2011-09-11, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av not an addict
Jag tar egentligen inga droger,men har provat i förra veckan.Ett opiumpreparat.
Men de hinner väl förmodligen gå ur kroppen antar jag.
Jag slutade droga för flera år sedan.Så jag är fullkomligt ren när jag gör denna utredning.
Förutom att jag tar ritalinet då,om det nu räknades.Är inte så insatt i det..
Tack för ni svara!

Ta inte Ritalin de dagar du skall genomföra psykologiska tester om du nu känner att du måste ta läkemedel som inte är utskrivna till dig.
Citera
2011-09-11, 20:12
Medlem
TS, går utredningen av adhd snabbt? Eller verkar den sträcka sig flera månader framåt??
Citera
2011-09-12, 00:47
Medlem
Aggrossivs avatar
ADHD/ADD-utredning

Okej, jag mår tillfälligt bättre nu, iallafall har de värsta ångestattackerna lämnat mig. Så nu känner jag att jag har kraft att ta reda på om jag har ADHD/ADD. Vart ska jag vända mig, till vårdcentralen eller vart annars? Vad ska jag säga om jag ringer till vårdcentralen? "Tjena, jag misstänker att jag har ADHD/ADD, kan jag få en tid?"
Citera
2011-09-12, 01:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrossiv
Okej, jag mår tillfälligt bättre nu, iallafall har de värsta ångestattackerna lämnat mig. Så nu känner jag att jag har kraft att ta reda på om jag har ADHD/ADD. Vart ska jag vända mig, till vårdcentralen eller vart annars? Vad ska jag säga om jag ringer till vårdcentralen? "Tjena, jag misstänker att jag har ADHD/ADD, kan jag få en tid?"
Fy fan vad poppis det verkar vara att ha ADHD. Ingen trollanklagelse just sayin.. Om du fortfarande går kvar i skolan så är det kuratorn, Annars rekommenderar jag google.
Citera
2011-09-12, 01:10
Medlem
AcidMs avatar
Ja, det är ett bra sätt att gå tillväga. Börja där så kan de remittera dig vidare.
Citera
2011-09-12, 02:05
Medlem
aokones avatar
Citat:
Jag har ADD och har haft massa ångest sedan jag börja ta concerta
Citera
2011-09-12, 08:03
Medlem
SuperSilverHazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aokone
Jag har ADD och har haft massa ångest sedan jag börja ta concerta
Det finns fler mediciner än just concerta så de är inget att oroa sig över
Citera
2011-09-12, 10:09
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Vart ska jag vända mig, till vårdcentralen eller vart annars? Vad ska jag säga om jag ringer till vårdcentralen? "Tjena, jag misstänker att jag har ADHD/ADD, kan jag få en tid?"
Det är precis så du ska göra för att få hjulet att börja rulla.

Citat:
Okej, jag mår tillfälligt bättre nu, iallafall har de värsta ångestattackerna lämnat mig. Så nu känner jag att jag har kraft att ta reda på om jag har ADHD/ADD.
Jag föreslår att du tar hjälp av någon som kan föra din talan när du inte mår tillräckligt bra, förslagsvis en förälder eller annan familjemedlem. För tyvärr är sannolikheten hög att hjulet kommer att stanna några gånger på vägen. Då måste man stå på sig, vilket kan vara svårt om man inte mår bra.
Citera
2011-09-12, 15:08
Medlem
not an addicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TequilaRacer
TS, går utredningen av adhd snabbt? Eller verkar den sträcka sig flera månader framåt??

Jag vet faktiskt inte hur lång tid allt tar sammanlagt.Men jag fick träffa en psykolog i förra veckan som började göra lite olika tester och nu ska jag träffa honom 2 ggr till denna vecka,sen ska nog testerna hos honom vara klara,sa han iaf.Men jag måste få med min mamma till min läkare,som har bett henne vara med under ett samtal med honom,då hon ska ställa en del frågor kring barndomen.

Sen ska väl min läkare,psykologen,samt min "vanliga" psykolog träffas och ha ett samtal kring mig,för att kunna fastställa en diagnos(så som dom förklarat iaf)
Jag bad om en utredning i mars nån gång detta året och det va nu i september som dom äntligen satte igång det hela.Synd man inte har nåt som helst tålamod :/
Känns som allting tar en evighet! Men skönt att det börjar gå framåt ändå
Citera
2011-09-12, 15:09
Medlem
not an addicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cogitoergosum
Ta inte Ritalin de dagar du skall genomföra psykologiska tester om du nu känner att du måste ta läkemedel som inte är utskrivna till dig.

Okej,då håller jag mig undan dom under tiden,så resultatet blir som det ska
Tack för tipset!
Citera
2011-09-12, 20:31
Medlem
Jag tog 80mg ritalin för ca 8 timmar sedan.
Kommer ritalinen påverka om jag tar tramadol nu?
För det ska inte vara någon bra kombo...
Citera
2011-09-14, 15:40
Medlem
redbullzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FitForFight
Jag tog 80mg ritalin för ca 8 timmar sedan.
Kommer ritalinen påverka om jag tar tramadol nu?
För det ska inte vara någon bra kombo...

Googlade lite snabbt:
Ritalin (metylfenidathydroklorid) har en halveringstid på 2-4timmar vilket betyder att det tar 2-4timmar för kroppen att halvera den mängd man har tagit. 8h senare borde nästan allt var ute så go for it såvida du inte vill ha mer professionella åsikter innan du kör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in