2023-09-15, 21:44
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Jag växte också upp i området och gissa vad jag styckmördade ingen som Filip absolut gjort. INGEN annan gjorde det. Folk som blev indragna i han och micke p+bs skit gick det snett för angående missbruk, absolut.

Det sitter inte i väggarna, det sitter i människorna. Alla var rädda för filip när vi var barn. Brottades vi på skoj kom han och skulle slå in skallen på en med en sten. Fäktades vi med pinnar kom han med ett järnrör. Han var alltid störd.

När jag var åtta hade jag utomhuskalas på gården, då passade han på att skjuta min hund med en luftpistol och när uppmärksamheten var där pissade över kalasbordet. När han blev påkommen skrattade han bara och sprang därifrån. Han var tonåring när han gjorde det. Han var alltid störd.

Precis före han åkte in våldtog han en annan av sabin*s kompisar högst upp i trapphuset. Han var fyra år äldre än henne då. Det har han också kommit undan med för att hon var livrädd för honom, liksom vi andra.
Självklart skulle han förstöra din födelsedag också, varför? Därför han kunde! Förmodligen helt fel enligt honom att någon annan än Filip Wolender stod i centrum.

Finns så oerhört många sådana här minnen bland de som tvingades stå ut med honom medan du måste leta bra jävla länge för en enda "barndomsvän" som skulle ha något bra minne av honom än mindre vilja försvara honom. Tvivlar riktigt starkt på att du skulle hitta en enda, kan inte ens föreställa mig vem det skulle kunna vara. Att hans mamma var prostituerad och slog honom är fan ingen ursäkt för något av det här.

Ledsen men du är naiv till en provocerande grad och har gått på hans lögner. Förmodligen för att du vill gå på dem. Din fru låter däremot som en klok människa.

Jag beklagar att du har varit tvungen att växa upp med denne störde individ i närheten. I dag lyssnade jag på honom i ljudfilen och jag upplevde honom som förståndshandikappad. Är han så ointelligent eller spelar han?

Det är inte långa stunder i taget jag orkade lyssna på honom men det ändrades när jag hörde på vittnet Sab*ne! Vilken tjej! Hon var verkligen inte rädd utan berättade om hur han var, dessutom klart och tydligt.
Men något är fel på honom det råder det ingen tvekan om. Det är fruktansvärt att ni barn var tvungna
att vara på er vakt när han var i närheten.
Det går inte att klandra Sabin*s kompis heller för att hon inte anmälde honom för våldtäkt. Han är uppenbart inte klok. Ibland säger man så i allmänhet, men jag menar det bokstavligen när det gäller honom. Jag förstår att hon var livrädd.
Man kan ju fråga sig hur mycket han har kommit undan med?

Sedan har jag för mig att jag läste i FUP att Jolly och Blomman var gifta och hade barn. Hade jag varit fru till någon av dem hade jag ställt ett ultimatum. Berätta om den kvällen! Berätta hur ni hjälpte till att paketera (Blommans mitrokondieDNA var ju på ena plastsäcke ) och köra ut Maruas döda kropp. Berätta det för domstolen. Gör upp med ditt förflutna. Annars går jag.

Om jag inte minns fel så sa Jolly i FUP "ja jag kan ta på mig mordet jag får inget straff ändå" är han också empatistörd. Förstår han inte att om några år kan det vara hans egna barn som råkar ut för något. Skulle han gilla den inställningen då?

Men stannar fruarna trots allt så är de ju exakt samma skrot och korn och tillåter att deras män väljer tystnaden och Filip framför sina familjer.

Ju mer man får reda på om Filip desto hemskare framstår han. Han gör såna äckliga brott. Slår i sönder en gammal farbror och nu får vi reda på att han har begått våldtäkt också. Skjutit och styckat Marua. Gått på en hemlös farbror och spöat upp honom. Gett en man ett knytnävsslag helt oprovocerat, usch!

Självklart skulle han förstöra din födelsedag också. Varför, för han kunde! Han tyckte säkert det var helt fel att någon annan än Filip Wolender stod i centrum.
Senast redigerad av why123 2023-09-15 kl. 22:07. Anledning: ..
Citera
2023-09-15, 23:07
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Men stannar fruarna trots allt så är de ju exakt samma skrot och korn och tillåter att deras män väljer tystnaden och Filip framför sina familjer.

Den kvinna som stannar hos/blir ihop med MGM efter vad som framkommit måste ju vara lätt utvecklingsstörd, som minst. Så jag tror det här (äntligen) kan få negativa konsekvenser i vissa personers privatliv. Funderar till och med på om det var det som var meningen med den extremt ingående kartläggningen och att väcka detta hopplösa åtal, som en "innehållsförteckning" för omvärlden s.a.s. utan egentligt hopp om fällande dom.
Citera
2023-09-16, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Den kvinna som stannar hos/blir ihop med MGM efter vad som framkommit måste ju vara lätt utvecklingsstörd, som minst. Så jag tror det här (äntligen) kan få negativa konsekvenser i vissa personers privatliv. Funderar till och med på om det var det som var meningen med den extremt ingående kartläggningen och att väcka detta hopplösa åtal, som en "innehållsförteckning" för omvärlden s.a.s. utan egentligt hopp om fällande dom.

