2017-05-22, 13:14
Medlem
Phi*ip är född -81 om jag minns rätt. När han var påverkad så var han farlig, jag råkade själv ut för honom en valborg i tidiga tonåren, jag var dock snabbare än honom så jag klarade mig ok.

Han har mycket riktigt polskt påbrå från ena föräldern. Tror han gick på Rörsjöskolan och sedan Stenkulaskolan på högstadiet.

Har aldrig förstått hur Marua hamnade med honom då jag minns henne som en väluppfostrad och snäll tjej, hela familjen är så vitt jag vet "välordnade".

Phi*ip var inblandad i ett dråp i sina tonår, ett lägenhetsrån som slutade illa för gubben som upptäckte dem i sitt hem. Hans kompanjon vill jag minnas åkte in några år för det men har sedan dess ordnat upp sitt liv och kan lämnas utanför tråden.

Bland de kamrater som fanns i Phi*ips omgivning så vill jag minnas en Micke men inget jag kan svära på.
Citera
2017-05-22, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDooh
Phi*ip är född -81 om jag minns rätt. När han var påverkad så var han farlig, jag råkade själv ut för honom en valborg i tidiga tonåren, jag var dock snabbare än honom så jag klarade mig ok.

Han har mycket riktigt polskt påbrå från ena föräldern. Tror han gick på Rörsjöskolan och sedan Stenkulaskolan på högstadiet.

Har aldrig förstått hur Marua hamnade med honom då jag minns henne som en väluppfostrad och snäll tjej, hela familjen är så vitt jag vet "välordnade".

Phi*ip var inblandad i ett dråp i sina tonår, ett lägenhetsrån som slutade illa för gubben som upptäckte dem i sitt hem. Hans kompanjon vill jag minnas åkte in några år för det men har sedan dess ordnat upp sitt liv och kan lämnas utanför tråden.

Bland de kamrater som fanns i Phi*ips omgivning så vill jag minnas en Micke men inget jag kan svära på.

Han Micke, hört han var inblandad i mordet "styckningen" bara rykte dock. Men troligen sanning ändå han var filips rövslickare
Senast redigerad av malmosamurai 2017-05-22 kl. 14:12.
Citera
2017-05-22, 15:34
Medlem
Kan vi klargöra en sak nu bara först, den misstänkte GM stavar sitt förnamn Ph el. enkelt F?
Han heter W*st*rb*rg (*e) i eft.namn och han är alltså född 81.
Vet någon något om hans nuvarande status, det verkar ju som att livet leker för han med företag, "nytt liv" (enl. media) m allt vad det nu innebär???

Micke då... Vem är denne rövslickare?
Är han en av dem som gått vidare i drogträsket och bara behöver en inlåsning med tillhörande abstinens för att börja prata?
Citera
2017-05-22, 19:12
Medlem
Något som inte är så känt är att det var Marua som upptäckte paret som knivmördades på Zenitgatan i Malmö under 90-talet. Har läst det någonstans för länge sedan.
Citera
2017-05-23, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
I en stad som Malmö är det inte ovanligt, även om det inte heller är vanligt. Det händer liksom. Men finns det något som talar för det spåret? Jag har inte hört något alls som skulle spela roll, hon var mer en dumdristig tonåring än något annat men sen var vi inte mer än bekanta heller.

Håller med om att det är märkligt. Intrycket jag har fått är att det finns brister i utredningsmaterialet som inte blivit säkerställda så de har inte framkommit i media ännu. T. ex vet jag att en av grannarna sade att det stank av "starkt rengöringsmedel" ut i trappen när de höll på med lägenheten. Tog lång tid att få dit hunden och det var osäkert hur man kunde knyta just honom till brottet etc. Kanske ställde till det.

Men klart fan att det var han. Vad jag vet är det Filip och tre till som vet vad som hände. Det var iaf så många som pratade om det efteråt, de kan ha överdrivit. En är den fegaste, mest lismande personen jag har träffat. Tvivlar på att han inte sagt något till polisen vilket gör det hela ännu konstigare.

