Nu frgar inte trdskaparen hur eller vart man vnder sig fr att gra utredningen men jag tar det nd fr det var det som var det svra.
Frst ringde jag runt till de nrmaste Neuropsykiatriska enheteterna och hrde mig fr vart jag skulle ska och fick reda p att det r 1 1/2 - 2 rs vntetid.

Det hr var innan vrdgarantin gick igenom i hstas s den kanske r kortare nu.
Sen ivg till vrdcentralen s en lkare fick skriva remiss. Adressen fick jag ha med mig sjlv d krringen inte hade s stor koll p mnet.
Efter det fick jag ganska snart ett svar frn Neuroenheten som var att fr att f stlla sig p vntelistan mste ngon av ens frldrar bertta fr dem hur man var som barn eller s mste man ha och skicka sin PBU-journal till dem.
Annars fick man inte st p vntelistan.
Nehe, eftersom ingen av mina frldrar finns tillgnglig fick jag leta upp vilket arkiv de kunde grva upp min PBU-journal och skicka till dem. "Tur" att man hade en sn.
Vid det hr laget var jag s less s jag brjade kolla upp andra alternativ och hittade ett privat team i en annan stad som det gick bra att stlla sig i k hos. De krvde varken remiss, journaler eller samtal med frldrar. De var heller inte dyrare och hade kortare vntetid.
S om du har svrt att att f tid p Neuroenheten nra dig s kolla upp de privata.