Citat:
Ursprungligen postat av
den.dryge
14 dagar efter sista rättegångsdsgen. Kl 11 tror jag det är. Då blir domen offentlig
Rättegången är inte slut förrän i nästa vecka. Sedan är det 14 dagar efter det. Dock är det bara en rättegångsdag i nästa vecka, vet inte riktigt när den ligger.
Jag fick köpa Sydsvenskan, där ingick premium av Expressen som jag redan har. Det var det verkligen värt. Filips minne är ju lite ojämt om man säger så.
Däremot har den åtalade mannen väldigt tydliga minnen av andra händelser som inträffade 2002 – 2003. Han beskriver i detalj ett bråk om knark som slutade med att han skadade handen. Och ett annat gräl med en beväpnad man på Zenithgatan.
– Här minns han! Nu är allt kristallklart, säger en av barndomskamraterna på åhörarläktaren och sträcker upp ett finger i luften.
Tycker det är superskoj att de gamla barndomskamraterna är vakna
Men sen det vittnesmålet som J1mmy gav stämmer ju inte. Okej att han har fått det av Mange p g a att Filip, han och några till gjort upp om det. (De vågade väl inget annat)
Det var ingen knarkfest. De var tre i lägenheten från början sedan åkte Mange hem. Kvar blev Filip och Marua. Sedan baseras allt på vad Filip har sagt, det med vådaskottet och så... Nu tror jag iofs inte att det var ett vådaskott.
Att jag är tämligen övertygad om att F var ensam med M var att hade Mange stannat då möjligen kunde han ringt SOS om det var ett vådaskott för då hade han sin vana trogen skyllt på M. Nu gick inte det förmodligen för att det gått några timmar sedan M:s mamma hämtat honom och kört till Höllviken tills att skottet brann av. Det hade en läkare konstaterat. Sedan hade han aldrig släppt iväg Mange och blivit själv med en död kropp, eller vad tror du?
Därför är det inte så konstigt att så många säger "jag har ju inte sett det själv", nej det var troligen ingen annan där.
Sedan blandade han in en massa folk efteråt med styckningen och köra ut i Bokskogen osv.. Därigenom fick han en hållhake på dem. Sedan insinuerades det nog mycket att den och den var med fast det förmodligen rörde sig om fyra pers max.
Läser man FUP är det ju många som än i dag inte vill blanda sig för att de är rädda för att få bekymmer.
Hur som helst ställde han till ett smärre h*lvete för en massa människor.