I podden framkommer det att den tekniska undersökningen av badrummet var total, De skruvande ner allt och drog upp rör mm utan att finna något - så: detta måste isåfall gm har gjort innan, för det vore helt omöjligt att inte finns ngt i avloppet tex, om teorin är att de nu styckat henne i badrummet. När det gäller likhunden tror jag inte att det var hennes kropp - de här killarna har nog inte väntat alltför mkt för att göra sig av med kroppen, och så många år efter stämmer det nog inte. Däremot en avliden efter 32 år - som kanske legat flera varma dagar el veckor indikerar nog mer ämnen i kropp som legat 1 el max 2 dagar. Det är vad jag tror.

När det gäller städet av lägenheten kan det vara så enkelt - att de själv valt att sanera oavsett var styckningen skedde.
Citera
2017-05-23, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glaskras
Något som inte är så känt är att det var Marua som upptäckte paret som knivmördades på Zenitgatan i Malmö under 90-talet. Har läst det någonstans för länge sedan.
Det har jag också hört. Vi pratar om mordet på 2:a eller 3:e våningen i porten nära nedfarten till garaget? Minns inte numret... Vad man fick höra då var att det rörde sig om någon slags uppgörelse gällande drogskulder där paret hittades i sin lägenhet med columbian neckties.

I övrigt är det PH han stavade sitt namn med. My bad, inte skrivit namnet särskilt ofta.

När ni säger Micke menar ni P eller B? Båda var svagbegåvade med tillhörande laster och hängde gärna på övergrepp i olika former. Jag vet inte vad som hände med dem efter ~högstadiet.
Citera
2017-05-23, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
I podden framkommer det att den tekniska undersökningen av badrummet var total, De skruvande ner allt och drog upp rör mm utan att finna något - så: detta måste isåfall gm har gjort innan, för det vore helt omöjligt att inte finns ngt i avloppet tex, om teorin är att de nu styckat henne i badrummet. När det gäller likhunden tror jag inte att det var hennes kropp - de här killarna har nog inte väntat alltför mkt för att göra sig av med kroppen, och så många år efter stämmer det nog inte. Däremot en avliden efter 32 år - som kanske legat flera varma dagar el veckor indikerar nog mer ämnen i kropp som legat 1 el max 2 dagar. Det är vad jag tror.

När det gäller städet av lägenheten kan det vara så enkelt - att de själv valt att sanera oavsett var styckningen skedde.

Skulle tro att styckningen är gjord någon helt annanstans. Tydligen så gjorde MGM sig av med soffan efter att Maura försvann och han ville inte uppge för polisen var den tagit vägen, så gissningsvis är soffan själva mordplatsen, kanske hon dödades i soffan och därefter transporterades bort för styckning. Varför han gjorde sig av med soffan är dock lite svårt att förstå, men tyder väl på att Maura gett ifrån sig blod eller dyl när hon dog, så soffan på så vis blev förstörd.

Vad gäller hunden som markerade så markerade den väl troligen på BÅDE det gamla liket och Maura?
Citera
2017-05-23, 20:26
Medlem
Varför genomfördes denna styckning? Att endast kapa huvudet gör ju inte kroppen lättare att transportera.
Citera
2017-05-24, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Varför genomfördes denna styckning? Att endast kapa huvudet gör ju inte kroppen lättare att transportera.

Det blir svårare att fastställa dödsorsaken, förmodligen.
Citera
2017-05-24, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Du ska nog inte eftersöka logik där det inte finns någon. Vi pratar inte om snubbar som tänker genom saker så noga om ens alls.
Citera
2017-05-24, 13:13
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Kriminalhistoria

Trådar sammanfogade.

/Moderator
Citera
2017-05-24, 13:40
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
http://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-doda-maruahittad-efter-nastan-15-ar/

Jag får inte riktigt ihop detta, familjen hoppades alltså att hon levde vidare någonstans utan huvud?
Kan ju vara sorg. Fatta förlora sin fina tjej som man uppfostrat, lagat välling till, nattat, tvingats göra läxorna med, lärt cykla osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in