde på Bunkeflostrand, kännrr jag och varit flera gånger. Där fanns ingen Hultberg med i en klubben,
Sen kännde jag dom ute på Toftanäs, och där fanns ingen Hultberg som var medlem då.

Så jag undrar också vilken klubb det var.

Inte i Hbg då? Tror han sa Malmö förresten men fanns de verkligen där 2002-2003?
Citera
2023-09-15, 18:41
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Inte i Hbg då? Tror han sa Malmö förresten men fanns de verkligen där 2002-2003?

Jag ställde frågan innan också, men ingen kunde bekräfta det .
Citera
2023-09-15, 20:03
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SethPutnam
Tror inte han fälls, om det ens överklagas. Kan åklagaren stärka upp med något nytt förhör, så kanske.

Åklagarens chans är i princip att ett vittne som faktiskt var med vid styckningen träder fram, men det känns mycket osannolikt.

Citat:
Ursprungligen postat av SigneKanin
Man nöjde sig istället med att gräva endast där en sökhund markerade (bara fyra ställen) och sedan gjorde man det inte ens försiktigt utan med GRÄVSKOPA, som man bad de stackars byggjobbarna (dvs inte polisanställda) om hjälp med.
[...]
Så vad kan man mer ha missat i det här hafsverket? Det går bara att spekulera i såklart. Men tänk om Filips fingeravtryck fanns på plasten runt benet som aldrig hittades? Mordvapnet kanske slängdes i med kroppen. Kläderna Filip hade på sig, med både hans och offrets DNA på. De sistnämnda sakerna skulle inte ens likhundar markera på, särskilt efter 15 år. Så man letade ju inte ordentligt.

Det är enorma volymer att gräva upp. Inget man gör med spade. Men det känns också respektlöst att inte leta reda på resten av kroppen, det är en slags sista förolämpning mot den här stackars flickan. Att de skulle ha hittat något mer av värde tror jag däremot inte på, mördaren och medbrottslingen har varit försiktiga. Gömmer man huvud och kropp på olika ställen så är man inte så dum att man lägger ner bevis i ett av paketen.

Citat:
Ursprungligen postat av izaque3000
Det var beklagligt att det inte fanns några DNA eller fingeravtryck på den där huvudlösa Geishan som någon lämnat vid utgrävningen, det tyckte jag var en (av jävligt många) anmärkningsvärda detaljer i FUP:n

Det finns nog bara en person som kan ha gjort detta och det är gärningsmannen. Det vittnar i sin tur om ett visst psyke hos gärningsmannen.

Citat:
Ursprungligen postat av emazet
DNA tilhör Filips vän Mikael Blomqvist. Finns med i stämningsansökan .

Det är inte säkerställt, som det står i det du citerar.
Citera
2023-09-15, 20:32
Medlem
Hur styckar man en kropp? Jag undrar om man har behövt redskap till det och om en person klarar av det ensam?
Citera
2023-09-15, 20:47
Avslutad
Citat:
Hur styckar man en kropp? Jag undrar om man har behövt redskap till det och om en person klarar av det ensam?

Skitjobbigt om man inte har rätt grejer, men det är rent tekniskt inte svårare än att stycka en gris.
Citera
2023-09-15, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SethPutnam
Skitjobbigt om man inte har rätt grejer, men det är rent tekniskt inte svårare än att stycka en gris.

Så det funkar inte med vanliga köksredskap?
De har ju också styckat rejält, huvud, ben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in