Citat:
Ursprungligen postat av
Vemedendryge
Helt rätt!
Folk här har varit så uppskruvade om att det är han så att det har blivit deras sanning.
Filip är och har alltid varit en bra människa, men tyvärr uppvuxen fel kvarter vilket resulterar i att man någon gång är med om någon form av skit(vissa mer andra mindre) F var den personen som hade lite skit i bagaget jämfört t.ex med mig själv, dock när det smällde så smällde det ordentligt för han och samtliga ggr pga någon form av drog. Första gången dömd till 3år, kommer ut i ca 1 1/2 år sen dömd till 4år. För att sätta det i perspektiv till mig själv som var kriminell 24/7 så hade jag ett 60-tal åtalspunkter inom loppet av två år F hade tre. F var kanske ingen ängel. Men att säga att han gjort detta UTAN bevis, då ska ni veta att ni tar död på fler familjer än så, pga vad som skrivs här så har jag blivit ifrågasatt flera ggr av min egen fru(vilket känns mindre trevligt) Vill också nämna att jag, Precis som F är en helt annan person idag, Arbetar på högre nivå, familj, barn. Drogfri och fri från kriminalitet sedan ca 20 år sedan. Fram till den dagen någon kan bevisa att det är F då får man faktiskt låta han vara.
Tack o bock!
Jag är iofs tveksam till om det är meningsfullt att straffa någon efter så lång tid, då det i stort sett är en annan person än den som begått brottet som straffas och då ett straff ofta drabbar oskyldiga anhöriga i familjen. Det är givetvis viktigt för rättssäkerheten att det finns hållbara bevis och viktigt att ha i minnet om det inte finns bevis bortom rimligt tvivel när man bedömer den misstänkte.
Men kom igen, sannolikheten för att någon annan dödat Marua och grävt ned henne är försumbar och skulle detta osannolika ha inträffat är det lika försumbart att den misstänkte är ovetande om vad som inträffat.
Hur skulle ett alternativt scenario sett ut?