2011-08-23, 16:55
Medlem
Skamligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsberth
Jag har aldrig sagt att alla får samma problem, men dessa är vanliga för adhd.

[/url]http://www.sjalvhjalppavagen.se/template01.asp?level=4&sorting=3&sitekey={0AA56B5B -7B76-42B0-A706-9060AAF76BBA}&pagekey={C1E0D80A-31B3-45B8-9FD3-45BF7C5F8DE9}

Vart i länken står det att personer med adhd/add har svårt för det du beskriver? Det står däremot under en annan rubrik som inte har med saken att göra. "Störd utveckling av koordinationsförmågan (DCD Developmental Coordination Disorder) "
Citera
2011-08-23, 21:43
Medlem
Kaaazams avatar
ADHD/ADDD inte DCD
Citera
2011-08-23, 22:03
Medlem
Skamligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaaazam
ADHD/ADDD inte DCD
Han refererade till en länk som tydligen skulle backa upp hans påstående. Det ända på den sidan som tog upp det ämnet stod under DCD inte ADHD/ADD. Fast du kanske syftade på honom med ditt inlägg iofs.
Citera
2011-08-24, 10:33
Medlem
ADHD och ADD är inte alls samma sak!
Det är stor skillnad mellan att vara hyperaktiv och att lida av apati, bara för att nämna en detalj. Det yttrar sig på helt olika sätt och har inget med slöhet att göra. De nämnare som i första hand är gemensam för diagnoserna är koncentrationssvårigheter och problem att minnas saker.
Och diagnosen ADD lever i allra högsta välmåga. En anhörig fick diagnosen så sent som förra veckan.
Citera
2011-08-24, 17:05
Medlem
Kaaazams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skamlig
Han refererade till en länk som tydligen skulle backa upp hans påstående. Det ända på den sidan som tog upp det ämnet stod under DCD inte ADHD/ADD. Fast du kanske syftade på honom med ditt inlägg iofs.

Syftade på killen med länklen där faktiskt
Citera
2011-08-26, 17:52
Medlem
Harde lättare att gå upp på morgonen?
Citera
2011-08-27, 21:35
Medlem
DenUltimatas avatar
Lugna min ADHD?

Hej, jag har ADHD och det är en brutal smärta, min Adhd sitter på insidan till skillnad från många andra som har det på utsidan, så minna utbrott blir inte alls lika tydliga och då tänker dom flesta att jag är helt okej men det är en brutal smärta att gå omkring i flera timmar och känna den här smärtan i kroppen som skapas av agrision och annat som påverkar mig, kan tillägga att jag har Atypisk autism, Dyslexi och dyskalkyli, vilket inte gör det bättre precis. Har vetat att jag har Dyslexi och dyskalkyli i några år nu men det var senast i våras jag fick diagnoserna för ADHD och Atypisk autism och väntar fortfarande på en undersökning angående medicin, det är verkligen plågade att ha detta och vill veta om någon har något tips på hur jag kan dämpa det tills jag förhoppningsvis får hjälpmedel för det,

Tacksam för svar och om ni har frågor ska jag försöka svara på dom.
Citera
2011-08-27, 21:41
Medlem
VVeeDs avatar
Amfetamin.
Citera
2011-08-27, 21:46
Medlem
Ligg på läkarna och TJATA om medicin. Så ska du inte behöva gå runt och må.
Citera
2011-08-27, 21:50
Medlem
DenUltimatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruzzeluskan
Ligg på läkarna och TJATA om medicin. Så ska du inte behöva gå runt och må.

Dom håller på och byter stad hela tiden, där jag ska på undersökning alltså eller vad man ska kalla skiten.
Citera
2011-08-27, 21:55
Medlem
Butterkakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenUltimata
Dom håller på och byter stad hela tiden, där jag ska på undersökning alltså eller vad man ska kalla skiten.

Av egen erfarenhet så är det bästa att träna träna träna. Gör hundra situps. Gå lång skogspromenad (skit i regn och mörker).. Slit ut din kropp på nåt sätt, det lugnar psyket och inre smärta
Citera
2011-08-27, 22:02
Medlem
DenUltimatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterkakan
Av egen erfarenhet så är det bästa att träna träna träna. Gör hundra situps. Gå lång skogspromenad (skit i regn och mörker).. Slit ut din kropp på nåt sätt, det lugnar psyket och inre smärta

Men till exempel förut satt jag uppe vid Tvn hos minna föräldrar och jag hör min 12 ådriga syster nere i köket med sin vän, hon börjar berätta eller sjunga något som får mig att bli så jävla förbannad, grymt äckligt jobbig röst har hon och ändå hördes det inte så väldigt mycket, Morsan var ett rum bort så jag såg det som ett bättre alternativ om hon fick dom att hålla käft så jag sa till henne, men svaret blev bara - Sluta va så barnslig, du får öva bort det där, ingen i min familj har någon respekt för mitt funktionshinder, dom försöker inte ens. dom vet att jag hatar när dom går runt och sjunger men ändå kan dom stå mitt framför mig och kolla mig i ögonen och börja gapa. så jävla jobbigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in