2022-05-31, 16:46
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag har inte haft möjlighet att se allt i realtid. Har du? Ja, om man har koll på sina argument och har någorlunda koll kan man försöka hitta det man syftar på. De olika förhören med personer finns separata att hitta. Du håller väl med om att om man påstår något kontroversiellt är det lämpligt att man belägger det? Jag har varit med om vid flera tillfällen i tråden och i andra trådar för den delen att det någon påstår är fakta visar sig vara en åsikt.
Det skulle aldrig falla mig in att börja tjafsa om saker jag bevisligen är okunnig om och det är långa sändningar så att ingen ids ge dig en time stamp är inte heller underligt.

Men du vet ju vad psykologen du beundrar så mycket heter, så då borde du ju själv enkelt kunna söka upp "förhöret" där hon tvingades medge att hon brutit mot instruktionerna.
Citera
2022-05-31, 16:52
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det skulle aldrig falla mig in att börja tjafsa om saker jag bevisligen är okunnig om och det är långa sändningar så att ingen ids ge dig en time stamp är inte heller underligt.

Men du vet ju vad psykologen du beundrar så mycket heter, så då borde du ju själv enkelt kunna söka upp "förhöret" där hon tvingades medge att hon brutit mot instruktionerna.

Det där med ”beundrar så mycket” är en typisk extrem överdrift i sammanhanget. Jag beundrar inte Hughes alls. Av vad jag har sett och läst om henne är hennes vittnesmål adekvat och yrkesmässigt och det bör vägas in i en objektiv bedömning.

Om du är okunnig och inte satt dig in i om Hughes verkligen sagt något sådant som påstås och vad det i så fall innebär och om det har sådan betydelse du och andra ger det, då bör du väl heller inte bergsäkert påstå det?
Citera
2022-05-31, 16:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Det där med ”beundrar så mycket” är en typisk extrem överdrift i sammanhanget. Jag beundrar inte Hughes alls. Av vad jag har sett och läst om henne är hennes vittnesmål adekvat och yrkesmässigt och det bör vägas in i en objektiv bedömning.

Om du är okunnig och inte satt dig in i om Hughes verkligen sagt något sådant som påstås och vad det i så fall innebär och om det har sådan betydelse du och andra ger det, då bör du väl heller inte bergsäkert påstå det?
Om du tycker min syn på hur du för dig är en typisk extrem överdrift så tycker jag du är ute och svamlar rejält; och jag betvivlar starkt att du kan bedöma Hughes kompetens. Nu har du ju hört det vi avsåg, så har nån här ljugit för dig?

Jag har sett det förhöret/cross exam. Det betyder inte att jag noterat dag och tid för det. Borde jag det?
Senast redigerad av DreamTwister 2022-05-31 kl. 16:59.
Citera
2022-05-31, 16:57
Medlem
Citat:
Jag har inte haft möjlighet att se allt i realtid. Har du? Ja, om man har koll på sina argument och har någorlunda koll kan man försöka hitta det man syftar på. De olika förhören med personer finns separata att hitta. Du håller väl med om att om man påstår något kontroversiellt är det lämpligt att man belägger det? Jag har varit med om vid flera tillfällen i tråden och i andra trådar för den delen att det någon påstår är fakta visar sig vara en åsikt.

Edit. Jag upplyste t ex ovan om att Depps team meddelade att Dr. Curry skulle vittna om att Heards diagnoser innan Curry träffat Heard

Det finns vid ca 4 minuter här: https://m.youtube.com/watch?v=YNpEeIus_tY

Ja det har jag, från början till start. Vad gör du här och tjafsar för när du inte ens tittar på vittnesmålen?

Citat:

Jo, men nu har du ju faktiskt precis erkänt att du inte tittade på hela hennes vittnesmål.... så varför sätter du dig inte och gör det. Istället för att käfta om saker du inte är insatt i härinne.
Citera
2022-05-31, 17:31
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:

Edit. Jag upplyste t ex ovan om att Depps team meddelade att Dr. Curry skulle vittna om att Heards diagnoser innan Curry träffat Heard

Det finns vid ca 4 minuter här: https://m.youtube.com/watch?v=YNpEeIus_tY

Citat:
Ursprungligen postat av Finmanniska
Ja det har jag, från början till start. Vad gör du här och tjafsar för när du inte ens tittar på vittnesmålen?