Har han någon partner just nu? Han hade väl barn men ingen partner?

Sen undrar jag vad Maruas pappa exakt syftade på i nyheterna när han sa att innan trodde han det var en olycka men inte längre. Jag tolkar det som att han har fått en uppfattning om att Marua mördats avsikligt, eller?
Citera
2023-09-16, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk

Det är jättebra att sanningen kom ut även om han går fri, nu vet alla hur det ligger till.
Citera
2023-09-16, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Inte i Hbg då? Tror han sa Malmö förresten men fanns de verkligen där 2002-2003?

Hultberg höll till på Toftanäs, varit med han några ggr där(tror dock inte han var medlem)
Citera
2023-09-16, 01:16
Medlem
Det är inte säkerställt, som det står i det du citerar.[/quote]

Antingen Mikaels DNA eller nägon i hans släkt
Citera
2023-09-16, 03:11
Medlem
why123s avatar
Det blir lite absurt just i denna situationen att misstänka att någon släkting till Mikael skulle hjälpa Filip
att paketera Maruas kroppsdelar.

Har väldigt svårt att föreställa mig att när Filip ringer står familjen och diskuterar vem av dem som ska göra det. Vi kan helt säkert utgå från att det är Mikael som har gjort det och lämna hans övriga släkt i fred.
Citera
2023-09-16, 13:36
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Jag beklagar att du har varit tvungen att växa upp med denne störde individ i närheten. I dag lyssnade jag på honom i ljudfilen och jag upplevde honom som förståndshandikappad. Är han så ointelligent eller spelar han?

Det är inte långa stunder i taget jag orkade lyssna på honom men det ändrades när jag hörde på vittnet Sab*ne! Vilken tjej! Hon var verkligen inte rädd utan berättade om hur han var, dessutom klart och tydligt.
Men något är fel på honom det råder det ingen tvekan om. Det är fruktansvärt att ni barn var tvungna
att vara på er vakt när han var i närheten.
Det går inte att klandra Sabin*s kompis heller för att hon inte anmälde honom för våldtäkt. Han är uppenbart inte klok. Ibland säger man så i allmänhet, men jag menar det bokstavligen när det gäller honom. Jag förstår att hon var livrädd.
Man kan ju fråga sig hur mycket han har kommit undan med?

Sedan har jag för mig att jag läste i FUP att Jolly och Blomman var gifta och hade barn. Hade jag varit fru till någon av dem hade jag ställt ett ultimatum. Berätta om den kvällen! Berätta hur ni hjälpte till att paketera (Blommans mitrokondieDNA var ju på ena plastsäcke ) och köra ut Maruas döda kropp. Berätta det för domstolen. Gör upp med ditt förflutna. Annars går jag.

Om jag inte minns fel så sa Jolly i FUP "ja jag kan ta på mig mordet jag får inget straff ändå" är han också empatistörd. Förstår han inte att om några år kan det vara hans egna barn som råkar ut för något. Skulle han gilla den inställningen då?

Ju mer man får reda på om Filip desto hemskare framstår han. Han gör såna äckliga brott. Slår i sönder en gammal farbror och nu får vi reda på att han har begått våldtäkt också. Skjutit och styckat Marua. Gått på en hemlös farbror och spöat upp honom. Gett en man ett knytnävsslag helt oprovocerat, usch!

Självklart skulle han förstöra din födelsedag också. Varför, för han kunde! Han tyckte säkert det var helt fel att någon annan än Filip Wolender stod i centrum.
Filip är väl normalbegåvad så att säg, inte direkt ett geni i skolan men han är inte handikappad. Blomman tror jag inte är kvar i Sverige (eller om det är att han åkt in igen, minns inte) men han är inte tillgänglig. Jolly däremot är definitivt lite slö eller vad man ska säga och ville mest bli inkluderad före drogerna tog honom. Han var en typisk hanger-on.

Värsta med Torsten var väl att filip och co släpade med småbarn upp dit när det hände, småttisarna trodde de skulle tigga en slant till glass.

Hade en slags reunion med barndomsvänner från gården nu under sommaren och alla hade såna störda saker att berätta om honom, både stora och små, men som man hållt tyst om.
Citera
2023-09-16, 13:36
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Det blir lite absurt just i denna situationen att misstänka att någon släkting till Mikael skulle hjälpa Filip
att paketera Maruas kroppsdelar.

Har väldigt svårt att föreställa mig att när Filip ringer står familjen och diskuterar vem av dem som ska göra det. Vi kan helt säkert utgå från att det är Mikael som har gjort det och lämna hans övriga släkt i fred.
Snälla nån, klart det är han.
Citera
2023-09-16, 13:41
Medlem
den.dryges avatar
Citat:

Han säger själv att det inte kan vara någon annan, än hans hårstrå.
Citera
2023-09-16, 14:35
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemedendryge
Hultberg höll till på Toftanäs, varit med han några ggr där(tror dock inte han var medlem)

Har sjukt svårt att se mig han i en väst...
Citera
2023-09-16, 19:25
Medlem
bergsturks avatar
Citat:

Det är klart det är han men det räcker inte i en domstol, han var inte åtalad, och det brott han hade kunnat dömas för är preskriberat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in