2011-08-21, 04:58
Medlem
jag tycker många verkar ha någon bokstavs störning! hur säkra är läkarnas diagnoser på dessa besvär? kan man tillex se det på en cat scan eller delar man bara ut diagnosen till höger och vänster?
Citera
2011-08-21, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
jag tycker många verkar ha någon bokstavs störning! hur säkra är läkarnas diagnoser på dessa besvär? kan man tillex se det på en cat scan eller delar man bara ut diagnosen till höger och vänster?

Av dem jag vet har det, så har dem flesta fått genomgå en lång undersökning som tagit mellan 6-12månader innan diagnos delats ut. Nu menar jag inte att dem sysslat med undersökning hela den tiden utan att själva grejen dröjt så lång tid.
Citera
2011-08-21, 05:05
Medlem
LakeLeonards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k2o
Håller med om att ursäkten missbrukas, men för extremfallen så svartnar det faktsikt och efteråt utbrottet så inser dem vad dem gjort och det är då försent. Vet en person har problemet.

ADHD är ju en diagnos med väldigt varierande beteenden. Jag vet folk som fått diagnosen först i vuxen ålder, de hade inte samma utbrott i klassrummen som det är idag. Men de är näjda med att få en förklaring på vissa av sina beteenden.
Citera
2011-08-21, 05:06
Medlem
Kaaazams avatar
Hade en kompis som härjade som fan i högstadiet och han hade sin ADHD som ursäkt för allt dumt han gjorde
Citera
2011-08-21, 05:06
Bannlyst
Tycker också detta är extremt fånigt. Speciellt vuxna människor som utnyttjar det till max och skyller allt på sin ADHD. Jag vill bara ta närmsta järnrör och slå in varenda ben i kroppen dem har. Min mor och min bror har ADHD. Min morsa har en grövre, dock med andra diagnoser inblandade. Hon är inte funktionell och är totalt efterbliven. Min brorsa har ungefär samma fast endast den diagnosen, och han kan arbeta och göra saker som en normal människa och han skyller aldrig något på hans ADHD. Han tar inte ens upp det om det inte är relevant. Alltså aldrig i onödan.

Många som tar upp det i onödan för att få någon slags medkänsla och för att dem ska ha någon ursäkt till att dem agerade som dem gjorde, så jävla efterblivet. Som de har typ någon slags grob autism/asberger som gör dem okapabla till att förstå andra människor till hundra procent. Riktigt vidriga är dem som gör detta.
Citera
2011-08-21, 05:21
Medlem
Finns det riktiga brytslingar som försökt komma undan med att skylla på bokstavskombo?

Typ nån våldtäktsman som försökt skylla på att han fick en ADHD-attack?
Citera
2011-08-21, 05:21
Medlem
IntoTheVoids avatar
Håller med, det är löjligt. Speciellt när lärarna i skolan behandlar folk med ADHD som små efterblivna änglar hur dom än beter sig.
Citera
2011-08-21, 05:54
Medlem
SpaCCs avatar
ADHD kopplas alltid till damp-attacker och särbehandling.
Har 2 polare som besitter denna bokstavsdiagnos, och inte någon av dem har några utbrott alls. Det ända problemet de har är koncentrationen. Men det äter dom Concerta för, så det är inget problem alls.
Citera
2011-08-21, 06:56
Medlem
Har själv adhd och har misshandlat många när jag har fått utbrott i skolan, tog mig 4-5 år tills jag blev avstängd från skolan och hamna på ett hvb hem hihi
Har tappat räkningen på hur många jag har slagit, tillochmed lärare. tråkigt.
Jobbar och sköter mig i övrigt nu går finfint. problem?
Citera
2011-08-21, 07:51
Medlem
Pappsengubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uaex
Har själv adhd och har misshandlat många när jag har fått utbrott i skolan, tog mig 4-5 år tills jag blev avstängd från skolan och hamna på ett hvb hem hihi
Har tappat räkningen på hur många jag har slagit, tillochmed lärare. tråkigt.
Jobbar och sköter mig i övrigt nu går finfint. problem?

ADHD:n har inget med att du är ett svin som misshandlar folk.

ADHD ger koncentrationssvårigheter.

Att du ditt flinande mongo TYCKER att det är ok att slå oskyldiga har andra orsaker. Vilka vet jag inte men det kan hända att det är så enkelt som att du är degenererad och borde utrotas.
Citera
2011-08-21, 08:14
Medlem
refrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappsengubben
ADHD:n har inget med att du är ett svin som misshandlar folk.

ADHD ger koncentrationssvårigheter.

Att du ditt flinande mongo TYCKER att det är ok att slå oskyldiga har andra orsaker. Vilka vet jag inte men det kan hända att det är så enkelt som att du är degenererad och borde utrotas.
ADHD gör mer än att bara orsaka koncentrations problem. Du pekar på en annan, men dom flesta fingrar pekar mot dig själv när du gör sådana idiotiska utlåtanden, lika illa som den du fördömer.

I dom flesta fallen så skulle jag hellre vilja kalla ADHD en symtombild och inte enskild psykisk störning. Det är en gråzon.
Citera
2011-08-21, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av refr
Finner det också olustigt när det bara skylls på sjukdom. När man väl har fått det diagnostiserat så ska man ju acceptera ens hinder och ta så mycket ansvar som man kan, för att inte glömma att försöka förbättra sig på att förhindra jobbiga situationer för båda parterna.
Alldeles för många som verkar falla för offer-mentaliteten.

Väx upp.

Din sjukdomsbild gör dig inte så mottaglig för ironi, va?

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in