2023-08-14, 23:04
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja det stämmer. Under tiden jag skrev detta och så småningom skickade visste jag inte om att inlägget
ovanför mitt skrevs. Därför blev det inget citat.
Som du ser frågar jag om någon har varit på rättegången eller vill berätta vad Sydsvenskan skriver.

När jag skickade iväg detta hade den dryge gjort just det jag frågade om.

I övrigt så skriver jag bara vad jag tycker och tänker till de som följer fallet, känner personerna eller läst FUP.

Jag är för övrigt intresserad av att höra andras åsikter eftersom det under rättegången har varit väldigt tyst i detta fallet.
ok visste inte att man kunde skriva inlägg i 1,5h
jag brukar posta under tiden och fortsätter editera, finns risk att de försvinner under tiden annars

vilket datum förväntas domen falla?
Citera
2023-08-14, 23:10
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
ok visste inte att man kunde skriva inlägg i 1,5h
jag brukar posta under tiden och fortsätter editera, finns risk att de försvinner under tiden annars

vilket datum förväntas domen falla?

Det går säkert att skriva längre än så . Börjar du skriva, går iväg för att göra något annat, så kan du komma upp i flera timmar

Jag vet faktiskt inte när domen kommer.
Citera
2023-08-14, 23:13
Medlem
den.dryges avatar
14 dagar efter sista rättegångsdsgen. Kl 11 tror jag det är. Då blir domen offentlig
Citera
2023-08-15, 17:40
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
14 dagar efter sista rättegångsdsgen. Kl 11 tror jag det är. Då blir domen offentlig

Rättegången är inte slut förrän i nästa vecka. Sedan är det 14 dagar efter det. Dock är det bara en rättegångsdag i nästa vecka, vet inte riktigt när den ligger.

Jag fick köpa Sydsvenskan, där ingick premium av Expressen som jag redan har. Det var det verkligen värt. Filips minne är ju lite ojämt om man säger så.

Däremot har den åtalade mannen väldigt tydliga minnen av andra händelser som inträffade 2002 – 2003. Han beskriver i detalj ett bråk om knark som slutade med att han skadade handen. Och ett annat gräl med en beväpnad man på Zenithgatan.

Här minns han! Nu är allt kristallklart, säger en av barndomskamraterna på åhörarläktaren och sträcker upp ett finger i luften.

Tycker det är superskoj att de gamla barndomskamraterna är vakna

Men sen det vittnesmålet som J1mmy gav stämmer ju inte. Okej att han har fått det av Mange p g a att Filip, han och några till gjort upp om det. (De vågade väl inget annat)

Det var ingen knarkfest. De var tre i lägenheten från början sedan åkte Mange hem. Kvar blev Filip och Marua. Sedan baseras allt på vad Filip har sagt, det med vådaskottet och så... Nu tror jag iofs inte att det var ett vådaskott.

Att jag är tämligen övertygad om att F var ensam med M var att hade Mange stannat då möjligen kunde han ringt SOS om det var ett vådaskott för då hade han sin vana trogen skyllt på M. Nu gick inte det förmodligen för att det gått några timmar sedan M:s mamma hämtat honom och kört till Höllviken tills att skottet brann av. Det hade en läkare konstaterat. Sedan hade han aldrig släppt iväg Mange och blivit själv med en död kropp, eller vad tror du?

Därför är det inte så konstigt att så många säger "jag har ju inte sett det själv", nej det var troligen ingen annan där.

Sedan blandade han in en massa folk efteråt med styckningen och köra ut i Bokskogen osv.. Därigenom fick han en hållhake på dem. Sedan insinuerades det nog mycket att den och den var med fast det förmodligen rörde sig om fyra pers max.
Läser man FUP är det ju många som än i dag inte vill blanda sig för att de är rädda för att få bekymmer.

Hur som helst ställde han till ett smärre h*lvete för en massa människor.
Senast redigerad av why123 2023-08-15 kl. 17:47. Anledning: .
Citera
2023-08-15, 19:00
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Rättegången är inte slut förrän i nästa vecka. Sedan är det 14 dagar efter det. Dock är det bara en rättegångsdag i nästa vecka, vet inte riktigt när den ligger.

Jag fick köpa Sydsvenskan, där ingick premium av Expressen som jag redan har. Det var det verkligen värt. Filips minne är ju lite ojämt om man säger så.

Däremot har den åtalade mannen väldigt tydliga minnen av andra händelser som inträffade 2002 – 2003. Han beskriver i detalj ett bråk om knark som slutade med att han skadade handen. Och ett annat gräl med en beväpnad man på Zenithgatan.

Här minns han! Nu är allt kristallklart, säger en av barndomskamraterna på åhörarläktaren och sträcker upp ett finger i luften.

