Instabil, ja nu verkar det vara så att han har ett eget begrepp för det! Om man inte skakar av sig våldshändelser som mord anser han att man är instabil.
Men jag håller absolut med dig. Det var något som gjorde att jag blev väldigt illa berörd när jag läste hans förhör första gången. Känslan befästes när jag hörde hans "vittnesmål" i rättegången

Det är
något allvarligt fel på snubben så jag läste igenom hans förhör igen..
Alltså han är ett levande skämt! Jag har aldrig hört någon prata så mycket om moral, värderingar osv..
Förmodligen vet han inte riktigt vad det betyder men han har lärt sig att det är något bra, så han upprepar det hela tiden

Vi ska titta lite på hans moral, värderingar och gränser. Det blir för långt att ta med allt så jag får plocka lite här...
Nu pratar vi om ett överfall där tre killar gick upp till en gammal farbror som var över 90 år för att stjäla hans pengar. Dock hittade de bara lite pengar. Förmodligen därför vände de om igen och gick upp och närmast torterade honom. Filip och A försökte skylla på den tredje. Men en kriminell som hörde dem prata på häktet tyckte det var ett så brutalt och äckligt brott att han berättade det för åklagaren eller polisen. Han gillade inte att Filip och A snackade ihop sig och försökte skylla på M.
MB: Alltså för jag, nummer ett, Filip, och som jag
förmodligen nämnde till er sist, dom var ju inte kriminella. Överhuvudtaget inte. Fille han var
nog den, om man ska se det som mest kriminell, då kanske för att han tog droger. Dom andra
två, dom tog inte droger. Men dom här tre, dom var ju egentligen inte kriminella. Dom var
bara busiga.
: Men dom här tre, dom har …. bara haft maximal otur.
GN: Vad tänker du vad var otur ifråga om det som hände med Torsten?
MB: Alltså jag har ju fått till mej att man skulle gå upp och ta pengar från han. Samtliga tre
var påverkade. Och då blev det ett handgemäng när Torsten inte ville ge ifrån sig sina pengar.
Jag kan ju dock inte förstå det. Jag har ju hört i efterhand att Torsten försökte sparka. Och då
var det nån som försökte avvärja. Så blev det, ja, han var ju en gammal, skröplig man ju.
Borttaget namn från min sida då de andra två inte är aktuella i detta målet.
Michael får reda på att Marua är död
SN: När fick du reda på att hon faktiskt var död?
MB: Ingen aning. Huvudet i Bokskogen, kanske medi
Ren lögn. Mikael morsa visste det för hon hade hört ett samtal mellan Mikael och Filip. Det var då Mikael ville tysta henne och blev anklagad för "övergrepp i rättssak". Redan i jan/feb 2003 så visste Mikaels moster också om det. Observera att vid den tidpunkten var det ingen som visste att Marua var död. Mikaels moster bodde i Stockholm och pratade bara med sin syster (Mikaels mamma) i Malmö.
Såhär ser han på taxirånet
MB: Så nä, där var inga tankar. Sen så vet jag efterföljande att han hade ringt upp sin
dåvarande flickvän eller nåt sånt. Sen kommer jag inte ihåg om det var Jennifer eller om det
var hon den andra, Emelie, tror jag hon hette. Emelie.
GN: Mm.
MB: Nånting med han skulle möta dom på Gustav och sen så blev det bråk eller vad fan det
var. Sen tar han taxin hem till Zenith och sen så tror han att han har betalt taxichauffören som
menar på, "Du har inte betalt" och då blir han förbannad och tar upp vapnet och så menar på,
"Du ska inte blåsa mej. Ge mej dina pengar". Ungefär så.
Han vet att Filip är skyldig till mord men såhär uppför han sig:
Danny insisterade på att det var Fille – Michael insisterade på att det inte var Fille
MB: Jag vet ju dock, jag kommer ihåg mellan mej och Danny att vi satt och diskuterade eller
nästan bråkade om, för att han insisterade på att det är Fille och jag insisterade på att det är
inte Fille. Kan inte va Fille. Men just diskussionen mellan mej och Filip, det kommer jag
faktiskt inte ihåg så.
Det var ju inte bara Filip han försvarade utan även sig själv. Han visste ju att det var Maruas huvud som var hittad i bokskogen innan det var känt för allmänheten. Jag undrar varför

. Nu krånglade det ju till sig för Micke när de dessutom hittade hans mitrokondieDNA på en av plastsäckarna.
Vem tror på Kaj och Danny och vem tror på Micke och Filip?