Jo, men nu har du ju faktiskt precis erkänt att du inte tittade på hela hennes vittnesmål.... så varför sätter du dig inte och gör det. Istället för att käfta om saker du inte är insatt i härinne.

Oavsett den juridiska utgången så ligger nog vinsten hos JD och den stora förlusten hos AH, det har kommit fram för mycket i denna rättegång (som faktiskt inte hade med sakfrågan att göra) för att man inte skall förstå vem som är den huvudsakliga förövaren i deras struliga relation.

Men efterspelet av detta kan faktiskt bli mer intressant, kan tex AH komma undan ett åtal för mened?

Dock tror jag inte att JD kommer få några 50 miljoner Dollar i skadestånd för förtal, AH’s artikel var för väl generisk för att peka ut JD direkt, men vi får se.
Citera
2022-05-31, 17:34
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Om jag säger "Jag bröt benet" vilka tolkningar gör du av det?
Citat:
Ursprungligen postat av LutzGran
Nej, det är ju ganska neutralt. Men låt oss säga att din.. kusin? bröt benet på dej i ett slagsmål. Och så skriver du ett SMS till din läkare där du skriver typ

"Fy fan alltså, min värdelösa fittkusin, så jävla jobbig han är och tjatar hela tiden om massa ointressant trams! Jag önskar han all smärta i hela världen!!

Och just det, jag bröt benet också. Vad ska vi göra med det?"

Då hade man ju inte förstått av SMSet att det var din kusin som skadade dej.

Fan vet jag, jag är ju bara en husvagnssvensson med cymbaltassar.

Det man ska komma ihåg är att han där precis fått fingertoppen avhuggen och är i chocktillstånd. Han skrev antagligen orden som dök upp i huvudet på honom och tänkte inte på upplägget av texten. Han försöker nog fortfarande bearbeta händelsen och vill inte skriva rakt ut att det var Amber.

Den första länken med ljudklippet är från ett inspelat samtal med Amber. Jag vet inte exakt när det spelades in men det kan ha handlat om ett samtal där de gjorde ett försök att lappa ihop förhållandet. Då kan Johnny ha gjort bedömningen att han för att hålla samtalet lugnt undvek att säga ”The day you chopped my finger off”.

https://twitter.com/cathyrusson/stat...n1rEfmxM_52GMQ
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-31 kl. 17:55.
Citera
2022-05-31, 17:52
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Dock tror jag inte att JD kommer få några 50 miljoner Dollar i skadestånd för förtal, AH’s artikel var för väl generisk för att peka ut JD direkt, men vi får se.

Amber medgav dock av misstag i rätten att den handlade om Johnny.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-31 kl. 17:56.
Citera
2022-05-31, 17:56
Bannlyst
Citat:
Amber medgav dock av misstag i rätten att det handlade om Johnny.
Nej det sade hon inte, hon sade att hon skrev artikeln för att sätta emot allt medhåll som JD fick av den stora majoriteten.
Citera
2022-05-31, 17:57
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AEI
Nej det sade hon inte, hon sade att hon skrev artikeln för att sätta emot allt medhåll som JD fick av den stora majoriteten.

I rest my case.
Citera
2022-05-31, 17:57
Medlem
Citat:

Exakt, den är OM JD, case closed.
Citera
2022-05-31, 17:59
Bannlyst
Citat:
I rest my case.

Citat:
Ursprungligen postat av Varys92
Exakt, den är OM JD, case closed.
Men NEJ era idioter, det handlade om män i allmänhet, den patriarkala kulturen, kvinnohat osv! För ytterligare frågor så hänvisar jag till experten HusvagnsSvensson.
Citera
2022-05-31, 18:02
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Men NEJ era idioter, det handlade om män i allmänhet, den patriarkala kulturen, kvinnohat osv! För ytterligare frågor så hänvisar jag till experten HusvagnsSvensson.

Låt juryn avgöra detta istället för någon användare på Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in