Tycker det är superskoj att de gamla barndomskamraterna är vakna

Men sen det vittnesmålet som J1mmy gav stämmer ju inte. Okej att han har fått det av Mange p g a att Filip, han och några till gjort upp om det. (De vågade väl inget annat)

Det var ingen knarkfest. De var tre i lägenheten från början sedan åkte Mange hem. Kvar blev Filip och Marua. Sedan baseras allt på vad Filip har sagt, det med vådaskottet och så... Nu tror jag iofs inte att det var ett vådaskott.

Att jag är tämligen övertygad om att F var ensam med M var att hade Mange stannat då möjligen kunde han ringt SOS om det var ett vådaskott för då hade han sin vana trogen skyllt på M. Nu gick inte det förmodligen för att det gått några timmar sedan M:s mamma hämtat honom och kört till Höllviken tills att skottet brann av. Det hade en läkare konstaterat. Sedan hade han aldrig släppt iväg Mange och blivit själv med en död kropp, eller vad tror du?

Därför är det inte så konstigt att så många säger "jag har ju inte sett det själv", nej det var troligen ingen annan där.

Sedan blandade han in en massa folk efteråt med styckningen och köra ut i Bokskogen osv.. Därigenom fick han en hållhake på dem. Sedan insinuerades det nog mycket att den och den var med fast det förmodligen rörde sig om fyra pers max.
Läser man FUP är det ju många som än i dag inte vill blanda sig för att de är rädda för att få bekymmer.

Hur som helst ställde han till ett smärre h*lvete för en massa människor.

Jag tror du har en intressant teori där. Dock kan jag i min fantasi ändå se mange hjälpa fille, för han såg upp till honom, sen kan ju F lätt hota M att klippa han med om han inte hjälper till.
Det är inte helt omöjligt att de kunde slutat så...

Överlag ett bra och sjukt intressant inlägg och rapportering av rättegången. Uppskattas innerligt av mig ska du veta.

Med att J1mmy varit med i Bandidos... Stämmer det verkligen ?
Citera
2023-08-15, 19:17
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Jag tror du har en intressant teori där. Dock kan jag i min fantasi ändå se mange hjälpa fille, för han såg upp till honom, sen kan ju F lätt hota M att klippa han med om han inte hjälper till.
Det är inte helt omöjligt att de kunde slutat så...

Överlag ett bra och sjukt intressant inlägg och rapportering av rättegången. Uppskattas innerligt av mig ska du veta.

Med att J1mmy varit med i Bandidos... Stämmer det verkligen ?

Har ingen aning. Men vad skulle anledningen vara att ljuga om det? J1mmy var väl gift med Manges kusin. Ska läsa hans förhör igen. Absolut såg han och några grabbar upp till Fille samtidigt som de var rädda för honom.
Rädd för honom var ju inte J1mmy i alla fall.
Senast redigerad av why123 2023-08-15 kl. 19:20. Anledning: ..
Citera
2023-08-15, 19:18
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Har ingen aning. Men vad skulle anledningen vara att ljuga om det?

Ja, just av den anledning att han är j1immy ...
Citera
2023-08-15, 19:18
Medlem
Har de hört Mart*n Brink i rätten?

Riktig filur det där!
Citera
2023-08-16, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bundari
Har de hört Mart*n Brink i rätten?

Riktig filur det där!

Martin Brink är inte kallad som vittne till rättegången. Eftersom Martin inte har sagt något vettigt i polisförhören tycker åklagaren inte att det är lönt att låta Martin vittna under rättegången.

Själv tycker jag att det är lite konstigt att Martin inte blir kallad - han är ju en av de personer som troligtvis vet vad som hände. Nu kan han berätta, utan risk att bli straffad (eftersom alla brott utom mord/dråp är preskriberade). Om han INTE säger sanningen vid rättegången gör han sig däremot skyldig till mened.
Citera
2023-08-17, 14:17
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strandmannen
Martin Brink är inte kallad som vittne till rättegången. Eftersom Martin inte har sagt något vettigt i polisförhören tycker åklagaren inte att det är lönt att låta Martin vittna under rättegången.

Själv tycker jag att det är lite konstigt att Martin inte blir kallad - han är ju en av de personer som troligtvis vet vad som hände. Nu kan han berätta, utan risk att bli straffad (eftersom alla brott utom mord/dråp är preskriberade). Om han INTE säger sanningen vid rättegången gör han sig däremot skyldig till mened.

Martin skulle säkert bara säga "jag minns inte", däremot har ju Mange sagt lite i FUP!
Är Mange och Jolly kallade som vittne?

Men du har rätt, visst skulle Martin bli kallad som vittne.
Senast redigerad av why123 2023-08-17 kl. 15:04. Anledning: ..
Citera
2023-08-17, 23:05
Medlem
Citat:
Är Mange och Jolly kallade som vittne?

Ja, både Mange och Jolly har vittnat.
Citera
2023-08-17, 23:05
Medlem
Citat: