2011-08-21, 08:50
Medlem
cheroots avatar
Dra åt helvete med alla er !

Blir folk med adhd behandlade som änglar? var det sjukaste jag har hört på länge . Sanningen är att man blir behandlad som en råtta . Dom som skyller ifrån sig för att dom har adhd och har gjort nått dumt dom personerna har inte adhd ,

När man har adhd som skyltar man preics inte om det
Citera
2011-08-21, 10:26
Avslutad
Kära flashbackintelligentia,

Det handlar om nedsatt impulskontroll. En del av er har kanske varit fulla någon gång, och kan kanske på så sätt förstå vad det innebär att göra och säga saker som man helst hade hunnit förhindra. Tänk er in i den situationen där detta händer trots att man är nykter.

Varsågod, betala i kassan på väg ut.
Citera
2011-08-21, 10:38
Medlem
DIdes avatar
Jag tycker ofta när jag möter föräldrar, till de barn som är åt bokstavshållet, förklarar varför ungarna är som de är. Det är inte ovanligt att jag tänker-" Ahaaa, yeah yeah I see". Föräldrar har betydligt större ansvar än vad svenska samhället vill tillstå. Lösningen ÄR alltid föräldrar, föräldrar och föräldrar.
Citera
2011-08-21, 10:38
Medlem
Zeropowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uaex
Har själv adhd och har misshandlat många när jag har fått utbrott i skolan, tog mig 4-5 år tills jag blev avstängd från skolan och hamna på ett hvb hem hihi
Har tappat räkningen på hur många jag har slagit, tillochmed lärare. tråkigt.
Jobbar och sköter mig i övrigt nu går finfint. problem?

Ja, mitt problem är att en felskapt människa som du tilläts härja och plåga andra elever i skolan i 4-5 år. Du och dina likar borde låsas in i något grottkomplex där man kan använda er till forskning.

Att du tycker det är roligt är väl bevis nog på att ingen som helst medmänsklighet borde visas er.

Borde skrivas in ADHD på ditt leg, för att hindra arbetsgivare från att anställa dig.

Att du sköter dig nu är helt oviktigt.

Mvh
Citera
2011-08-21, 10:40
Medlem
DIdes avatar
...och med det menar jag att föräldrarnas sätt att uppföra sig och bete sig förklarar varför ungen inte är som det skall.
Citera
2011-08-21, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheroot
Blir folk med adhd behandlade som änglar? var det sjukaste jag har hört på länge . Sanningen är att man blir behandlad som en råtta . Dom som skyller ifrån sig för att dom har adhd och har gjort nått dumt dom personerna har inte adhd ,

När man har adhd som skyltar man preics inte om det

Håller med föregående talare. ADHD, till skillnad från t ex Aspergers syndrom, ger låg social status. Det uppfattas som ett problemtillstånd utan några egentliga fördelar för den "drabbade". Ungefär lika sexigt som att bli kallad WT. Inget man direkt vill skylta med om man vill komma någon vart, vare sig i karriären eller det sociala livet.
Citera
2011-08-21, 10:49
Medlem
Empireofthesuns avatar
Jag skulle då aldrig acceptera ADHD som ursäkt för dåligt beteende. Känns som varje jävel har ADHD nu för tiden.
Citera
2011-08-21, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empireofthesun
Jag skulle då aldrig acceptera ADHD som ursäkt för dåligt beteende. Känns som varje jävel har ADHD nu för tiden.

Jag kan ha fel men det verkar som du säger varenda unge som är lite stirrig och inte kan bete sig får diagnosen ADHD verkar det som, dvs de som har det taskigt hemma och agerar ut sin frustration i skolan får helt plötsligt en bokstavskombination.

Man kan undra om det är lättare att göra det än att ta itu med de riktiga problemen, sen finns det givetvis ungjävlar som utnyttjar detta och skyller alt på sin sk ADHD när det egentligen är helt andra saker som får dom att agera som de gör (uttråkad, sadist, etc)

Jag tycker det är synd för det förstör mkt för dom som verkligen har problem.
Citera
2011-08-21, 11:20
Medlem
DeusSanctis avatar
Det beror på att man om man har adhd har svårt att dra lärdom från tidigare erfarenheter.
Citera
2011-08-21, 11:28
Medlem
Pappsengubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refr
ADHD gör mer än att bara orsaka koncentrations problem. Du pekar på en annan, men dom flesta fingrar pekar mot dig själv när du gör sådana idiotiska utlåtanden, lika illa som den du fördömer.

I dom flesta fallen så skulle jag hellre vilja kalla ADHD en symtombild och inte enskild psykisk störning. Det är en gråzon.

Du är nog också en sån där jävla mobbare. Och flinar när andra hederliga lider.

Citat:
Ursprungligen postat av Zeropower
Ja, mitt problem är att en felskapt människa som du tilläts härja och plåga andra elever i skolan i 4-5 år. Du och dina likar borde låsas in i något grottkomplex där man kan använda er till forskning.

Att du tycker det är roligt är väl bevis nog på att ingen som helst medmänsklighet borde visas er.

Borde skrivas in ADHD på ditt leg, för att hindra arbetsgivare från att anställa dig.

Att du sköter dig nu är helt oviktigt.

Mvh

Låt var och en ta ansvar för sina egna handlingar...

För att illustrera:

Låt säga att trafikförsäkringen hade policyn "u brake it u fix it" och att istället för krockkudde det satt en bajonett i mitten av ratten med spetsen mot ditt bröstben... tror du då att vi hade EN ENDA trafikolycka??

Näe.

Låt den som misshandlar ta samma misshandel h*n gav och snart skulle misshandel upphöra.

Gulla med förövarna och peka finger på offren och snart har vi helvetet här på jorden.

Citera
2011-08-21, 11:28
Medlem
MisterDeluXes avatar
Ni är inte medvetna om att den som lyckas ''bemästra'' sin adhd blir ofta väldigt duktig på det denne är intresserad av? Det är betydligt vanligare med människor som har adhd på chefspositioner än vad ni tror.

Men som sagt, det är inget man skyltar med..
Citera
2011-08-21, 11:47
Medlem
ProfessorSlusks avatar
I min stödgrupp från barndomen är det 4/22 personer kvar som inte sitter i fängelse, har begått självmord eller blivit missbrukare. Det är ingen rolig sjukdomsbild. Det underlättar inte heller att en mängd diagnoser fått samlas under rubriken.

Men frågeställningen är ju såklart märklig från början. Barn? Ta ansvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in